2016-04-02, 15:27
Medlem
skogluundarns avatar
Såg en tråd på reddit för inte så länge sedan angående ett klipp från SVT:s egna Vem vet mest: Junior.
Tråden kan du hitta här: https://www.reddit.com/r/unexpectedjihad/comments/3u27nh/swedish_child_quest_show_introduction/

Videoklippet som originellt var länkat i tråden hittar du här:
https://www.youtube.com/watch?v=hUIMCd5-oUY

Läste kommentarerna och det var folk från alla andra länder än Sverige.

De första de märkte var de feminina beteendet av pojkarna.
Tittade sedan själv på klippet o märker inte det först, men tittar en gång till och märker t.ex deras gester som de gör (väldigt många dvs), och tycker också att det är ganska feminina.

Medans om du kollar på Ellinor t.ex, där hon endast vinkar. (Vad jag tycker ser mest normalt ut to be honest, medans de andra killarna gör massa olika gester som ser så onaturligt ut som möjligt)

Nu till själva frågan:

Är det någon slags inlärning som de får lära sig att agera som tjejer? Eller är det endast politisk agenda? Med tanke på att det var barn som tittade då det förmodligen sändes på Barnkanalen?

Några utdrag från Reddit tråden:

"It's extra creepy how they have the boys act so effeminate while the girl simply waves at the camera."

"It was just two anyways. Really odd that they were acting more effeminate than any of the females on the stage, but not my place to judge I suppose. Definitely was weird to see.
The other two boys in the introductions were just awkward/shy young boys like any other little kids would be on a TV show. They had makeup, but then again, I suppose that's normal for children on television?"

"Are Swedish guys taught from very young age to look and act like little girls? That would definitely explain a lot."
Citera
2016-04-02, 15:33
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogluundarn
Såg en tråd på reddit för inte så länge sedan angående ett klipp från SVT:s egna Vem vet mest: Junior.
Tråden kan du hitta här: https://www.reddit.com/r/unexpectedjihad/comments/3u27nh/swedish_child_quest_show_introduction/

Videoklippet som originellt var länkat i tråden hittar du här:
https://www.youtube.com/watch?v=hUIMCd5-oUY

Läste kommentarerna och det var folk från alla andra länder än Sverige.

De första de märkte var de feminina beteendet av pojkarna.
Tittade sedan själv på klippet o märker inte det först, men tittar en gång till och märker t.ex deras gester som de gör (väldigt många dvs), och tycker också att det är ganska feminina.

Medans om du kollar på Ellinor t.ex, där hon endast vinkar. (Vad jag tycker ser mest normalt ut to be honest, medans de andra killarna gör massa olika gester som ser så onaturligt ut som möjligt)

Nu till själva frågan:

Är det någon slags inlärning som de får lära sig att agera som tjejer? Eller är det endast politisk agenda? Med tanke på att det var barn som tittade då det förmodligen sändes på Barnkanalen?

Några utdrag från Reddit tråden:

"It's extra creepy how they have the boys act so effeminate while the girl simply waves at the camera."

"It was just two anyways. Really odd that they were acting more effeminate than any of the females on the stage, but not my place to judge I suppose. Definitely was weird to see.
The other two boys in the introductions were just awkward/shy young boys like any other little kids would be on a TV show. They had makeup, but then again, I suppose that's normal for children on television?"

"Are Swedish guys taught from very young age to look and act like little girls? That would definitely explain a lot."

Nu är inte jag nån barnexpert öht, men när jag ser pojkarna tänker jag att de spexar för att de är nervösa. Vad kan de vara? 11? Vuxna kan ju bete sig lika bängt i samma situation, oavsett kön, för att det är en helt onaturlig situation de befinner sig i.

Jag tror inte alls det beror på nån genuskonspiration, utan att man föregår ev förnedring genom att göra sig till - för då ser man åtminstone fånig ut med flit.
Senast redigerad av demonmormor 2016-04-02 kl. 15:47.
Citera
2016-04-02, 15:44
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogluundarn
Nu till själva frågan:

Är det någon slags inlärning som de får lära sig att agera som tjejer? Eller är det endast politisk agenda?

Äh, det ena utesluter väl inte det andra ? För att lära pojkarna ett feminint beteende så krävs det givetvis en medveten agenda bakom inlärningsplanen. Målet är ju att fostra pojkarna till undergivenhet och antiaggressiv underkastelse.
Citera
2016-04-02, 15:46
Medlem
Könsneutralitet lärs ju upp i tidig ålder.
Citera
2016-04-02, 16:17
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorsac
Könsneutralitet lärs ju upp i tidig ålder.
Jag hade nog gjort samma sak om jag styrde. Det är oerhört lätt att manipulera och kontrollera den manliga befolkningen om alla lider av testosteronbrist och har fått en strikt feminin uppfostran (vilket all uppfostran med betoning på avståndstagande från våld är). En dröm för en härskare. Risken för uppror, revolt och revolution är annars mycket större.
Citera
2016-04-02, 16:21
Medlem
Är väl snart bara bögar och flator i det här landet. 😖😖
Citera
2016-04-02, 16:25
Medlem
FlamingBacons avatar
En viss del är säkert kulturell. Men den biologiska nedbrytningen som sker drabbar oftast män/pojkar hårdare. Saker som hormonstörande ämnen i vattnet eller plast har påverkat oss under en längre tid, och sanningen är att männen idag rent biologiskt är mindre manliga än vad de var förr.
Citera
2016-04-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Nu är inte jag nån barnexpert öht, men när jag ser pojkarna tänker jag att de spexar för att de är nervösa. Vad kan de vara? 11? Vuxna kan ju bete sig lika bängt i samma situation, oavsett kön, för att det är en helt onaturlig situation de befinner sig i.

Jag tror inte alls det beror på nån genuskonspiration, utan att man föregår ev förnedring genom att göra sig till - för då ser man åtminstone fånig ut med flit.

Fick för mig SVT bad pojkarna bete sig sådär. När jag var 11-12 betedde jag mig inte sådär även vid nervositet. Ingen av mina kompisar gjorde heller det. Det var tidigt 2000-tal och vi var normala på den tiden.
Citera
2016-04-02, 16:33
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Fick för mig SVT bad pojkarna bete sig sådär. När jag var 11-12 betedde jag mig inte sådär även vid nervositet. Ingen av mina kompisar gjorde heller det. Det var tidigt 2000-tal och vi var normala på den tiden.
När man är nervös beter man sig inte feminint, utan flackar med blicken, darrar, tittar ner i marken. Inte en chans att de var nervösa (inte så de visade).
Citera
2016-04-02, 16:39
Medlem
Är nog snarare så att det råkade bli 2 gaykillar i samma program.
Den första kan möjligtvis ha posat lite för att han inte visste vad han skulle göra. Den andra är gay till 100%
Citera
2016-04-02, 16:40
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai

Var ni med i nationell TV ofta?

Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
När man är nervös beter man sig inte feminint, utan flackar med blicken, darrar, tittar ner i marken. Inte en chans att de var nervösa (inte så de visade).

Eller gör sig till:
Citat:
Citera
2016-04-02, 16:48
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Var ni med i nationell TV ofta?

Eller gör sig till:
Vilken pojke (utan explicit feminin uppfostran) skulle vilja göra sig till genom att överdriva sin femininitet i TV?

Vill man göra sig till gör man grimaser.
Senast redigerad av Tochtli 2016-04-02 kl. 16:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in