Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord
Det är det inte, jag är mkt nöjd med min lön och mitt arbete.

Du är duperad av guldförsäljare och falska profeter på youtube . Dom tjänar pengar på att sprida konspirationsteorier .

Om du har råd med ett bra liv . Bostad , bil , mat till dig och dina barn , semester , ledig lör/söndag så bör du vara nöjd med ditt liv. I Sverige har majoriteten ett mkt bra liv .

Det var definitivt inte bättre förr .

Vi får se hur det ser ut när du går i pension. Dina 33k du får ut nu kanske blir 11k då...

Och det är inga konspirationsteorier, om folk hade fått lönekuvertet och det sade 100,000kr, minus 70,000kr skatt så hade folk flippat ut.
Citera
2016-04-12, 22:38
Medlem
Citat:
Det är det inte, jag är mkt nöjd med min lön och mitt arbete.

Du är duperad av guldförsäljare och falska profeter på youtube . Dom tjänar pengar på att sprida konspirationsteorier .

Om du har råd med ett bra liv . Bostad , bil , mat till dig och dina barn , semester , ledig lör/söndag så bör du vara nöjd med ditt liv. I Sverige har majoriteten ett mkt bra liv .

Det var definitivt inte bättre förr .

Dock så vill jag även säga att det kanske är bättre om skatten var som den var på 70-talet, skyhög. Man fick mycket för pengarna då och tryggheten som det gav. Alla hade nog mycket för mat och leverne, så kriminaliteten var mycket låg. Man kunde lita på polis och sjukvård etc...

Kanske var det bättre med den modellen än den Reinfeldt körde igång mha miljöpartiet.

Men vad vet jag, jag gillar iallafall Sverige som det var förut och då måste man gilla höga skatter. Men samtidigt finns det en annan del av mig som inte riktigt gillar att pröjsa 70% skatt

Det är lite att man kan inte ha kakan och äta den samtidigt
Citera
2016-04-12, 23:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ajajaja men vafan när du söker ett jobb har du ett lönekrav säg 30kkr .
Du får då 30kkr men nu lipar du för att arbetsgivaren måste betala sociala avgifter uppehåll detta .

Hade arbetsgivaren sluppit dessa hade du ju ändå fått 30kkr i månaden så som du begärt och varan eller vafan du nu producerat hade varit billigare bara.

Jävla gnäll är det . Var med och bygg upp landet och sluta var så självisk
Vet inte vad du babblar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här