2016-04-13, 11:18
Medlem
Hej!

Jag är intresserad av att läsa några linjer som finns på Jönkping, Skövde och Borås Universitet. Min fråga är då, vilka av dessa skolor har bäst studentliv? Tänkte om ni på flashback kan dela med er av era egna erfarenheter...

Tack!
Citera
2016-04-13, 15:02
Medlem
Undvik Skövde edit: En vän gick på en skola där, han säger att det är sjukt tråkigt, tråkig stad.

Jag har bott/studerat i Borås, trevlig liten stad när jag var där.
Senast redigerad av Ementhy 2016-04-13 kl. 15:08.
Citera
2016-04-13, 15:43
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Jag har inte gått på någon av högskolorna men har bott i närheten och upplever att Borås verkar ha de gladaste studenterna. Närheten till gbg också.
Citera
2016-04-13, 20:49
Medlem
Felikss avatar
Har både en kompis som pluggat i Skövde och en som pluggar i Jönköping just nu. Skövde var tydligen rätt tråkigt, mycket pga staden i sig. Hon som pluggar i Jönköping verkar ha skitkul, de har många studenter från utlandet där. Har tyvärr ingen konkret information, men om man ska förlita sig på deras åsikter så tar ju Jönköping klart förstaplatsen.
Citera
2016-04-13, 22:13
Medlem
Har erfarenhet av ett år i Jönköping. Pluggar nu på en annan ort som är mindre och betydligt sämre (ingen av de du nämner dock).

Insparken i Jönköping var faktiskt över förväntan. Det tycker många som jag gick basåret med trots att dom nu också upplevt inspark i både Göteborg, Uppsala och Lund.

Studentlivet i Jönköping blir lite vad man gör det till men att gå på Akademin(studentklubb) varje onsdag var helt klart en rolig uppstickare.

Som sagt, jag spenderade bara ett år. Och har inte själv jämfört det med någon av de större orterna men jag skulle absolut slå ett slag för Jönköping. Bara höra av dig här eller på PM om du har några frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in