2016-04-06, 19:07
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Jag har svårt släppa tanken att Carl Bildt under de senaste decennierna är den perfekta spionen för Ryssland.

Han är CIA agent, har öppna dörrar till Vita Huset och Pentagon, haft full koll på det svenska försvaret, underrättelseorganisationen och säkerhetstjänsten sedan sina år som stats- och utrikesminister, samt haft tillgång till EUs centrala politiska makt. Det finns inga försvarspolitiska event av tyngre slag i Europa som han inte blir inbjuden till. Han har ett enormt nätverk i Europa och världen i övrigt och gediget förtroende bland Västvärldens hökar. Han torde ha bra kännedom om NATO i Europa och känner troligen de centrala befälhavarna, förutom den politiska NATO-organisationen där nordbor prenumererat på ordförandeskapet.

Hans kända politiska uppfattning och ryssfientlighet gör honom dessutom höjd över varje misstanke. Just därför är han den perfekta spionen för Ryssland, alltså måste vi misstänka att han är Kremls man.

Upp för diskussion:

- Tror ni att det svenska kontraspionaget har dragit samma slutsats som ovan?

- Eller är det så att även om kontraspionaget vet om att Bildt är perfekt så kan han inte röras?

- Hur kan misstankarna bekräftas på att Carl Bildt går Putins ärenden?

- Går misstankar ens att bekräftas givet att han i decennier träffat andra ryska spioner s.a.s i jobbet?

- Om Bildt trots allt inte är rysk spion, tror ni att Kreml försökt värva honom?
Citera
2016-04-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag har svårt släppa tanken att Carl Bildt under de senaste decennierna är den perfekta spionen för Ryssland.

Han är CIA agent, har öppna dörrar till Vita Huset och Pentagon, haft full koll på det svenska försvaret, underrättelseorganisationen och säkerhetstjänsten sedan sina år som stats- och utrikesminister, samt haft tillgång till EUs centrala politiska makt. Det finns inga försvarspolitiska event av tyngre slag i Europa som han inte blir inbjuden till. Han har ett enormt nätverk i Europa och världen i övrigt och gediget förtroende bland Västvärldens hökar. Han torde ha bra kännedom om NATO i Europa och känner troligen de centrala befälhavarna, förutom den politiska NATO-organisationen där nordbor prenumererat på ordförandeskapet.

Hans kända politiska uppfattning och ryssfientlighet gör honom dessutom höjd över varje misstanke. Just därför är han den perfekta spionen för Ryssland, alltså måste vi misstänka att han är Kremls man.

Upp för diskussion:

- Eller är det så att även om kontraspionaget vet om att Bildt är perfekt så kan han inte röras?

- Går misstankar ens att bekräftas givet att han i decennier träffat andra ryska spioner s.a.s i jobbet?

- Om Bildt trots allt inte är rysk spion, tror ni att Kreml försökt värva honom?

Att du är korkad är inte vårt problem.
Källor på dina påståenden?
Citera
2016-04-06, 19:15
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Kan du inte lika gärna säga att Obama är den perfekta spionen och därför måste misstänkas vara ISIS-spion, kremls man eller kanske till och med nordkoreansk spion?
Citera
2016-04-06, 19:19
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Att du är korkad är inte vårt problem.
Källor på dina påståenden?
Givetvis påstår jag inte att det är "ert" problem, Ers Excellens. Men hur skall jag kunna ha källor på en konspirationsteori?

Allt jag påstår i min beskrivning av Bildts position är allmänt kända faktum. Att jag sedan påstår att han är en perfekt spion för Ryssland är en produkt av hans position, vilket hans kända politiska hemvist och retorik likaså gör honom till.

Rent allmänt borde det svenska kontraspionaget ha en file på honom. Men frågan är som sagt hur man kan sätta dit honom om det alls går?
Citera
2016-04-06, 19:20
Medlem
ganglere2s avatar
Bildt är en USA-lakej av värsta sort.
Citera
2016-04-06, 19:23
Medlem
Citat:
Givetvis påstår jag inte att det är "ert" problem, Ers Excellens. Men hur skall jag kunna ha källor på en konspirationsteori?

