• 1
  • 2
2016-04-08, 00:25
Medlem
IQ-145s avatar
Har ett gäng polare som var med och sponsrade den här filmen (med några tusen dollar bara).
Storyn är papperstunn men det är non-stop action i mer än 90 minuter.
Är det årets mest underhållande film?
Vad finns det mer för s.k. "first person action movies" ute på marknaden som kan rekommenderas?

https://www.youtube.com/watch?v=4JVgQzBG5Ho

https://www.youtube.com/watch?v=iQmOyH9ThDY
Citera
2016-04-08, 00:57
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har faktiskt inte sett en hel film i förstapersonsperspektiv förut. Jag vet att första gången jag såg "FPS style" i en film var i den där ganska ruttna Doom-filmen med The Rock.
Citera
2016-04-09, 22:56
Medlem
FugitiveDucks avatar
Kul i omkring 15/20 minuter, sen blir den bara olidligt tråkig och repetitiv. Det visuella var onekligen riktigt imponerande, men ljudet var direkt horribelt och skådespeleriet.. ja, jisses, det sämsta skådespeleriet jag har sett på väldigt, väldigt länge.

Tycker man om att titta på när andra spelar FPS-spel så lär man älska denna. Annars vet i fan.
Citera
2016-04-10, 00:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Kul i omkring 15/20 minuter, sen blir den bara olidligt tråkig och repetitiv. Det visuella var onekligen riktigt imponerande, men ljudet var direkt horribelt och skådespeleriet.. ja, jisses, det sämsta skådespeleriet jag har sett på väldigt, väldigt länge.

Tycker man om att titta på när andra spelar FPS-spel så lär man älska denna. Annars vet i fan.
Det gör jag inte men jag fullkomligt älskade Stampede och Bad Motherfucker: https://www.youtube.com/watch?v=dQcY...&nohtml5=False
Citera
2016-04-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har faktiskt inte sett en hel film i förstapersonsperspektiv förut. Jag vet att första gången jag såg "FPS style" i en film var i den där ganska ruttna Doom-filmen med The Rock.
Varför tyckte du den var rutten? Det är ju en perfekt actionrulle.
Citera
2016-04-10, 01:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför tyckte du den var rutten? Det är ju en perfekt actionrulle.
Ja, men det är en rutten Doom-film.
Citera
2016-04-10, 02:21
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det gör jag inte men jag fullkomligt älskade Stampede och Bad Motherfucker: https://www.youtube.com/watch?v=dQcY...&nohtml5=False

Tycker att POV-stilen funkar bäst till kortfilmer. I min mening är det en gimmick som blir mer och mer tröttsam och ointressant för varje minut som går. Det höll verkligen inte för 90 minuter. Stilen är alltför begränsande, det ledde bara till repetition och förvirrat berättande.

Hade exakt samma problem med Maniac-remaken, som till största del filmades ur POV-vinkeln. Fast måste medge att det sköttes bättre och proffsigare i denna film.
Citera
2016-04-10, 03:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Tycker att POV-stilen funkar bäst till kortfilmer. I min mening är det en gimmick som blir mer och mer tröttsam och ointressant för varje minut som går. Det höll verkligen inte för 90 minuter. Stilen är alltför begränsande, det ledde bara till repetition och förvirrat berättande.

Hade exakt samma problem med Maniac-remaken, som till största del filmades ur POV-vinkeln. Fast måste medge att det sköttes bättre och proffsigare i denna film.
Så kan det säkert vara, jag ska se den i alla fall.
Citera
2016-04-10, 12:25
Medlem
Lotsos avatar
Min recension på filmen:

I korta drag:
Citera
2016-04-10, 16:24
Medlem
MartinStLouiss avatar
Låter lite ball, men har lite svårt att tro att konceptet kommer hålla i 90 minuter. Kommer nog se den här, men inte på bio då.
Citera
2016-04-29, 01:21
Såg den precis, positivt överraskande skrivit en recension i " vilken film såg du senast" tråden. Men man blev lite lätt illamående efter ett tag hur det var filmat. Men en underhållande och unik action film som måste ses om man är ett stort one player shooter fan

gav den 8.5/10

är en blanding av crank och robot cop typ samt mer gore
Citera
2016-04-29, 02:04
Medlem
Ghurps avatar
Fan vas jag sett fram emot den här.
Shartlo Copley är en sån sjukt unik skådespelar som jag fick en mancrush för i district 9 och elysium.

Vet någon när filmen "släpps" i 720p + ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in