• 1
  • 2
2016-04-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
http://www.ehl.lu.se/utbildning/prog...t/inriktningar
Nice.

En sista fråga också, angående att bli civilekonom. Det jag vet är att civilekonom är inget som är skyddat, alltså kan vemsomhelst som läst iallafall ekonomi bli detta?
Citera
2016-04-02, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja.

Om det är redovisning du är intresserad av så finns det en inriktning på kandidatnivå för det, och även avancerade studier master, magister.

Kan avsluta mitt inlägg med att säga att jag inte propagerar för Kristianstad eller lund, utan försöker dela med mig så gott de går en neutral perspektiv kring TS fråga. Kan även tillägga att många av lunds professorer jobbar i Kristianstad också, alltså med andra ord så delasr ekonomi högskolan i lund och kristianstad lärare, ett exempe baral är lärare i mikroekonomi etc..

Åter igen lycka till med ditt sökande.
Citera
2016-04-02, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1
Nice.

En sista fråga också, angående att bli civilekonom. Det jag vet är att civilekonom är inget som är skyddat, alltså kan vemsomhelst som läst iallafall ekonomi bli detta?

Visst civil ekonomi är inte en skyddade titel, folk som skrapat ihop kurser till en utbildning kan även kalla sig det. Jag råder dig att inte bry dig om civil ekonom titeln då den är absolut. Läs om Bologna Process.
Citera
2016-04-03, 20:13
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Om det är redovisning du är intresserad av så finns det en inriktning på kandidatnivå för det, och även avancerade studier master, magister.

Kan avsluta mitt inlägg med att säga att jag inte propagerar för Kristianstad eller lund, utan försöker dela med mig så gott de går en neutral perspektiv kring TS fråga. Kan även tillägga att många av lunds professorer jobbar i Kristianstad också, alltså med andra ord så delasr ekonomi högskolan i lund och kristianstad lärare, ett exempe baral är lärare i mikroekonomi etc..

Åter igen lycka till med ditt sökande.

Det enda som krävs är att du har tillräckliga HP till att få civilekonomtiteln från Civilekonomerna. Du hittar kraven här:
http://www.civilekonomerna.se/medlem...medlemsvillkor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in