Allt jag påstår i min beskrivning av Bildts position är allmänt kända faktum. Att jag sedan påstår att han är en perfekt spion för Ryssland är en produkt av hans position, vilket hans kända politiska hemvist och retorik likaså gör honom till.

Rent allmänt borde det svenska kontraspionaget ha en file på honom. Men frågan är som sagt hur man kan sätta dit honom om det alls går?

Så det är bara fantasier M.A.O......
Citera
2016-04-06, 19:27
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan du inte lika gärna säga att Obama är den perfekta spionen och därför måste misstänkas vara ISIS-spion, kremls man eller kanske till och med nordkoreansk spion?

Du skjuter lite från höften tycker jag.

Obama skulle förstås vara perfekt också han som rysk spion, dock mer temporärt och från en annan del av världen. Det hade nog inte heller varit så lätt att värva Obama – han gjorde kometkarriär och blir president. Bildt är en långkörare som Kreml har kunnat mjölka under decennier. Det måsta dessutom ha funnits väldigt många tillfällen att värva honom.
Citera
2016-04-06, 19:29
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bildt är en USA-lakej av värsta sort.

En del av min poäng. Kända spioner för Ryssland har varit höjd över varje misstanke.

Bara dårar skulle misstänka Carl Bildt, vilket förstås gör honom perfekt.
Citera
2016-04-06, 19:33
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Så det är bara fantasier M.A.O......

Du läser lite slarvigt tycker jag. Hans positioner genom åren, kontaktnät, tillgång till hemlig information, dessutom kända narcissistiska sårbarhet (som jag glömde nämna) och aggressiva ryssfientlighet bör göra att han blir flaggad som en perfekt spion.
Citera
2016-04-06, 19:40
Medlem
hgfdsas avatar
hans figur påvisar närmast en regelrätt "flicka duktig" till storebröderna i USA. knappast en egentitär som hoppar på ett mindre tilltalande tåg. -- hade han varit en person för ryssarna så hade han nog visat sig lite mindre snofsig också.

inte helt omöjligt att bildt, USA å judarna fintar bort sig själva lite dock. Gäller å ta till vara på det bara. Så ligger nog en viss pyrande politisk makthärva i framkant, OM det går åt fel håll. å sionistjudarna vill nog åt turbulens om dom anser sig förlorar fäste. vilket ser ut att ske (bägge delar)

inte helt omöjligt med kemiska vapen från deras finansierade "ISIS", samt självorsakade dolkstötar "orsakat av Björnen i öst", osv. dessa herrar har 1 ambition. och endast en.
Senast redigerad av hgfdsa 2016-04-06 kl. 20:14.
Citera
2016-04-06, 21:56
Medlem
Citat:

Upp för diskussion:

Carl Bildt betraktas som en "medium size dog with big dog attitude" av Amerikanerna. Han har nog bra koll på svensk försvars- och underrättelsetjänst, men troligen inte Nato:s.
Citera
2016-04-06, 22:57
Medlem
Clawdices avatar
Jag har funderat på det, men i sådana fall är hela världen som vi känner den, endast en teater.

Soros och Bildt är ju så tighta att de lätt kan misstas för siamesiska tvillingar, och jag har helt enkelt svårt att tro att de går ryska statens, eller ryska folkets ärenden per se. Man ska dock komma ihåg att det finns mången oligark och politiker i Ryssland som säkerligen har samarbeten åt alla håll och kanter, och såhär är det ju överallt. Man måste tänka bort bilden av olika stater som slåss mot varandra.

Det handlar å ena sidan om oerhört mäktiga individer och deras maktstrider.
Å andra sidan om folks attityder gentemot varandra.
Det har efter andra världskriget, inte ens under kalla kriget funnits en avsky från "väst" för det ryska folket, snarare empati. Det är uppenbart att det länge funnits krafter som gjort allt de kan för att Västeuropa och Ryssland ska hållas splittrat.

Jag tror att Bildt är oerhört egocentrisk, och gillar de här hjälteuppdragen som diplomat i Jugoslavien och Ukraina. Soros och Bildt är ansikten utåt för den skitiga verksamhet som försiggår, och de är ganska dåliga spioner eftersom de i princip är öppna med att de vill förstöra funktionella samhällen och pissa människor i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in