Citat:
Ber åter om ursäkt för mina kommentarer i Expressen. Inte ok jämförelse någonstans. Jag välkomnar att media granskar. Viktigt för demokratin
https://twitter.com/Hakimbelarbi/status/720536046560264193
Uttalandet han ber om ursäkt för är alltså detta:
Citat:
– Du försöker ju associera honom med den här personen för att de har varit i samma rum. Det finns massor av tillställningar, du kan ju säkert hitta kungen på samma bild som en knäppskalle för att han varit på en representativ middag. Han har säkert käkat middag med Bert Karlsson och sen när Bert Karlsson säger rasistiska uttalanden så ringer du ju inte kungen och frågar vad han tycker om det, sa pressekreteraren Hakim Belarbi medan han satt tillsammans med Mehmet Kaplan på ett tåg från Malmö.
Är det ingen mer som tycker att jämförelsen mellan Kaplan och kungen haltar något? Mehmet Kaplan är en politiker som ska företräda sina väljare, kungen ska vara opolitisk.
Nu verkar i och för sig Mehmet Kaplan vara en synnerligen inkompetent politiker med, men jag har väldigt svårt att tro att han inte kände till Grå Vargarnas starke man i Sverige till utseende. De är båda turkar och en del av den turkiska communityn.