Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Vad du skrev, ordagrant.
>Där konstruerade regler hindrar byggandet av billiga bostäder.
Så varför finns det inte billiga bostäder i London där hyresmarknaden är helt avreglerad? Eller i USA där stora delar av hyresmarknaden också är helt avreglerad?
Men vi behöver inte billiga bostäder. Vi ska ha en fungerande hyresmarknad där man inte måste köa i 20 år för att få en centralt belägen lägenhet. Det som behövs är att vem som helst kan hyra en lägenhet. Så är det inte idag. Hellre att hyran är på 15 000 som i London än att hyran är 5000 som idag men en kötid på 20 år.
Summan av kardemumman: Rätt personer kan inte hyra en lägenhet idag. Om jag är en indisk ingenjör och fått ett erbjudande om jobb i Stockholm kan jag inte flytta dit med liten varsel och vara där ett halvår och jobba på ett projekt. För staten har förbjudit att hyra ut lägenheter till rätt pris.
Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Ständigt dessa superkompetenta Indier, Kineser och Vietnameser. Säg mig, varför kan varken indierna eller kineserna bygga ett fungerande flygplan, eller en fungerande bil? Hur många decenier efter USA, Sovjet, Europa och Japan fick de igång ens antydan till ett rymdprogram?
Finns väl massor av bilar och flygplan gjorde i nämnda länder? Vad har rymdprogram med saken att göra? Båda Indien och Kina har relativt avancerade rymdprogram. Ens en antydan om ett rymdprogram? Indien grundade sitt 1969. Sen så är kanske inte rymdprogram så prioriterat när man har en urfattig befolkning.
Men varifrån får du att Indien och Kina inte kan bygga bra flygplan och bilar?
Dessutom en superkompetent flashbackare som skriver Indier, Kineser och Vietnameser med stor bokstav...