• 1
  • 2
2005-11-22, 09:23
Bannlyst
Zup?

Ett tag sen jag var inloggad, men det beror på att jag har mått fucked up plus att jag har haft jobbet samtidigt.
Dock dock dock...

Jag vet inte vad som har hänt med min kropp men den tål in Cubensis längre.
När jag käkar svampen blir jag visserligen trippad, men glädjen varar i nån timme. Sen kommer magproblem i form av gaser. Jag fiser bokstavligen talat sönder lägenheten efter en 10g dos Cubensis. Under tiden har jag enormt ont i magen och känner hur tarmarna vänder o vrider sig. (Jag ligger då på marken o krampar av smärta..) Detta är inte så roligt när man e trippad, för då känns det som om hela världen ska gå under.
I onsdags eftermiddag skulle t.ex till Guru's (Gangstarr) konsert här i Lund och käkade drygt 10g cubensis på eftermiddan för o först trippa lite under meditation och sen va lagom trippad när jag kom till konserten. När de första effekterna av svampen kommer, röker jag lite fint weed och chillar i soffan.
Drygt vid 19 tiden är jag dock på akuten med svåra magsmärtor och smärta i bröstkorgen. De kopplar mig först till EKG som visar att jag har oregelbunden hjärtrytm. Detta är absolut normalt när man har psilocybin i sig, dock visste ju inte läkaren att jag var trippad, vilket jag inte talade om heller.
De tar blodprov, urinprov samt kör en bommulspinne i mitt arsle och skickar mig till lungröntgen. (Detta är en väldigt traumatisk upplevelse när man e trippad och dessutom har ont som satan...)
Ett par timmar senare sitter jag med en ny läkare som har undersökt proverna och kollat på röntgen bilderna. Av allt att döma så är jag kärnfrisk, bortsett från ett blåsljud från lungorna, vilket hon gissar att beror på min rökning. (Cigg då såklart... Trots att de tog minst 5 - 6 provrör med blod från mig så upptäckte de varken THC eller psilocin i blodet, förmodligen för att de inte letade efter det...)
Typ 23:30 lallar jag in på Kulturmejeriet och ser på slutet av konserten medan magen slår kullerbytor.

Igår så tänkte jag att det hela kan bero på de stora mängder svamp jag häller i mig, så jag minskade mängden till 5g cubensis i en session och tuggade i mig skiten. Då hade jag fastat sen frukost, bortsett från två koppar te.
Inom nån timme var jag trippad, men på låg "level" utan en massa färger o sånt och då kommer även magproblemen krypande. Inom ett par timmar hade jag ont som fan igen, men inte som i onsdags förra veckan. (Kanske för att det var mindre mängder??)
Det har dock hindrat mig från att sova och nu ska jag iväg till jobbet mitt i en tripp AT samt mängder gas i magen. (Det gör faktiskt jävligt ont..)

