• 7
  • 8
2016-06-27, 21:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Där ser man.
Du borde ändå ha rätt i att några grader minus inte ska göra så stor skillnad.
Jag vill ändå minnas att Gordon Ramsay har sagt att köttet ska vara rumstempererat..
Ska läsa om DePaul nämnt något om det.

Forska gärna vidare eller delge åtminstone information om du råkar springa på något. Jag tycker det är intressant att samtliga guider jag hittat på internet utom ovan nämnda hävdar att rumstempererat är viktigt.
Citera
2016-06-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Forska gärna vidare eller delge åtminstone information om du råkar springa på något. Jag tycker det är intressant att samtliga guider jag hittat på internet utom ovan nämnda hävdar att rumstempererat är viktigt.

Vi är väl något off-topic här, men jag tycker det är synd att en så ganska meningslös detalj har blivit standardtipset när det ska stekas kött. Det må ha viss effekt (iallafall om man är tålmodig), men det finns viktigare saker att tänka på. På rak arm skulle jag säga att det får större konsekvenser huruvida man torkat köttet, när man kryddar det, hur ofta man vänder och att man ser till att ha rätt temperatur i pannan.
Citera
2016-06-28, 12:22
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Vi är väl något off-topic här, men jag tycker det är synd att en så ganska meningslös detalj har blivit standardtipset när det ska stekas kött. Det må ha viss effekt (iallafall om man är tålmodig), men det finns viktigare saker att tänka på. På rak arm skulle jag säga att det får större konsekvenser huruvida man torkat köttet, när man kryddar det, hur ofta man vänder och att man ser till att ha rätt temperatur i pannan.
Kan nog hålla med där.

Ärligt, hur många ställer fram köttfärsen eller något annat kött och väntar tills den blivit rumstempererad en vardagskväll när man är lite trött och ungarna hungriga och skall iväg till olika aktiviteter?

Skulle någon anmärka på det är det bara, håll käften och ät eller var hungrig.

Fasiken livet är för kort för att man skall ha tid att dividera över 12-13 grader på köttets starttemperatur en vardagskväll.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in