Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymSomFan123
Hej!
Ursäkta om det här är fel del av flashback men är första gången jag använder det så admin får gärna flytta det.
Min flickvän har bytt p-stav för 3 dagar sen och tog bort bandaget och plåstret dagen efter. Hon gillar även att röra på den inne i armen. Jag som är väldigt nojjig med sånt här undrar om det kan drabba effekten av det? Har pratat med henne och hon är väldigt lugn kring det men jag vill även ha andras åsikter

Nej, absolut inte. Jag har haft p-stav i... ja, vi behöver inte ens gå in på i hur många år. Hon hanterar det helt normalt. Ibland vill man dessutom känna på det för att se ifall det råkat läka så att det flyttat på sig. Då kan det bli obekvämt, t ex om det hamnar konstigt i förhållande till musklerna. Plus att det är en spännande känsla att peta på en pinne i armen. Det känns litet roligt. Jag gör det nu faktiskt. Känns jättekul. Haha.
Så fort såret slutit sig tar man givetvis bort plåstret. Staven "skjuts" in, så ingreppet är minimalt och inga stygn krävs. Det är en skitsak. Enda gången man kan vilja ha plåstret på en längre tid är när man tagit ut det, då man alltså måste skära upp armen och dra ut med en pincett, såret blir alltså något större.
Frukta icke. Verkligen.