Citat:
Ursprungligen postat av
lowski
Jobbade som elevassistent i årskurs 4 i en klass på 28 personer. Fick sluta efter påsklovet eftersom de "omfördelade resursera" = inte råd att ha kvar mig. 1 barn som har autism får ingen hjälp alls. Han är numera hemma från skolan, tidigare slängde vi in honom i ett grupprum med en ipad som han fick sitta med hela dagarna. Hade vi tur fick han 30 minuter hjälp av någon pedagog. 2 elever med stark ADHD förstör mycket av undervisningen för resten av klassen. Sedan har vi ytterligare två barn som behöver extra stöd som oftast inte får de och svävar därför bara runt utan att veta vad de riktigt ska göra. Allt de här har nu lämnats till en lärare, ibland två. Det här är ett exempel på en mellanstadieklass.
Det du beskriver är framtiden, men med tillägget att problemen bara kommer bli värre. Vi har tusentals "barn" som ska in i det redan hårt ansträngda svenska utbildningssystemet. Samtidigt blir pengarna mindre och personalen mindre kvalificerade.
Snart kommer ingen förälder med ansvarskänsla över sina barn låta dem gå i den svenska skolan. Det kommer resultera i privata alternativ där svenska föräldrar går ihop och försöker lösa utbildningen på andra sätt. Ingen tvekan om att jag skulle göra just så.
Därefter har vänstern fått sin önskan igenom. Klasskampen blir åter ett krig att föra när segregation, gated communities och privatundervisning blir det självklara för de med pengar. Jag undrar bara om den genomsnittliga, hjärndöda, vänsterväljeren faktiskt inser vad hon ställer till med.