Jag gissade först på att det kan va en allergisk reaktion mot svampen, men jag har käkat cubensis länge nu, utan några problem. Kan allergin ha utvecklats i efterhand?
En annan teori som jag har är att jag har blivit smittad av nån parasit efter att ha plockat toppisar på en kohage för ett par, tre veckor sen.
Eftersom en del av svamparna växte i anslutning eller direkt på koskit, så är jag rädd att jag inte tvättat svamparna ordentlig. (Nja, toppisar e ju inte cubensis precis, de e ju så jävla sköra så det går inte o tvätta de ordentlig utan att göra mos av de..)
Koskit innehåller ju som bekant en hel del, (ah just det..), skit...
Det lutar mkt åt det hållet, då problemen började helgen efter toppisarna.
Men om jag hade nån parasit i tarmarna, borde jag ju känna av det annars också, och inte bara när jag e trippad?
En tredje teori e att jag har kommit åt nåt känsligt i skallen under psykonaut-utforskandet. Det går till på det viset att man börjar meditera strax efter att ha käkat upp alla svamparna. När trippen sen börjar så är min mitt i meditationen och då börjar den riktiga färden inuti. Tillvägagången är enkelt: Man tänker på olika ord, i systematisk ordning och för varje ord så fokuserar man på ett minne som är förknippad med ordet. Medan man gör detta så känner man efter olika "känslor" som dyker upp. Då isolerar man dessa känslor och lär sig att "framkalla" de igen, utan den specifika minnet. Ungefär som en virtuell muskel som man spänner. (Eller mental muskel för o va korrekt.) Det e på det viset som jag t.ex hittat telepati-funktioner och dylikt.
Sista gången jag var på psykonaut-tur (Jag trippar inte alltid för o nauta ut, men ganska ofta, dock inte på sistone..) så kom jag åt nåt som gav mig kramper i hela kroppen och fick mig att spy i en kvart. (Otrolig hur mkt magen innehåller även när den e "tom"...) Efter det fick jag sitta o bygga upp mitt "jag" bit för bit så att jag inte hamnade i psykos. (Jag var i en högdos-session med 15g cubensis eller ca 80 mg psilocybin/cin) Jag har inte gett mig in på att nauta efter det, då jag e skraj som fan för att komma åt just den "muskeln" igen och krampa i flera timmar med oändlig smärta som följd. Dessutom är det farligt som fan att krampa o spy i högdos-session då man riskerar att kvävas av sina spyor alt. få hjärtstillestånd/andningsdepression.
Om detta e en psykomatisk (rätt stavning?) problem kan jag inte heller ta reda på, eftersom det skulle kräva en högdos-session och jag ger mig inte in i det förrän jag vet vad som e fel på min kropp/psyke. Magproblem under svampsession indikerar oftast på att det finns förträngda trauma upplevelser, men vad jag vet så har jag bearbetat alla dessa under många svampsessioner och jag hittar inget mer att bearbeta. Jag har haft en hel del traumatiska upplevelser under mina 26 år, från krig till vänner som har dött, men vad jag vet så har jag gått igenom ALLT. (Jag lyckades framkalla minnet från mina första steg i detalj. Fick detaljerna bekräftade av mina föräldrar dessutom. Ni förstår alltså att jag har gått tillbaks LÅÅNGT i mina minnesbanker.)
En annan grej e också ett brummande ljud (låter som en datorfläkt, eller typ som det ljud man hör från högspänningstransformatorer) som dyker upp i skallen och är kvar under hela trippen.

Som ni förstår så har jag kört fast.
HJÄLP. Vad e det för fel på mig????

EDIT: Jag vill gärna testa om det e fibern i svampen jag inte tål eller om det e själva psilocybinet som fuckar mig, så jag behöver en säker recept på antigen svamp-te eller att extrahera psilocybinet. Jag kan metanol-metoden, men tycker att det e farligt med metanol, så jag tänkte testa med etanol. Frågan e dock då: Var fixar jag 70%-lig etanol samt om det verkligen fungerar?
Mvh
Citera
2005-11-22, 11:30
Bannlyst
Nu har jag hackat ner 5g cubensis i 50C gradig té.
Enlig instruktioner så ska den dra i 10 - 12 timmar.
Är jag o fumlar i skogen eller har jag kommit rätt???
Citera
2005-11-22, 13:24
Bannlyst
är du medlem på magiska molekyler catclaw?
Citera
2005-11-22, 13:27
Bannlyst
Jepp.. M.M ligger varmt i mitt hjärta...
Det gör dock inte deras server som e krashad.

(Vem äger M.M??? Jag har ett par serverar som har kapacitet o hålla upp M.M om de e intresserade..)
Citera
2005-11-22, 14:06
Medlem
DirtyBones avatar
Man kan ju få magsår/besvär osv på svamp om man käkar för ofta kanske du ska ta det lungt ett tag med svampen. Så den får vila upp sig. plus att det kan ju vart dåluga cubensis, vart mögel på osv som kan va ganska dåligt för kroppen.
Jag vet en som käka lite för mycket svamp och fick samma problem som dig, han fick gå till läkarn och få medicin utskrivet för magproblemen. Men om du bara tar det lungt ett tag och då menar jag inte 1 vecka, det behövs nog lite mer vila än så för att magen ska återhämta sig så ska det nog gå bra sen.
Citera
2005-11-22, 14:17
Bannlyst
En hel vecka utan svamp??!!!
Jag kommer o få psykos bara av det!!! Vet du hur grå en novemberdag i Lund e om man inte knarkar??!
Medicin för magproblem vill jag inte ha. Har erfarenhet av att mediciner stör som fan när man nautar ut. Helt ok för en vanlig tripp kanske, men inte för det jag sysslar med..

