2016-04-05, 18:52
Medlem
Frågan är öppen ställd till seriösa debattörer och deras tankar kring detta.

Ni som inte menar det, anser ni då att folk som USA:s president (pundhuvudet George W Bush, knarkaren Obama) eller Rysslands president (fylledåren Jeltsin) är exempel på världens mäktigaste?

Jag ser inte att det finns någon mäktigare än Rothschild. Men jag kan ha fel. Vi vet ju ingenting. Men en sak är säker, det är att presidenterna är inte de riktiga makthavarna i våra stormakter. Andra styr bakom ridåerna.

Om inte Rothschilds, vem fan då? Börjar nu inte med att judarna styr. Det finns massa judar som är vanligt småfolk som alla andra.
Senast redigerad av antischemetischm 2016-04-05 kl. 19:06.
Citera
2016-04-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm

Ni som inte menar det, anser ni då att folk som USA:s president (pundhuvudet George W Bush, knarkaren Obama) eller Rysslands president (fylledåren Jeltsin) är exempel på världens mäktigaste?

Jag ser inte att det finns någon mäktigare än Rothschild. Men jag kan ha fel. Vi vet ju ingenting. Men sak är säker, det är att presdneterna är inte de riktiga makthavarna i våra stormakter. Andra styr bakom ridåerna.

Om inte Rothschilds, vem fan då? Börjar nu inte med att judarna styr. Det finns massa judar som är vanligt småfolk som alla andra.

Vem är Rothschild?
Citera
2016-04-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annemil
Vem är Rothschild?

Ahh. Den ignoranta pöbeln! Jag vet inte om jag beundrar er "ignorance is bliss" eller inte.

Rothchild är en Bankfamilj på en global skala. Deras historia går tillbaka till 1800-talet någon gång.
Citera
2016-04-05, 19:31
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:

Jag ser inte att det finns någon mäktigare än Rothschild. Men jag kan ha fel. Vi vet ju ingenting. Men en sak är säker, det är att presidenterna är inte de riktiga makthavarna i våra stormakter. Andra styr bakom ridåerna.

inte bara Rothschilds som dikterar USA's politik utan även George Soros, Kissinger och Warburg. Finns flera till men givetvis så är Rothschilds den familj som styr mest.
Citera
2016-04-05, 19:34
Medlem
Citat:

Är inte Rothchilds judar?
Citera
2016-04-05, 19:45
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Den judiska familjen Wildensteins är ju jävligt mäktiga, men kanske mest inom konstvärlden och hästsport.
Citera
2016-04-05, 20:04
Medlem
Kanske Vanderbilt eller kanske Rockefeller
Citera
2016-04-05, 20:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Ahh. Den ignoranta pöbeln! Jag vet inte om jag beundrar er "ignorance is bliss" eller inte.

Rothchild är en Bankfamilj på en global skala. Deras historia går tillbaka till 1800-talet någon gång.

1700-talet bankmannamässigt, eller 1500-talet om man ser till kända anfäder..
Citera
2016-04-05, 20:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur kan du säga att "Rothschilds är mäktigast" i samma text som du säger att "vi vet ju ingenting"?
Själv hör jag till de tråkiga som säger Putin / Obama / Xi Jinping och kanske Salman bin Abdulaziz Al Saud.
Citera
2016-04-05, 20:25
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Eftersom Rothschild kontrollerar bankerna och bankerna kontrollerar pengarna och pengarna styr världen så är Rothschildfamiljen världens mäktigaste personer ja.
Citera
2016-04-05, 20:40
Medlem
Släkten Rotschildts har väl vattnats ut rätt mycket sedan de gamla tiderna?

Visst finns säkert många prominenta personer inom den släkten med en del "old Money" och visst har de tillsammans mycket pengar, men var och en för sig har de inte såå mycket pengar, säkert olika intressen och mål i livet, och utan planer på att leda världen eller vad du funderar på.

Frågar du om en specifik person eller hela tjocka släkten?

Och hur definieras mäktigast? Har de "mäktiga" t.ex. Atomvapen, hangarfartyg eller ens interkontinentala missiler? Eller räcker 30 miljarder dollar (?)personlig förmögenhet och sitt datorprogram i 98% av alla datorer?

Jag antar att frågeställningen är antisemitisk, så inget svar blir väl rätt hursomhelst?
Citera
2016-04-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie

Du som vet, kan inte du nämna 5-10 rotschildts, deras position i samhället, eventuell ägarandel i banker, och estimerad personlig förmögenhet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in