2016-04-14, 23:10
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Lägger märke till att Kaplan envisas med att ofta använda ordet "civilsamhället" när han ska förklara sig.

Antagligen nån slags nysvenska för..., för ...., ja vadå?
Från Wikipedia:
Citat:
Civilsamhället eller det civila samhället är den del av samhället där människor hjälper varandra utan inblandning av staten.

Antar att han refererar till klansamhället i mellanöstern.

Du kan läsa mer om det här:
http://kvartal.se/artiklar/utan-forstaelse
Citera
2016-04-14, 23:11
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är en jävla tur att det finns människor som rakryggat står upp mot allt vansinne som florerar i media eller inom riksdagen.

Jag tror att dom flesta svenskar som protesterar är väldigt tacksamma för er som har invandrarbakgrund men är del av samhället och är svenska medborgare. Utan er hade de "klagande" etniska svenskarna hängts högt, troligen av andra etniska svenskar och i det inbillade högre syftet.

Hur jävla svårt är det att inse att en nation är beroende av sina invånare, sammanhållningen bland folket osv.

Kaplan talar hellre om det turkiska civilsamhället, det säger allt.

Så kan det vara.
Citera
2016-04-14, 23:11
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Marcus Birro lunchade med folk från det demokratiskt valda SD, Han fick löpa gatlopp och blev kickad från div uppdrag. Kaplan lunchar med purfascister, jag utgår från att han är bortkopplad från både MP och regeringen inom en vecka.
Eftersom MP själva har hittils endast uttalat stöd för MK så är jag inte särskilt optimistisk. Frigolit himself har varit delaktig i islamistsammanhang, topparna av MP ser inga som helst problem med fascism så länge den inte är européisk. De ser inte heller några som helst problem med islamism, de vet vilken stor makt moskéerna har i Sverige och vill använda dessa i framtiden när muslimska befolkningen i Sverige når siffror i den storlek där de kan vara avgörande för att vinna val.
Citera
2016-04-14, 23:13
Medlem
ganglere2s avatar
Vad är att vänta av en islamist? Vad är att vänta när man släpper in islamister i vårt lands styre?
Citera
2016-04-14, 23:14
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
I Sverige blir högerextremister, nationalister och konservativa från Främre Orienten vänster.

Vafan gör en islamist i Miljöpartiet? Som riksdagsledamot och minister dessutom!
#freethenipple, treehuggers och islamism!

Invandrare ville in i politiken, miljöpartiet består av priviligerade vita människor som aldrig träffat invandrare och ser dessa som exotiska typer.

Det är alltså inga svårigheter att kvotera in Kaplan och göra han till högsta hönset.
Citera
2016-04-14, 23:15
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Men notera också hur Silberstein & co helst pratar om högerextrema och nationalister. Det islamistiska mönstret i Kaplans gärning vill de inte prata om lika gärna.

Har noterat det, SVT.s agenda är lika solklar som den alltid är. Märkligt dock att judinnan Silberstein inte vill bli fri islamister i det svenska samhället?
Citera
2016-04-14, 23:15
Medlem
BanjoKazooies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Det handlar inte om en vänsterpartist som råkar hamna bredvid en moderat på Grand.

Utan en minister som gång på gång bjuds in och bjuder själv in personer som öppet propagerar för folkmord, etnisk rensning, stening av psyksjuka och antidemokrati samt personer som inte bara talar för detta utan faktiskt tar ord till handling och har mördat folk för deras religion/etnicitet.
Hade Löfvén fotats på parmiddag med Osama bin Ladin på hans semester på Mallorca, hade inte det provocerat dig då?

Jo alltså jag vill inte försvara honom, tycker han verkar vara ett as. Men själva grejen att äta en middag som inte är någon uttalad isis-träff eller dylikt och inte ha koll på alla som är på middagen tycker jag inte är fel i sig. Sen är det förmodligen så att Kaplan mycket väl visste vilka han käka med. Sen kan jag även tycka att det inte är fel att käka middag med vem som helst för den delen, det gör en inte till nazist för att man äter lunch med en nazist. Sen är det självklart problematiskt att som minister sätta sig i en sådan situation...
Citera
2016-04-14, 23:18
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
För att bli av med honom. Helt klart så har mediedrevet regisserats. Jag tror vissa högt uppsatta i regeringskretsar haft koll på honom. De vet att han är en dubbelspelande islamist som rent politiskt är livsfarlig för regeringen. Han står för värderingar som ligger ljusår från regeringens och det allmänt acceptabla men klarar sig gång på gång genom att dra islamofobkortet, ljuga och släta över.
De har väntat på ett bra tillfälle att dumpa honom. Nu är det dags.
Tror att de flesta MP-mupparna fortfarande litar på honom, men så är de ju också idioter utan verklighetsanknytning. Han valde sitt parti väl.
Håller med där. Jag tror att Kaplan är den enda i Mp delen av regeringen som är försedd med en hjärna. Antagligen så härjar han runt hej vilt med sina partikamrater som vargen i fårflocken. Bakom den lismande ytan finns Rinkebyturken som ylar med vargarna.
Att turkar hatar kurder och armenier som f@n är ingen nyhet. Kaplan är turk och uppför sig just som en sådan liksom zebran är randig.
Att sparka honom skulle vara stor symbolik. Inte minst i hans eget revir, Järva.
Jag tycker att en man med hans åsikter borde arbeta med politik i Turkiet, inte här.
Citera
2016-04-14, 23:21
Medlem
bissensess avatar
Ge honom en rejäl spark i röven med adressen - KOM EJ TILLBAKA !
Citera
2016-04-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BanjoKazooie
Jo alltså jag vill inte försvara honom, tycker han verkar vara ett as. Men själva grejen att äta en middag som inte är någon uttalad isis-träff eller dylikt och inte ha koll på alla som är på middagen tycker jag inte är fel i sig. Sen är det förmodligen så att Kaplan mycket väl visste vilka han käka med. Sen kan jag även tycka att det inte är fel att käka middag med vem som helst för den delen, det gör en inte till nazist för att man äter lunch med en nazist. Sen är det självklart problematiskt att som minister sätta sig i en sådan situation...

Jag antar att det finns en hel del som gärna vill få detta till "en middag" precis som att hela Mona Sahlin debaklet idag ses som en miss i att folket fick betala för en enstaka Toblerone.

Riktigt så ser inte verkligheten ut och det var knappast en överraskning att just Kaplan skulle få sitt "rått mågat" om du förstår vad jag menar.
Citera
2016-04-14, 23:23
Medlem
beer-goggless avatar
1. För att vara minister för ett av de områden som anses vara eftersatt i Sverige (bostadsfrågan) så verkar karln ha fantastiskt mycket tid till övers för att engagera sig i det Turkiska civilsamhället i Sverige och diverse resor till Turkiet. Time-management-Kung-Fu?!

2. Kommer han under fredagen att kunna beslås med lögn (ang. vem han egentligen känner)?

3. Kommer Steffe sitta still i båten eller agera?
Citera
2016-04-14, 23:23
Medlem
snusmumrik50s avatar
Som den orm han är ringlade han bort från debatten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22634925.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in