2016-04-15, 22:08
Medlem
enkeltulipans avatar
"Under många år framöver kommer SVT att följa nio familjer som alla fått barn under 2010."

Jag såg första säsongen av denna dokumentärserie när den gick (2011 typ?) och gillade den! Hade helt glömt bort den så blev glad när jag insåg att den börjat gå. Jag kommer ihåg de medverkande väldigt väl så det gjorde intryck. Spännande att se hur det går för de olika familjerna. Hoppas projektet kommer pågå länge för att se hur de olika förutsättningarna påverkar barnen.

Någon mer som följer? Vilken familj tycker ni är intressantast?
Citera
2016-04-16, 12:41
Medlem
Jag följer också serien! Älskar den och längtar till del två.

Vet man hur gamla föräldrarna är, tex Sara som inseminerades i Danmark?
Citera
2016-04-16, 15:44
Medlem
enkeltulipans avatar
Kul att någon annan kollar. Tycker den är så himla fint gjord. Sitter och smålipar lite då och då, haha.
Hela säsong 1 ligger på SVT play om någon vill börja från början.

Jag skulle också vilja veta åldrarna. Tror inte de framgår någonstans. De pratar om det någon gång då och då. Alexandra är ju 17 t.ex. (när ungen föddes).
I säsong 1 säger Sara att hon hade 35 som gräns för när hon skulle fått barn så hon borde väl vara där någonstans men vet inte exakt.
Senast redigerad av enkeltulipan 2016-04-16 kl. 15:58.
Citera
2016-04-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Kul att någon annan kollar. Tycker den är så himla fint gjord. Sitter och smålipar lite då och då, haha.
Hela säsong 1 ligger på SVT play om någon vill börja från början.

Jag skulle också vilja veta åldrarna. Tror inte de framgår någonstans. De pratar om det någon gång då och då. Alexandra är ju 17 t.ex. (när ungen föddes).
I säsong 1 säger Sara att hon hade 35 som gräns för när hon skulle fått barn så hon borde väl vara där någonstans men vet inte exakt.
Jag har också googlat men inte hittat åldrar. Vore intressant att veta åldrarna på Stockholmsparet också då hon är mycket yngre än honom.

Sara borde i så fall vara runt 40 idag om hon hade 35-års gräns för barn år 2010? Kanske 38, 39?
Citera
2016-04-17, 12:09
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jag har också googlat men inte hittat åldrar. Vore intressant att veta åldrarna på Stockholmsparet också då hon är mycket yngre än honom.

Sara borde i så fall vara runt 40 idag om hon hade 35-års gräns för barn år 2010? Kanske 38, 39?

Ja det skulle jag chansa på. Tycker iofs hon ser lite yngre ut men det är ju svårt att se. Jag tycker Sara och Jack är en av de intressantaste familjerna! Men har lite svårt att förstå att hon jobbar så mycket när hon nu så gärna ville ha barn att hon ordnade det på egen hand.

Det lesbiska paret sa iaf att den yngre är 9 år yngre och den äldre hade passerat 40-årsstrecket och det var därför den unga fick bli gravid.

Sen är väl både Värmdö-paret och invandrar-paret fall där kvinnan är mycket äldre än mannen. (ser ut så iaf).

Tycker det är intressant nu när barnen är lite större att man redan kan se vilka personligheter de håller på att få och hur mycket de påverkas av sina föräldrar. Ser fram emot nästa avsnitt på tisdag!
Citera
2016-04-17, 19:04
Medlem
Lifewringers avatar
Kollar på säsong 1 med skräckblandad förtjusning. Frun som kalvade i vardagsrummet i Järna, vad var dealen med moderkakan? Plastpåse i köket sa barnmorskan, ska det bli en isländsk maträtt av den eller vad?

Paret på Värmdö samt mamman i Ekedalen som själv är ett barn fortfarande...fitness familjen på Kammakargatan med färsk sparris och Amarone, den ensamseminerade och det bondska inslaget från Jämtland, jag gillar startfältet
Citera
2016-04-19, 13:43
Medlem
Det lesbiska paret fyller 40 resp. 49 i år.
Citera
2016-04-19, 15:20
Avslutad
Duktiga paret med Baxter (hundnamn?) visar ju ingenting. Har de inget vardagsliv?
Eller är det perfekta familjen?
Citera
2016-04-19, 18:02
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Duktiga paret med Baxter (hundnamn?) visar ju ingenting. Har de inget vardagsliv?
Eller är det perfekta familjen?

Typiska bloggpersoner som bara ska visa den perfekta ytan. De verkar rejält osympatiska och har antagligen några mörka hemligheter i garderoben!

Ska bli kul att se dagens avsnitt idag kl 21.

Vad tror ni det kommer bli av ungarna, utifrån det man sett från deras familjer och spädbarnstid?
Citera
2016-04-19, 18:05
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Kollar på säsong 1 med skräckblandad förtjusning. Frun som kalvade i vardagsrummet i Järna, vad var dealen med moderkakan? Plastpåse i köket sa barnmorskan, ska det bli en isländsk maträtt av den eller vad?

Paret på Värmdö samt mamman i Ekedalen som själv är ett barn fortfarande...fitness familjen på Kammakargatan med färsk sparris och Amarone, den ensamseminerade och det bondska inslaget från Jämtland, jag gillar startfältet

Det där med moderkakan blev en liten lös tråd... haha! De har säkert någon ritual. Tycker ändå Järna-familjen verkar rätt vettig. Pappan är en skön snubbe.

Det är ju uppenbart att de valt folk som sticker ut lite. Det är inte riktigt någon familj som är 100% Svensson-vanlig. Fast å andra sidan är det nog få verkliga familjer som är det
Citera
2016-04-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Ja det skulle jag chansa på. Tycker iofs hon ser lite yngre ut men det är ju svårt att se. Jag tycker Sara och Jack är en av de intressantaste familjerna! Men har lite svårt att förstå att hon jobbar så mycket när hon nu så gärna ville ha barn att hon ordnade det på egen hand.

Det lesbiska paret sa iaf att den yngre är 9 år yngre och den äldre hade passerat 40-årsstrecket och det var därför den unga fick bli gravid.

Sen är väl både Värmdö-paret och invandrar-paret fall där kvinnan är mycket äldre än mannen. (ser ut så iaf).

Tycker det är intressant nu när barnen är lite större att man redan kan se vilka personligheter de håller på att få och hur mycket de påverkas av sina föräldrar. Ser fram emot nästa avsnitt på tisdag!

Var det inte hon som gärna ville träffa en man?
När ska hon klämma in honom?
Citera
2016-04-20, 12:39
Medlem
Familjen i Järna prickar av listan på hippie-familj, punkt för punkt: hemmaförlossning, långtidsamning, Waldorfdagis där alla fröknar bär långa naturfärgade klänningar och fri uppfostran (låt barnen lösa sina egna bråk). Kul att följa!
Lofsan är tvärtom. Jobbar från BB, tränar och skaffar barn tätt. Mamma i karriären.
Och så tonårsmorsan som flyttat ihop med ny kille inom en månad och skaffar barn nr 2 inom ett år fast hon inte skulle ha fler barn på minst fem år... Törs vi gissa på att hon är ensamstående med barn nr 3 i säsong tre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in