2016-04-11, 10:09
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22547401.ab

Sinnessjukt! Klart som fan rösterna på SD minskar när skolan blir mindre och mindre svensk.
Citera
2016-04-11, 10:11
Medlem
Jellohs avatar
Jag tror att skolans feminisering har gjort att det behövs fler lärare. Alla barn funkar till sist och slutligen på tu man hand men ju större grupper dess mer ordning och reda behövs.

Här ser vi som exempel en klassisk filmscen där pedagogen kommer in, presenterar sig, lär känna gruppen och motiverar dem att lära effektivt på 5 minuter:
https://www.youtube.com/watch?v=71Lft6EQh-Y&nohtml5=False

Edit: samma stjärnpedagog om värdegrund, samarbete och hälsa:
https://www.youtube.com/watch?v=5NP8y63Ms4o&nohtml5=False

Blir mer och mer säker på att riktningen måste ditåt.
Senast redigerad av Jelloh 2016-04-11 kl. 10:23.
Citera
2016-04-11, 10:20
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Varför alla dessa "ensamkommande barn" till just Sverige av alla länder??

Jo, vuxna asylsökande från exempelvis Afghanistan får i normala fall inget uppehållstillstånd i Sverige. Däremot har Sverige mycket generösa regler när det gäller barn och ungdomar.
Därför kan familjer utan giltigt asylskäl skicka sina barn till Sverige, som då beviljas uppehållstillstånd. Därefter dyker resten av familjen upp som gubben i lådan, och hävdar sin rätt att få återförenas med sitt barn i Sverige. Detta är naturligtvis en bisarr situation, och fullständigt ohållbart i längden. Därför kräver jag att samtliga ensamma barn omedelbart återförenas med sina familjer i hemlandet.
Sluta drömma! Vi är en systemförstörande kris nu, du måste tänka klart om du ska en chans att överleva. Det är fysiskt omöjligt att verkställa någon utvisning av betydelse. Även om SD regerade nu, så är det omöjligt att verkställa någon politik. Polis och försvar har avskaffats. Migranterna är många fler och har tillgång till automatvapen och sprängmedel här. Dessutom är de brutala,och mördar utan att blinka, svenskar klarar inte av att svara med samma mynt i kubik, de svenskar saknar överlevnadsförmåga, naturen har sin gång nu.
Citera
2016-04-11, 10:28
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det finns inga homogena svenska skolor längre. Alla skolor är uppblandade. Det finns däremot homogena arabiska och judiska skolor i Sverige, och skolor endast för muslimer.

Dessutom är lärarkåren kanske den mest vänsterorienterade och politiskt korrekta yrkesgrupp i Sverige efter journalisterna. Att jobba i en skola i Rosengård eller Tensta borde vara deras högsta dröm.

Eller?

Tror inte att den gruppen blundar längre för verkligheten - en stad som Malmö (som om någon har detta problemet) upplever att folk inom både skolan, socialtjänsten och vården säger upp sina jobb p g a stress, orimliga krav etc....
Mycket av detta relaterar till flyktingkrisen - en kris förorsakad av sinnesslöa och naiva politiker....nu ser vi konsekvenserna (iofs sett det ett tag) och värre lär det bli.....
Citera
2016-04-11, 10:42
Medlem
DinKamrats avatar
Invandringen har förstås en väldigt stor inverkan på skolresultaten, men det är ju knappast så att svenska skolan hade varit top notch ändå. Den politiserade, postmoderna flumskolan är för djupt inrotad, och jag bävar för tanken på hur många generationer som kommer bli förstörda på grund av den
Citera
2016-04-11, 10:45
Medlem
ShlomoShekelsteins avatar
Fan vad kul.

Det är det här som vänstern har röstat fram. Deras fel.

Finns det ens nåt sätt att fixa det här?
Citera
2016-04-11, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra

Sinnessjukt! Klart som fan rösterna på SD minskar när skolan blir mindre och mindre svensk.

Jag tycker det faktumet egentligen inte är det värsta. Även om det är extremt illa.

Jag finner det istället helt horribelt att regeringen ledd av sossarna tar steg att på grundskolenivå influera vad våra unga ska tycka och tänka(politisk korrekthet). De valde ut en skola där eleverna i åk 6-9 "röstade" på SD med 25% och detta tyckte regeringen inte om, och därför ska det kampanjas emot genom att bussa flyktingbarn som inte kan ett ord svenska till deras skola specifikt där lektionerna nu ska hållas på svenska och arabiska parallellt.

Låter det som ett demokratiskt samhälle? Får människor inte längre rösta hur de vill? Ska vi formas att tycka på ett visst sätt av regeringen? Är det rimligt?
Citera
2016-04-11, 11:04
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Det blir ju helt klart till att placera ens barn i privatskolor, så kallade "elitskolor". Att låta dem gå i kommunalregi är ju lika klokt som att banka sig i huvudet med en sten.

Inte för att skolan var fantastiskt bra när jag själv gick grundskolan men vi hade åtminstone en fungerande läroplan där vi elever fick lära oss väsentliga saker och slapp all form av föräldrainblandning och genusvetenskaplig modifiering.
Citera
2016-04-11, 11:06
Medlem
ShlomoShekelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racquel.Darrian
Det blir ju helt klart till att placera ens barn i privatskolor, så kallade "elitskolor". Att låta dem gå i kommunalregi är ju lika klokt som att banka sig i huvudet med en sten.

Inte för att skolan var fantastiskt bra när jag själv gick grundskolan men vi hade åtminstone en fungerande läroplan där vi elever fick lära oss väsentliga saker och slapp all form av föräldrainblandning och genusvetenskaplig modifiering.

Staten kommer ju tvinga privatskolor ta negerungar, fattar du inte det?
Citera
2016-04-11, 11:11
Medlem
Ni kan vara lugna. Den här kommunen har kommit på hur man kan lösa alla problem...

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22547401.ab
Senast redigerad av Hedblom 2016-04-11 kl. 11:14.
Citera
2016-04-11, 11:17
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racquel.Darrian

Vilket ändå bara är en möjlighet som är ett fåtal förunnade.....
Citera
2016-04-11, 11:20
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Intressant att se hur läraryrket, som mycket annat i vårt samhälle, verkligen degraderats totalt.
Lärare är ju ett av de viktigaste yrken som man kan ha. Lärare är civilisationsbärare. Tragisk utveckling.
Jag minns till och med när skiftet skedde.
Mina lärare på 80-talet var extremt intellektuella individer.
Det lärde ut med gamla beprövade metoder. De var auktoriteter.
Vi fick stå i kö när vi skulle till bamba/matsalen.
Alla tilltalade läraren vid efternamn.
Det var preussisk ordning, dygder och värdegrund.

I mellanstadiet började man se flumskolans första lärare komma ut i arbetslivet.
Vår mattelärare var total katastrof. En kvinna med lågt intellekt som fick sparken efter en termin.
Nästa lärare började med något nytt då, grupparbeten.
Minns hur jag verkligen hatade det. Allt skulle vara i grupp, något helt nytt för oss.

Förut satt alla med sin egna skolbänk, men nu kastade man ut skolbänkarna och sattes tillsammans vid flera runda bord i klassrummet.

På högstadiet kom de första massinvandrarna från MENA och Kosovo och med det våldet.
Bytte till privatskola efter det.

Inte så längesedan när man tänker tillbaka på det. Men en helt annan värld.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-04-11 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in