2016-04-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Har du helt missat att det kryllar av akademiker i strömmen av araber från MENA länder?

Ja jajjemen. Detta kommer att löna sig.
Citera
2016-04-13, 15:56
Medlem
Fris avatar
Det är väl inte lika många nyanlända i lågstadieålder, mest bara infödda. Därför är den verksamheten oprioriterad och utgör neddragningsreserv. Regeringen, med alliansens medgivande, fortsätter nedskärningarna av polisen. +1.2% vilket knappt täcker inflationen samtidigt som befolkningen ökar med cirka 2% om året. De 0.25 miljarderna utgör patetiska 0.025% av statsbudgeten. Överhuvud berör vårbudgeten mindre än 4% av statsbudgeten, så signalen är att allt är frid och fröjd, ingenting behöver ändras.
Senast redigerad av Fri 2016-04-13 kl. 16:02.
Citera
2016-04-13, 16:15
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
S och MP har plöjt ner så mycket prestige och pengar att de inte kan vända. Det ligger i dess natur att intala sig själv att bara man satsar lite till så ska man vinna. Sedan lite till för att få tillbaka det man satsat tidigare. Sedan ytterligare för att minska skadan. Därefter är det nyval och man kan sätta sig på bänken och låta.

Låter som en spelmissbrukare, ska bara lägga en sista hundring på den här matchen så går jag snart plus

Citat:
Ursprungligen postat av lowski
Jobbade som elevassistent i årskurs 4 i en klass på 28 personer. Fick sluta efter påsklovet eftersom de "omfördelade resursera" = inte råd att ha kvar mig. 1 barn som har autism får ingen hjälp alls. Han är numera hemma från skolan, tidigare slängde vi in honom i ett grupprum med en ipad som han fick sitta med hela dagarna. Hade vi tur fick han 30 minuter hjälp av någon pedagog. 2 elever med stark ADHD förstör mycket av undervisningen för resten av klassen. Sedan har vi ytterligare två barn som behöver extra stöd som oftast inte får de och svävar därför bara runt utan att veta vad de riktigt ska göra. Allt de här har nu lämnats till en lärare, ibland två. Det här är ett exempel på en mellanstadieklass.

Så där ser det ut i många klasser i många skolor.
Senast redigerad av santacl 2016-04-13 kl. 16:19.
Citera
2016-04-13, 16:48
Medlem
Och Sveriges skolor är redan förfallna och nu faller det ännu lägre. Wow, vilket regering!
Citera
2016-04-13, 16:52
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Någon fler än jag som tror att denna budget är dödsstöten för Socialdemokratin? Maj-2016 är sannolikt sista gången någonsin som S får över 20% i en opinionsmätning.

I´ts over.

Det tror jag med, socialdemokratin har dött nästan överallt så det är en tidsfråga innan det är över även här. Förhoppningsvis kan det frigöra lite byggnader som S tillsammans med LO slagit klorna i.
Citera
2016-04-13, 16:59
Medlem
Hej!

Är det någon vurmare som inte tycker detta är skevt? I så fall, kan du inte förklara hur du tänker?

MVH ehms
Citera
2016-04-13, 17:01
Medlem
pannsexuells avatar
Sverige - det snabbaste klättrande landet enligt PISA! (I vilken riktning framgår ej.)
Citera
2016-04-13, 17:20
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det tror jag med, socialdemokratin har dött nästan överallt så det är en tidsfråga innan det är över även här. Förhoppningsvis kan det frigöra lite byggnader som S tillsammans med LO slagit klorna i.

Inte nog med det. Enligt Toivo Sjögren så dör det 35.000 sossar varje år pga åldersrelaterade dödsfall, dvs ofantliga 140.000 per mandatperiod.

Finns att läsa här http://opinion.se/analyser (Står under väljarbarometern 20 December -15)

Det är nog ingen överdrift att påstå att S inte är ett parti som har framtiden för sig

De är givetvis medvetna om detta problem och det är nog huvudorsaken till att de försöker massimportera unga väljare i 20-årsåldern från mellanöstern. Huruvida de lyckas få de nya taharrush-muslimerna att rösta på S har jag ingen aning om, någon som vet hur stödet för S ser ut bland nysvenskarna? Jag har en känsla av att det inte går så bra som Löfven hade önskat, inte minst för att invandrare går till valurnan i mycket lägre utsträckning än etniska svenskar.
Citera
2016-04-13, 17:21
Medlem
Bara-Robins avatar
Alltså... Jag rör mig mest i en kontext som är kritisk mot detta, så jag är hänger inte riktigt med i retoriken från försvararna av detta.
Är det fortfarande en investering för framtiden? Är det fortfarande för att rädda livet på flyktingar? Eller varför fortsätter folk tycka detta är okej?

Själv börjar jag typ tröttna. Rödgröna lägger alla pengar på invandring och gör allt sämre. Alliansen säger det är dåligt men släpper igenom det.
Det kommer vara likadant i höst när en ändringsbudget kommer som "satsar på välfärden" genom att ge några tusenlappar till jämställdhet och tiotals miljarder till invandring.
Sen nästa års budget, nästa års ändringsbudget, och nästa års...
Citera
2016-04-13, 17:33
Medlem
Migrationsverket är nu större än försvaret, samtidigt sitter vi här och käkar våran pizza, knyter näven i byxfickan och kollar på champions league eller lets dance.

Det är det här som måste hända https://www.youtube.com/watch?v=Hakb6S0IpgY

Annars kommer våra "folkvalda" fortsätta rövknulla oss skattebetalare. Om max 10 år har alla välutbildade dragit och kvar är våra pensionsräddare.
Citera
2016-04-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har inte Fridolin redan fixat skolan? Har för mig att han lovade detta på något år. Lärare kan de väl fixa genom att han ta läsa ett år till att bli folkhögskolelärare (och dessa för även undervisa yngre elever) då kan man fixa lärare rätt snabbt. Dock kanske pedagogik och annat blir lidande men det kvittar väl...

Känns tryggt också att de finansierar ännu fler invandrar in i skolan med hjälp av att staten lånar. Lån alltså till en ännu sämre skola. Man undrar ju lite hur det nu kommer se ut i PISA om ett par år.

Visst var det väl 100 dagar det skulle ta för fridolin att fixa skolan? Skolverket måste tänka om att skriva nya läroplaner och inte ha så höga krav för E-A betyg. Eftersom eleverna inte kommer att klara att förstå någonting om de inte får riktig undervisning. Skolverkets matriser för de olika betygen kan skrotas direkt. Och det där med lärarlegitimation kan vi också totalglömma. Inte fan har man nu tid att vänta 4.5-5 år för att lärare ska bli behöriga? För ett jobb som mest ger obehag och skitdålig lön!! Snälla - bli inte lärare!
Citera
2016-04-13, 17:39
Medlem
Det värsta är väl ändå att migrationsverket inte bara blivit en av de större "posterna" i budgeten utan också att det ligger i sakens natur att om en fortsatt invandring sker så kommer migrationsverket att fortsätta att expandera och bli ännu större.

Kanske med ytterligate 30 miljarder extra i höstens budget.

Iallafall, många noterade säkert att 10 miljarder extra även gick till kommunerna. Vad tror ni att de pengarna är tänkta att täcka upp?

Jo, rätt gissat, det är också en konsekvens av massinvandringen. Likaså polisens pengar och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in