Citat:
Ingenting. Varför tycker du det är så problematiskt, att du måste försvara en icke-demokratisk utveckling med näbbar och klor. Och det uselt, genom att "hitta fel" i andra länder. "Fel" som jag inte ens talat om.
Ja, precis! Läs det du skriver igen. Tills du förstått vad du själv skrivit!
Huvudet på spiken nästan. Ingen har talat om någon "extern jultomte", men du verkar vilja lista länder som - enligt din egna syn - tycks ha en sådan? Har du gjort en corpus callosotomi och börjar argumentera med dig själv?
Du har hållit dig till ämnet genom att böla över svenska tillkortakommanden? Genom att angripa positioner ingen har innehaft? Nej du. Vad du har skrivit till andra är heller ej intressant. Du har kört med idel whataboutism (jag tror det är du som hört uttrycket första gången och känner dig rusig av det nya ordet som får dig ur balans). Det absolut första du säger till mig är något i stil med "men Sverige då?".
Du har inte lyckats framföra en enda koherent poäng. Allting handlar om vrida dig som en ål och kasta anklagelser omkring sig, samtidigt som min position är tämligen enkel, rättfram och okontroversiell. Jag tror dessutom att jag begriper dina "argument" bättre än vad du själv gör. Jag kan identifiera ursprunget och tankefelet och historielösheten. Det kan inte du.
Ja, precis! Läs det du skriver igen. Tills du förstått vad du själv skrivit!
Huvudet på spiken nästan. Ingen har talat om någon "extern jultomte", men du verkar vilja lista länder som - enligt din egna syn - tycks ha en sådan? Har du gjort en corpus callosotomi och börjar argumentera med dig själv?Du har hållit dig till ämnet genom att böla över svenska tillkortakommanden? Genom att angripa positioner ingen har innehaft? Nej du. Vad du har skrivit till andra är heller ej intressant. Du har kört med idel whataboutism (jag tror det är du som hört uttrycket första gången och känner dig rusig av det nya ordet som får dig ur balans). Det absolut första du säger till mig är något i stil med "men Sverige då?".
Du har inte lyckats framföra en enda koherent poäng. Allting handlar om vrida dig som en ål och kasta anklagelser omkring sig, samtidigt som min position är tämligen enkel, rättfram och okontroversiell. Jag tror dessutom att jag begriper dina "argument" bättre än vad du själv gör. Jag kan identifiera ursprunget och tankefelet och historielösheten. Det kan inte du.
Jag ser inte att det är en särskilt "icke-demokratisk utveckling". Två steg fram, ett steg bak, två steg fram etc. är ändå stabilt framåtskridande. Jämförelsen med Sverige är relevant, varför skulle ryssar förväntas göra folkuppror mot sina politiker för likartade saker som våra politiker gör men som vi inte gör något folkuppror för?
Du resonerar som en gammelkommunist. Du struntar i att flertalet fått det bättre och ska riva bygget om något fåtal enligt dig fått för mycket.