2016-04-02, 16:46
Medlem
Tja

Är 27 år gammal om ett par månader och har knappt fått någon bra skäggväxt. har rätt så tunt och fläckigt "skägg" under näsan, runt mun och vid hakan, men vill gärna ha ett ordentligt skägg som är tjockare och går ut längs med kinderna. Har googlat runt en del och hittar inte mycket mer än att det antingen är genetiskt och att jag ej kommer få något eller att det kommer med åldern.

tänkte testa att käka b-vitamin framöver och se om det kanske hjälper.

Men utöver skägg-implantat, finns det något sätt att få skäggväxt där man inte behöver knarka testosteron eller är jag helt dömd till att vara en skägglös jävel resten av livet?

Samt, någon som fått ökad skäggväxt efter 27-års åldern?
Citera
2016-04-02, 16:47
Avslutad
Hur länge har du försökt att odla skägg?
Citera
2016-04-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur länge har du försökt att odla skägg?
Det skägg jag har nu kom när jag var runt 20 och det har alltid varit lika tunt och kalt.
Jag testade odla det sommarn 2013 men det såg bara förjävligt ut och gav inga reslutat även efter 2-3 månader. Den är det ju enbart runt munnen och hakan, vill gärna kunna ha på kinden också
Citera
2016-04-02, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnanazZ
Det skägg jag har nu kom när jag var runt 20 och det har alltid varit lika tunt och kalt.
Jag testade odla det sommarn 2013 men det såg bara förjävligt ut och gav inga reslutat även efter 2-3 månader. Den är det ju enbart runt munnen och hakan, vill gärna kunna ha på kinden också

Tar ju ett tag ( ser ju olika ut) att få en ordentlig skäggväxt. Har haft skägg nu i snart 3 år. I börjar trimmade jag ofta. Bara de senaste månaderna jag har låtit det växa rejält. Men när jag trimmade tog det också ett tag innan det växte runt så att säga. Om du är envis så är det bara vänta tills det växer till sig. Försök jämna ut det titt som tätt. tålamod är vad som gäller..
Citera
2016-04-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tar ju ett tag ( ser ju olika ut) att få en ordentlig skäggväxt. Har haft skägg nu i snart 3 år. I börjar trimmade jag ofta. Bara de senaste månaderna jag har låtit det växa rejält. Men när jag trimmade tog det också ett tag innan det växte runt så att säga. Om du är envis så är det bara vänta tills det växer till sig. Försök jämna ut det titt som tätt. tålamod är vad som gäller..

Fick rätt så bra skäggväxt vid hakan, men runt munnen är det fjunig och tunt. Det hår jag hade under näsan (på överläppen) ville inte ens växa mer än någon millimeter!? Funderar på att köpa vitamin B och pröva igen, men frågan är då vad jag gör åt de kala delar där det inte växer något?
Citera
2016-04-02, 17:07
Avslutad
Citat:
Fick rätt så bra skäggväxt vid hakan, men runt munnen är det fjunig och tunt. Det hår jag hade under näsan (på överläppen) ville inte ens växa mer än någon millimeter!? Funderar på att köpa vitamin B och pröva igen, men frågan är då vad jag gör åt de kala delar där det inte växer något?

Försök göra någon överkamning då. Finns ju skägg olja och kräm att köpa för att lättare forma skägget.
Citera
2016-04-02, 17:24
Medlem
Citat:
Har googlat runt en del och hittar inte mycket mer än att det antingen är genetiskt

Stämmer nog bra. Personligen hade jag skägg redan i högstadiet medan många av klasskamraterna ännu idag, 30+, har babyface.

Gör det bästa du kan med det lilla du har. Spara det som blir hyfsat symmetriskt och färga det. Raka bort de tussar som uppstår här och där för annars ser det bara ut som pålimmat pubishår.
Citera
2016-04-02, 17:47
Medlem
MyskooMojss avatar
Om du inte har något vidare skägg vid 27 års ålder så lär det knappt bli bättre, finns inte mycket att göra direkt.
Citera
2016-04-02, 20:03
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskooMojs
Om du inte har något vidare skägg vid 27 års ålder så lär det knappt bli bättre, finns inte mycket att göra direkt.

Växer tills man är typ 35 men som sagt, är det klent vid 27 så är de stor chans på att det förblir så, ev ett par fjun till på kinderna.
Citera
2016-04-02, 20:50
Medlem
Browngreeneyess avatar
Kanske kan du använda preparat som stimulerar hårväxten? Associerar keratin olja och ricinolja olja med stimulerad hårväxt kan nog vara värt att kolla vidare kanske hjälper mot skäggväxt. Men se upp så du inte får hår på oönskade ställen det är ju skägg du vill ha och inte unibrown
Citera
2016-04-02, 21:00
Medlem
Alltså vadå odla? Han får inte mer skäggväxt bars för att han skulle trimma och hålla på. man har det skägget man har, det blir inte fler hårsäckar för att man ansar och har sig
Citera
2016-04-02, 22:02
Medlem
patriss avatar
Jag har fått en del på kinderna. Men det är blont blandat med lite mörka? nån som har något liknande? i och med att jag är ganska blek så syns det inte allt så mycket så jag brukar raka av det. Vad gör B-vitaminer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in