Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-13, 11:26
  #1
Medlem
Tänkte skaffa en övervakningskamera till lägenheten (mest för skojs skull) och sitter och velar mellan en Netatmo Welcome samt en Netgear Arlo.

En funktion som är viktigt att jag ska kunna avaktivera kameran vid behov via telefonen, känns lite onödigt att kameran aktiveras varje gång någon går i vardagsrummet (vilket händer ett tiotals gånger per dag).

Netatmo är rätt väldigt snygg, men verkar inte ha lika många funktioner som Arlo, vilket ser proffsigare ut.

Vilken skulle ni ha valt? För och nackdelar med dessa kameror? Tacksam för tips då detta är första gången jag skaffar en övervakningskamera.
Citera
2016-04-13, 14:36
  #2
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-ericsson
Tänkte skaffa en övervakningskamera till lägenheten (mest för skojs skull) och sitter och velar mellan en Netatmo Welcome samt en Netgear Arlo.

En funktion som är viktigt att jag ska kunna avaktivera kameran vid behov via telefonen, känns lite onödigt att kameran aktiveras varje gång någon går i vardagsrummet (vilket händer ett tiotals gånger per dag).

Netatmo är rätt väldigt snygg, men verkar inte ha lika många funktioner som Arlo, vilket ser proffsigare ut.

Vilken skulle ni ha valt? För och nackdelar med dessa kameror? Tacksam för tips då detta är första gången jag skaffar en övervakningskamera.

På vilket sätt menar du "Avaktivera" kameran?
Det går väl att styra kameran som att den INTE aktiveras då någon går framför den?
Jag har 3 st Tenvis kameror (Halvrisig lågbudget), och 3 Dlink alla funkar hyfsat, Dlink lite bättre med fler funktioner och möjligheter.
Citera
2017-03-25, 20:12
  #3
Avstängd
Koenigsallees avatar
Funkar Arlo bara med en smartphone, nån som vet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback