Har ett gäng polare som var med och sponsrade den här filmen (med några tusen dollar bara).
Storyn är papperstunn men det är non-stop action i mer än 90 minuter.
Är det årets mest underhållande film?
Vad finns det mer för s.k. "first person action movies" ute på marknaden som kan rekommenderas?
Jag har faktiskt inte sett en hel film i förstapersonsperspektiv förut. Jag vet att första gången jag såg "FPS style" i en film var i den där ganska ruttna Doom-filmen med The Rock.
Kul i omkring 15/20 minuter, sen blir den bara olidligt tråkig och repetitiv. Det visuella var onekligen riktigt imponerande, men ljudet var direkt horribelt och skådespeleriet.. ja, jisses, det sämsta skådespeleriet jag har sett på väldigt, väldigt länge.
Tycker man om att titta på när andra spelar FPS-spel så lär man älska denna. Annars vet i fan.
Kul i omkring 15/20 minuter, sen blir den bara olidligt tråkig och repetitiv. Det visuella var onekligen riktigt imponerande, men ljudet var direkt horribelt och skådespeleriet.. ja, jisses, det sämsta skådespeleriet jag har sett på väldigt, väldigt länge.
Tycker man om att titta på när andra spelar FPS-spel så lär man älska denna. Annars vet i fan.
Jag har faktiskt inte sett en hel film i förstapersonsperspektiv förut. Jag vet att första gången jag såg "FPS style" i en film var i den där ganska ruttna Doom-filmen med The Rock.
Varför tyckte du den var rutten? Det är ju en perfekt actionrulle.
Tycker att POV-stilen funkar bäst till kortfilmer. I min mening är det en gimmick som blir mer och mer tröttsam och ointressant för varje minut som går. Det höll verkligen inte för 90 minuter. Stilen är alltför begränsande, det ledde bara till repetition och förvirrat berättande.
Hade exakt samma problem med Maniac-remaken, som till största del filmades ur POV-vinkeln. Fast måste medge att det sköttes bättre och proffsigare i denna film.
Tycker att POV-stilen funkar bäst till kortfilmer. I min mening är det en gimmick som blir mer och mer tröttsam och ointressant för varje minut som går. Det höll verkligen inte för 90 minuter. Stilen är alltför begränsande, det ledde bara till repetition och förvirrat berättande.
Hade exakt samma problem med Maniac-remaken, som till största del filmades ur POV-vinkeln. Fast måste medge att det sköttes bättre och proffsigare i denna film.
Så kan det säkert vara, jag ska se den i alla fall.
I sin helhet är Hardcore Henry en film jag kan uppskatta rent tekniskt sätt. Stuntsen är skickliga och actionscenerna är grymma, jag satt aldrig och var uttråkad under filmens gång. Även ifall lite av dataeffekterna lyckas komma in inte vara så imponerande. Men det är en independent film och jag kan inte annat än respektera det Ilya Naishuller lyckades göra i action och stunt väg.
Även Sharlto Copley var riktigt underbar i rollen som Jimmy.
Problemet blir i berättandet då filmen i sin berättarton utspelas mer som ett spel än en film. Vilket är två helt olika medium som har två olika berättarmotiv.
Första problemet filmen gör är att inte låta Henry kunna prata, vilket gör att varje karaktär måste säga vad han ska göra. Låter bekant? Sedan har han inget minne alls, vilket gör att karaktärerna måste fylla in de tomma rutorna genom att förklara allting i monologer. Så vi har förklarande, actionscen, förklaring, actionscen under hela filmens gång. Det känns inte som en film utan som ett spel och det är ju trots allt en film jag kollar på. Detta är ett tecken på inte särskilt bra manusskrivande och kommer fram extra tydligt när filmen är POV.
Men jag ska inte säga jag var uttråkad under filmens gång. Rent underhållningsmässigt så lyckades filmen, jag skrattade ett par gånger och tyckte effekterna för det mesta var imponerande.
Jag kan se många gamers uppskatta och gilla filmen. Hade jag varit 13år hade jag nog älskat filmen. Men nu i mina äldre dagar har jag ett par andra ögon där Hardcore Henry inte riktigt lyckas övertyga mig 100%.
Såg den precis, positivt överraskande skrivit en recension i " vilken film såg du senast" tråden. Men man blev lite lätt illamående efter ett tag hur det var filmat. Men en underhållande och unik action film som måste ses om man är ett stort one player shooter fan
gav den 8.5/10
är en blanding av crank och robot cop typ samt mer gore
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!