Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-14, 23:38
  #73
Medlem
[quote=NOMOONRIVER|56967922]
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Samtliga bor i Sverige men alla är inte svenska medborgare.


Källa på det?
Citera
2016-04-14, 23:44
  #74
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale


Källa på det?

Är det fem eller sex misstänkta?

Hur som helst, minst fem av dem har svenska personnummer och är skrivna i eller i närheten av Sundsvall. Finns indikationer på att kvinnan bor i Gävle, men hon kommer nog snart släppas skulle jag tro.
Citera
2016-04-15, 12:14
  #75
Medlem
[quote=nantale|56967998]
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER


Källa på det?

Det framgår av de länkar som finns i denna tråd till diverse tidningar som rapporterat om händelsen.
Citera
2016-04-15, 12:18
  #76
Medlem
emaptis avatar
Direktrapportering från häktningsförhandlingarna; http://www.arbetarbladet.se/gastrikl...d-slottstorget

Det gäller sex personer varav en med skyddad identitet(kvinnan?).
Citera
2016-04-15, 15:01
  #77
Medlem
tror inte kvinnan har skyddad identitet, tror det är en kompis lillasyster och isåfall är hon fortfarande skriven på sin fars adress i Sundsvall men hade tillgång till en lägenhet i Gävle
Citera
2016-04-15, 17:31
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är det fem eller sex misstänkta?

Hur som helst, minst fem av dem har svenska personnummer och är skrivna i eller i närheten av Sundsvall. Finns indikationer på att kvinnan bor i Gävle, men hon kommer nog snart släppas skulle jag tro.

Okej, då vet jag. Kvinnan är den sjätte.. Jag undrar om BO har ett svenskt personnummer. Jag läste att han har släktingar här och att han inte är svensk medborgare. Var han här på besök, är han asylsökande eller har han ett svenskt personnummer?
Citera
2016-04-15, 17:34
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej, då vet jag. Kvinnan är den sjätte.. Jag undrar om BO har ett svenskt personnummer. Jag läste att han har släktingar här och att han inte är svensk medborgare. Var han här på besök, är han asylsökande eller har han ett svenskt personnummer?
"Bosatt i Sverige" är det man gått ut med.
Citera
2016-04-15, 17:36
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
"Bosatt i Sverige" är det man gått ut med.
Bosatt brukar betyda att man är folkbokförd. Då har även han ett svenskt personnummer.
Citera
2016-04-15, 18:04
  #81
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej, då vet jag. Kvinnan är den sjätte.. Jag undrar om BO har ett svenskt personnummer. Jag läste att han har släktingar här och att han inte är svensk medborgare. Var han här på besök, är han asylsökande eller har han ett svenskt personnummer?

Sex namn plus en "sekretess" har figurerat i målet. Inte koll på om någon kanske avskrivits.
Citera
2016-04-15, 19:25
  #82
Medlem
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...fran-aklagaren


Ytterligare två män begärs häktade under fredagen. De är misstänkta för människorov.
Totalt är nu sju personer frihetsberövade misstänkta för inblandning i brottet. På onsdagen häktades en kvinna i 25-årsåldern från Sundsvall.
Den kidnappade mannen är fortfarande försvunnen.
Citera
2016-04-15, 20:16
  #83
Medlem
Citat:
Bilen som 23-åringen i Gävle tvingades in i har hittats – utbränd.

Citat:
En av de häktade står som ägare till den utbrända bilen som hittats i Västernorrland.
Enligt uppgift till Aftonbladet hävdar bilägaren att han fått något tekniskt fel på den.

Citat:
Samtliga är hemmahörande i Sundsvall. Alla sex ansågs vara på sannolika skäl misstänkta för brotten. De sex nekade till inblandning och bestred häktningarna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22642234.ab
Citera
2016-04-15, 20:50
  #84
Medlem
Koyaks avatar
Flyktbilen har dom hittat utbränd.
Det konstaterar väl att dom har begått ett grovt brott och har försökt röja undan sina spår.
Med största sannolikhet är 23-åring död
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback