2016-04-12, 21:54
Medlem
deadhead.s avatar
Hittade ingen riktig ren tråd gällande Dplay så den fick sig en egen liten tråd.

Vad tycker ni om Discoverys satsning av Dplay?
Något som kommer slå igenom?
Bra utbud?
Bra support?
Premium, 79:-/mån. Bra/Dåligt?

Det som retar mig mest över i dagens tekniksamhälle är varför man inte kan välja en bra och kraftfull mediaspelare till konsumenterna! Här har dom varken Silverlight som många använder sig utav för DRM-skyddets skull men som förövrigt är den sämsta av dom alla för att det tar en enorm CPU kraft. De använder inte heller HTML5 som är en av dom ledande mediaspelaren som finns ute på marknaden. Istället använder dom Flash? Hur går det till? Varför använder man Flash när det, som många säger kommer dö ut i tiden när som helst? Dessutom är den likt Silverlight idiotiskt energikrävande för datorn.

Förmodar att det är många där ute i hushållen som använder bärbara datorer och då är det inte behagligt att ha en varm dator som fläktarna går för fullt på i sängen.

Snälla, Tänk om Dplay. Gör om gör rätt.
Citera
2016-04-13, 09:58
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Hittade ingen riktig ren tråd gällande Dplay så den fick sig en egen liten tråd.

Vad tycker ni om Discoverys satsning av Dplay?

Jag kör Dplay via Plex, det funkar helt ok; HD-upplösning och reklamen är bortskuren. Dock är det då enbart fråga om utbudet som är gratis.
Citera
2016-04-13, 10:02
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag kör Dplay via Plex, det funkar helt ok; HD-upplösning och reklamen är bortskuren. Dock är det då enbart fråga om utbudet som är gratis.
Trevligt att det går via Plex! Men det går inte att logga in med ett Premium konto och få det via Plex?
Citera
2016-04-13, 11:11
Medlem
patrik-wids avatar
Jag testade på en månad med Dplay premium. Tanken var att jag skulle byta ut Eurosport Player mot Dplay eftersom Eurosport 1 & 2 ingår i Dplay, men jag har ändrat mig och fortsätter bara med Eurosport Player.

Det som är riktigt bra på Dplay är bildkvaliteten.

Det som är mindre bra är on-demand utbudet. Det som irriterar mig mest är att man inte ens kan se alla säsonger av deras egenproducerade serier. Av Mythbusters till exempel finns bara avsnitt som har visats på Discovery Channel det senaste halvåret eller så (för närvarande har de säsong 1,2,9,10 och några avsnitt av säsong 3).

Att sedan ett av världens största tv-bolag inte kan fixa fram en smart-tv app är riktigt uselt, inte för att det är någon överraskning med tanke på hur dåligt deras smart-tv app för Eurosport Player har fungerat.
Citera
2016-04-15, 21:38
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Trevligt att det går via Plex! Men det går inte att logga in med ett Premium konto och få det via Plex?

Nej, i alla fall inte via den officiella appen i plex.
Citera
2016-04-20, 15:12
Medlem
Moltas666s avatar
För den som inte har Eurosport kan Dplay vara ett alternativ.
Citera
2016-08-19, 14:12
Medlem
deadhead.s avatar
Hur svårt ska det vara att anställa en vettig människa som utvecklar ett stöd för Chromecast för iOS-enheter! Blir tokig!
Citera
2016-10-07, 10:45
Medlem
Mamarketels avatar
Ok, nu fattar jag ingenting. Kollade igenom min mejl och så ser jag att jag har fått en faktura från klarna för ett premium hos dplay på 79 kr, men jag har fan inte kollat på dplay på så länge jag kan minnas och ännu mindre beställt något premium account. Står att betalningen skall vara tillhanda 20 oktober.

Någon som har några idéer om vad som kan ha tänkas hänt? Någon som har varit med om något liknande? Någon som vet vad man kan göra?
Citera
2016-10-07, 11:00
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Ok, nu fattar jag ingenting. Kollade igenom min mejl och så ser jag att jag har fått en faktura från klarna för ett premium hos dplay på 79 kr, men jag har fan inte kollat på dplay på så länge jag kan minnas och ännu mindre beställt något premium account. Står att betalningen skall vara tillhanda 20 oktober.

Någon som har några idéer om vad som kan ha tänkas hänt? Någon som har varit med om något liknande? Någon som vet vad man kan göra?
Ja, du har väl registrerat dig för en månad gratis och sen måste du säga upp det manuellt
Citera
2016-10-07, 11:25
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ja, du har väl registrerat dig för en månad gratis och sen måste du säga upp det manuellt
Ja herre jävlar det stämmer nog. Tack så mycket! För ett tag sedan försökte jag registrera mig gratis för att se någon landslagsmatch, men jag vill minnas att skiten inte gick att registrera så jag gav upp. Och nu dyker fanskapet upp så här... vilket jäkla påfund.

Nåväl, nu kan jag i alla fall se kvällens VM-kvalmatch. Finns det något annat man borde passa på att se när man ändå har premium (förutom Wahlgrens värld såklart)?
Citera
2016-10-07, 11:32
Medlem
gato12s avatar
Tycker det funkar bra, signade upp mig för en gratismånad och jag tror fanimig att den egentligen borde vara slut men det funkar fortfarande.

Hoppsan nu såg jag att jag nog kan åka på att betala ändå...nåja, ingen enorm summa.

Till skillnad från Viaplay så är det inga problem med bilden heller.

Smidigt att man kan dyka in i olika kanaler och kolla live.
Citera
2016-10-07, 12:23
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Ja herre jävlar det stämmer nog. Tack så mycket! För ett tag sedan försökte jag registrera mig gratis för att se någon landslagsmatch, men jag vill minnas att skiten inte gick att registrera så jag gav upp. Och nu dyker fanskapet upp så här... vilket jäkla påfund.

Nåväl, nu kan jag i alla fall se kvällens VM-kvalmatch. Finns det något annat man borde passa på att se när man ändå har premium (förutom Wahlgrens värld såklart)?
Är själv ett stort fan av Premium så det kommer bli ett självklart val för mig tills den dagen dom skaffar Chromecast stöd för iOS enheter!!! Vilket verkar ta en jävla satans tid!

Att de dessutom använder Flash som mediaspelare är även det bissart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in