Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-11-07, 01:39
  #73
Avstängd
Plaguetongues avatar
Putin är mäktigast, pengar=makt är inte sant och även om det vore det så finns det rikare personer/stater osv är rothchild
Citera
2016-11-07, 01:40
  #74
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Putin är mäktigast, pengar=makt är inte sant och även om det vore det så finns det rikare personer/stater osv är rothchild
Putin är dock en av världens rikaste män.
Citera
2016-11-07, 01:49
  #75
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Putin är dock en av världens rikaste män.

sedär, och en av de mest inflytelserika backad av en stor arsenal kärnvapen, jag tror inte rothchild har nåt att komma med här
Citera
2016-11-07, 01:59
  #76
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
sedär, och en av de mest inflytelserika backad av en stor arsenal kärnvapen, jag tror inte rothchild har nåt att komma med här
Forbes listade ju till och med Putin som nr 1, så det är inte ens en konspirationsteori.
Citera
2016-11-13, 10:53
  #77
Moderator
Länkpost raderad.

/Moderator
Citera
2016-11-23, 10:02
  #78
Medlem
Blackslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Till att börja med så är man extremt diskret. Det är viktigt om man vill tjäna pengar på båda sidorna i ett krig. Om man vill vara så kallad gulashbaron i samtliga fronter så gäller det att hålla käften.

En gren hetsar till krig - den andra grenen säljer vapen - den tredje grenen kontrollerar politikerna som tar besluten (om du nu så gärna vill ha ett tydligt exempel)

Man måste förstå att det finns en relativt liten elit som är extremt rika - så rika att de kan köpa presidentskapet i tex USA.

Om man har 100 miljarder dollar - så är man inte välkommen - vi snackar om förmögenheter som är så stora att de kan knäcka nationer på en sekund.

Att äga federal reserve (dvs att kontrollera dollarn) är en mickey mouse pusselbit


Finns det någon källa på att rothchild har något mer "fed" att göra?
Citera
2016-12-06, 22:45
  #79
Medlem
MittNamnLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Frågan är öppen ställd till seriösa debattörer och deras tankar kring detta.

Ni som inte menar det, anser ni då att folk som USA:s president (pundhuvudet George W Bush, knarkaren Obama) eller Rysslands president (fylledåren Jeltsin) är exempel på världens mäktigaste?

Jag ser inte att det finns någon mäktigare än Rothschild. Men jag kan ha fel. Vi vet ju ingenting. Men en sak är säker, det är att presidenterna är inte de riktiga makthavarna i våra stormakter. Andra styr bakom ridåerna.

Om inte Rothschilds, vem fan då? Börjar nu inte med att judarna styr. Det finns massa judar som är vanligt småfolk som alla andra.

Nån stor maffia eller kartell ledare (los zetas exempelvis) har nog makt som få andra.
En sån person hade nog lättare kunnat få en Rothchild mördad än vice versa.
Citera
2016-12-07, 01:22
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnLever
Nån stor maffia eller kartell ledare (los zetas exempelvis) har nog makt som få andra.
En sån person hade nog lättare kunnat få en Rothchild mördad än vice versa.

Jag kommer ihåg på 70-talet, då var denna familj på tapeten oxå. Var ung å inte intresserad av det.
Men kommer ihåg att det var andra namn än Putin, Obama osv som nämndes då.

Det som fortfarande är aktuellt i tunga sammanhang är ju namnet Rotschild.
De andra byts ut med nya regeringar & d.y.l.

Jag håller med TS i att det är en familj that rules BIG.

Love, peace and understanding♡♡
Citera
2017-04-02, 00:39
  #81
Medlem
Lao Tzus avatar
Har man bevisligen haft ihjäl minst sju presidenter så är man nog mäktigast
Citat:
The Rothschilds Murdered at least Seven US Presidents

http://www.veteranstoday.com/2017/03...us-presidents/
Citera
2017-04-10, 20:53
  #82
Medlem
de jobbar mot en världsnation där deras släkten styr, inte svårare än så
Citera
2023-11-06, 07:51
  #83
Medlem
Rotchilds är några piss luffare.

Jag har kollat lite på personerna i rotchschilds och de verkar mest vara några stofiler som ägnar sig åt välgörenhet och miljöarbete.

På intervjuerna verkar de heller inte särskilt intelligenta.

Nej jag tror inte det ligger bakom rätt mycket av världens kaos då de bara glider runt och lever på forna glansdagar.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback