Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
För att bli av med honom. Helt klart så har mediedrevet regisserats. Jag tror vissa högt uppsatta i regeringskretsar haft koll på honom. De vet att han är en dubbelspelande islamist som rent politiskt är livsfarlig för regeringen. Han står för värderingar som ligger ljusår från regeringens och det allmänt acceptabla men klarar sig gång på gång genom att dra islamofobkortet, ljuga och släta över.
De har väntat på ett bra tillfälle att dumpa honom. Nu är det dags.
Tror att de flesta MP-mupparna fortfarande litar på honom, men så är de ju också idioter utan verklighetsanknytning. Han valde sitt parti väl.
Håller med där. Jag tror att Kaplan är den enda i Mp delen av regeringen som är försedd med en hjärna. Antagligen så härjar han runt hej vilt med sina partikamrater som vargen i fårflocken. Bakom den lismande ytan finns Rinkebyturken som ylar med vargarna.
Att turkar hatar kurder och armenier som f@n är ingen nyhet. Kaplan är turk och uppför sig just som en sådan liksom zebran är randig.
Att sparka honom skulle vara stor symbolik. Inte minst i hans eget revir, Järva.
Jag tycker att en man med hans åsikter borde arbeta med politik i Turkiet, inte här.