Hmm... Jag får nog lära mig extraktion av psilocybin på praktiskt nivå nu...
Citera
2005-11-22, 14:44
Medlem
DirtyBones avatar
ja den är nog lika grå som den är här kan jag tänka mig hehe.
eller så får du köra LSD eller nåt annat som inte tar lika hårt på magen.
men som sagt det är ju inte nyttigt för magen osv att trippa svamp så ofta som du verkar göra
ja nu har du ett litet dilemma. En friskare mage och skönare trippar utan magbesvär, kan du ju väga mot dina andra argument
Citera
2005-11-22, 17:13
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
(Vem äger M.M??? Jag har ett par serverar som har kapacitet o hålla upp M.M om de e intresserade..)
Snacka me Lloyd, han kan nog hjälpa dig, snällt av dig att erbjuda, uppskattar också MM väldigt mycket.
Citera
2005-11-22, 17:46
Medlem
Ta ett uppehåll på ett halvår, kan vara nyttigt.
Citera
2005-11-22, 17:53
Bannlyst
7 timmar fick teet dra...
Nu har jag tappat över allt till en pet-flaska o in i kylen för imorgon.
Nu ska vi se om cubensis-te a la Catclaw funkar.

Lord_Stalin> Nä, då kommer jag bara o börja med nåt annat. Har inte mått så här bra när jag inte e på nåt, på typ 5 - 6 år. Svampen fick mig o lägga av med allt från CB till piller...
Länge leve svampen!
Citera
2005-11-22, 17:54
Medlem
tröttmössas avatar
Så långt min kunskap sträcker sig om psilocybinsvampar är att det inte ska vara några större faror inblandande på det fysiska planet.

Din mage kanske börjar säga ifrån efter för många sessioner av fasta följt av stora mängder psilocybinsvamp.

Ta det lugnt ett tag. Visst är det kul att trippa, men inte om din kropp inte orkar med det.

Om du ändå vill fortsätta, fast med extrahering så kanske du kan försöka fixa läkarsprit? Eller beställa ngn udda sort med hög alkoholhalt från ngn nätshop som säljer sprit.

Metanolet dunstar bort, så egentigen borde du ju inte oroa dig för det, om du inte vet med dig att det blir farliga restprodukter kvar efter avdunstningen.
Citera
2005-11-22, 18:08
Bannlyst
tröttmössa> Jag jobbar deltid som it-tek på ett labb, så läkarsprit e inte svår o komma åt. Det e bara att de häller nåt i spriten för att det inte ska va drickbart... Var ett tag en hel del studenter som snodde hela 25 liters dunkar. Funkade inte liksom...
Det går o dricka, men sen spyr man upp det ganska direkt. Att sen köpa läkarsprit utan att ha tillstånd e ganska omöjligt verkar det som. (Men jag kanske e ute o cycklar...)
Jag har suttit o tänkt på att köpa vodka o frysa in flaskan i typ -20 eller så. Då fryser vattnet, men inte alkoholen och kan lätt samlas upp i ny behållare. (Man kan ju inte koka bort vattnet då alkoholen kokar bort före...)

Metanolmetoden e ganska dålig, trots att den e effektiv, då psilocybin/psilocin oxiderar snabbt i ren form. (När metanolet e avdunstad, så e det vit salt kvar. Det håller högst ett par minuter till nån timme, beroende på spridningen och tillgången till luft. Med etanol så kan man hålla det under "vätska" så att säga och förhindra oxidering. Det blir inte mkt till restprodukter kvar heller.)

Jag gissar dock också som du på att fasta/tripp - ät - fasta/tripp cirkeln har bängat ut min mage ganska mkt. Dessutom så äter jag mkt ost och andra mejeriprodukter samt dricker enorma mängder mjölk (vilket inte rekomenderas alls när man käkar svamp), medan jag slarvat som fan med den vanliga maten på siståne. Sist jag åt riktig mat var i lördags då jag beställde med mig kinamat hem. (Har haft ätstörningar för nåt år sen, samt perioder innan, och "känner" inte hunger. Glömmer lätt bort att äta mat i tre, fyra dygn o lever på mjölk o mackor och mängder med te och socker... O'boy typ en gång i timmen eller kanske 8 - 9 muggar te en vanlig dag...)
Ska testa min svamp-te imorgon (tänker dra till jobbet trippad o se vad som händer...) och sen storhandla mat o fylla frysen med godsaker för o få rättsida på mitt ätande.

EDIT: Skönt o kunna bolla med folk här på FB. Alla har "naaw"'at mig hela dan för att jag har haft ont i magen men jag har inte kunnat prata med de om eventuella orsakerna och lösningarna på de. Det e irriterande då jag e omgiven av läkare, överläkare, professorer o forskare inom just medicin på mitt jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in