• 1
  • 2
2016-04-05, 14:20
Medlem
Jag har fått ett arv, 300k ca. Är det nån som vet hur jag kan undvika att fogden tar dom. Jag skulle vilja ge dem till min son(kontant insats till boende ) kan jag sätta in dom på min frus konto så länge. Jag har själv inget konto.
Citera
2016-04-05, 14:32
Medlem
Varför inte betala alla dina skulder istället ?
Citera
2016-04-05, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstories
Varför inte betala alla dina skulder istället ?

För att han vill ge pengarna till sin son, dumjävel!
Citera
2016-04-05, 14:42
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakhjul
För att han vill ge pengarna till sin son, dumjävel!

Men pengarna är ju inte hans att ge bort.

Hur vore det istället om ts gjorde rätt för sig för en gångs skull? Och lärde sin son betydelsen av att göra det rätta.

Stackars barn till tjuvaktiga ohederliga fäder. Sådant för brottsligheten vidare till nästa generation. Jag vet hur djävligt det är för jag hade en sådan far själv.
Citera
2016-04-05, 14:47
Medlem
frozendragons avatar
Finns det inga andra arvtager kan du avstå ditt arv och då kommer det gå till nästa arvtagare i ledet. Din son nämligen.
Citera
2016-04-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt

Hur vore det istället om ts gjorde rätt för sig för en gångs skull? Och lärde sin son betydelsen av att göra det rätta.

Stackars barn till tjuvaktiga ohederliga fäder. Sådant för brottsligheten vidare till nästa generation. Jag vet hur djävligt det är för jag hade en sådan far själv.

Intressant! Hur ser du själv på åtaganden av att betala och göra rätt för dig ? ( Med tanke på din far liksom)
Citera
2016-04-05, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt

Jag håller med i allt vad du säger men det är fortfarande offtopic i denna tråden!

Edit: Det där med tjuvaktiga föräldrar har jag iofs ingen erfarenhet av och jag gör själv alltid rätt för mig, men i övrigt så har du ett enligt mig helt rätt tänk.
Senast redigerad av Bakhjul 2016-04-05 kl. 15:15.
Citera
2016-04-05, 15:19
Ärvde 500 000:- hade 200 000 i skulder.
Självklart betalar man dem först. Skön känsla.
Sedan roade jag mig med barnen för resten. Gick på ett kick.
Men nu är jag fri.
Citera
2016-04-05, 16:05
Medlem
Jag hade betalat skulderna först om det hade gjort skillnad. Men 300k är en droppe i havet.
Citera
2016-04-05, 16:06
Medlem
Hur mkt är du skyldig och hur gammal är du om man får fråga ?
Citera
2016-04-05, 16:19
Medlem
Jag har en son som är 26 år, och skulderna är på flera miljoner.
Citera
2016-04-05, 16:35
Medlem
Jag förstår!

Då hade även jag gjort vad som helst för att kunna ge bort dem. Kolla det där med att avsäga dig arvet då så att det går till nästa led. Men se upp det kanske går till fogden ändå?

Så ta ut alla pengar o sen säga att dem har försvunnit sen när dem knackar?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in