2016-04-09, 13:17
Medlem
ckrfe00s avatar
tjenare, har ett problem på projektet.. håller på att göra ett litet hemmabygge av en gammal forshaga, har satt på en 70cc kymco motor på den, men elen glappade som fan så drog på elen från en fiddy, enda problemet är att kablarna från kyco motorn är annorlunda.. någon som vet vilka färger kablarna från fiddy tändning/kymco motor.. asså vilka kablar som är vad.. snabba svar uppskattas!
Citera
2016-04-09, 14:31
Medlem
INTPs avatar
Nej. Bara nej. Släng fiddyskräpet åt h*lvete där det hör hemma och fixa problemen i systemet som hör till motorn. Man blandar inte tändningsdelar på måfå, särskilt inte mellan tvåtakt och fyrtakt.
Citera
2016-04-09, 14:41
Medlem
ckrfe00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Nej. Bara nej. Släng fiddyskräpet åt h*lvete där det hör hemma och fixa problemen i systemet som hör till motorn. Man blandar inte tändningsdelar på måfå, särskilt inte mellan tvåtakt och fyrtakt.

det var inte det jag fråga om, utan hur jag ska göra, tändsystemet som sitter på hör till en baotian 2t i vilket fall så
Citera
2016-04-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ckrfe00
det var inte det jag fråga om, utan hur jag ska göra, tändsystemet som sitter på hör till en baotian 2t i vilket fall så

Baotian... med... tvåtakt?

Du skall inte göra ett smack om du inte har extra kabel, el-schema och erfarenhet utav att koppla el.

Behöver du bara byta enstaka sladdar så köp ett kit på Biltema och extra sladd, tar inte många minuter att lära sig o skala o sätta ihop två sladdändar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in