2016-04-02, 16:59
  #13
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Vilken pojke (utan explicit feminin uppfostran) skulle vilja göra sig till genom att överdriva sin femininitet i TV?

Vill man göra sig till gör man grimaser.

Inte fan vet jag, Top Model kanske gick på tv kvällen innan?
Citera
2016-04-02, 17:14
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
När man är nervös beter man sig inte feminint, utan flackar med blicken, darrar, tittar ner i marken. Inte en chans att de var nervösa (inte så de visade).

Absolut. demonmormor vet nog inte riktigt vad hon pratar om här. Sen också att hon är uttalad vänster. Vilket innebär en favorisering för avmaskulinade pojkar gissar jag på.

Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Var ni med i nationell TV ofta?

Eller gör sig till:

Nej? Vad är det för fråga? Men hade jag varit med på TV som 11-12 åring hade jag nog skakat i rösten och tittat ner. Inte betett mig som homosexuell jävla bög?
Citera
2016-04-02, 17:16
  #15
Medlem
Semenomore2s avatar
Ni som inte fattar att detta är förbestämt som ett skämt undrar jag verkligen kring.
Citera
2016-04-02, 17:17
  #16
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Absolut. demonmormor vet nog inte riktigt vad hon pratar om här. Sen också att hon är uttalad vänster. Vilket innebär en favorisering för avmaskulinade pojkar gissar jag på.

Nej, men jag har ögon. Och beteendet de uppvisar är konstlat och performativt. Det är inte något som kommer naturligt av åratal av feminin indoktronering.
Citera
2016-04-02, 17:34
  #17
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Nej, men jag har ögon. Och beteendet de uppvisar är konstlat och performativt. Det är inte något som kommer naturligt av åratal av feminin indoktronering.
Att de framträder så, konstlat eller inte, i riks-TV, är ett tydligt tecken på feminisering. Pojkar har i alla tider tyckt att det är förnedrande att bete sig feminint.
Citera
2016-04-02, 18:19
  #18
Medlem
Xer0s avatar
Kinesiska killar i 20-års åldern är extremt barnsliga. Sverige är inte i närheten.

Tror det kommer av den tidigare ettbarnspolitiken som gjort att de alrdig behövt växa upp, utan de har blivit söndercurlade.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2016-04-02 kl. 18:21.
Citera
2016-04-02, 18:40
  #19
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Kinesiska killar i 20-års åldern är extremt barnsliga. Sverige är inte i närheten.

Tror det kommer av den tidigare ettbarnspolitiken som gjort att de alrdig behövt växa upp, utan de har blivit söndercurlade.
Det har du rätt i. Kinesiska barn är, i alla fall i städer, extremt bortskämda. Det har dock inget med att vara feminin att göra. Tvärtom är det mycket viktigt för många familjer att få en son.
Citera
2016-04-03, 02:04
  #20
Medlem
goran744s avatar
Det är inte så konstigt. Finns en stark politisk agenda att få män att bli testoteronfria och lätta att erövra.
Kallas psykologisk krigsföring för övrigt.
Citera
2016-04-03, 03:02
  #21
Medlem
goran744s avatar
När jag var och hämtade mitt barnbarn häromdagen på dagis.
Så hade han en rosa princessaklänning på sig.
Och tjejerna också.
Ingen hade manligt stuk över sig.
Sååå det skall börjas i tid med att feminisera grabbarna.
Såg ett program på tv. Dokumentär.
Män har börjat få bröst. Mer kvinnliga hormoner.
Stort problem bland män som får operera bort sina tuttar.
Vem vet. Kanske man ger män det via vaccin också?
Sjukt och vansinnigt.
Mitt barnbarn sa förövrigt när jag skulle hämta honom på dagis.
Mormor ta bort klänningen. Jag vill inte ha den.
Citera
2016-04-03, 03:22
  #22
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
När jag var och hämtade mitt barnbarn häromdagen på dagis.
Så hade han en rosa princessaklänning på sig.
Och tjejerna också.
Ingen hade manligt stuk över sig.
Sååå det skall börjas i tid med att feminisera grabbarna.
Såg ett program på tv. Dokumentär.
Män har börjat få bröst. Mer kvinnliga hormoner.
Stort problem bland män som får operera bort sina tuttar.
Vem vet. Kanske man ger män det via vaccin också?
Sjukt och vansinnigt.
Mitt barnbarn sa förövrigt när jag skulle hämta honom på dagis.
Mormor ta bort klänningen. Jag vill inte ha den.
När jag hämtade ett barn på dagis en gång stod han och dansade i en rosa prinsesskläning medan de andra grabbarna stod och fnittrade ut honom i grupp. Redan tidigt på dagis vet de vad killar gör och vad tjejer gör och är inte indoktrinerade i någon överdriven proportion. Tydligt roade över hans märkliga beteende var de. Idag, många år senare rör han sig lika litet feminint som förr, utan boxas och sparkas gärna med mig. Köpte fetaste leksaksgeväret han önskade sig en gång när vi handlade och då gillade han tidigt nagellack och att få egna sådana i snygga färger. Vad jag säger är att han inte feminiserats och även om ungen inte är världens hårdaste eller respektingivande är han definitivt inte fjollig. Faktum är att det närmaste jag någonsin sett en pojke uppträda i närheten av killarna i videon var en gång för evigheter sedan när jag följde med några vänner hem till en transsexuell kille i övre tonåren. Inte ens de feminina killarna från när man var liten uppträdde på något dylikt vis.

Jag utgår ifrån att ungarna är jäkligt avslappnade med att driva med normer och om det inte handlar om det misstänker jag isådant fall att de är transsexuella. Jag dejtade en gång i tiden en kille som inte riktigt ville leva i sin homosexuella läggning. Han framstår nu i mina ögon som jävligt macho.
__________________
Senast redigerad av Trashtextat 2016-04-03 kl. 03:27.
Citera
2016-04-03, 03:24
  #23
Medlem
thewellovedones avatar
Hur kan ni missa det uppenbara? Både pojkarna och flickan har fått instruktioner att spexa och det SYNS. Det syns även på flickan att hon har fått sådana instruktioner.

För övrigt så beter sig inte pojkarna alls feminint, de beter sig som dramaqueens.

Ibland överanalyseras det så mycket på Flashback att man inte ser skogen för bara träd.
__________________
Senast redigerad av thewellovedone 2016-04-03 kl. 03:29.
Citera
2016-04-03, 03:27
  #24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Hur kan ni missa det uppenbara? Både pojkarna och flickan har fått instruktioner att spexa och det SYNS. Det syns även på flickan att hon har fått sådana instruktioner.

För övrigt så beter sig inte pojkarna alls feminint, de beter sig som dramaqueens.
Dramaqueens är feminima.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in