2016-04-02, 21:55
Medlem
BizarreReverends avatar
Dom söker sig hit,eftersom Sverige är känt som ett liberalt land. Utan hårda straff för hemska brott,bidrag delas ut till alla utom ursprungsbefolkningen

Sverige är världens största "fitta",och blir påsatt gång på gång på gång...
Citera
2016-04-02, 23:19
Medlem
Mac10jiffys avatar
Jag ska säga upp mig, flytta härifrån, till typ mallorca lämna miljoner i skulder. Sen komma tillbaka som "en nyanländ" med döda föräldrar. Givetvis är jag 16år. (Är 33) bombsäkert kort, haha. Fyfan vad sinnesjukt.
Citera
2016-04-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Jag ska säga upp mig, flytta härifrån, till typ mallorca lämna miljoner i skulder. Sen komma tillbaka som "en nyanländ" med döda föräldrar. Givetvis är jag 16år. (Är 33) bombsäkert kort, haha. Fyfan vad sinnesjukt.

Bwahaha! Visar verkligen hur vansinnigt det här är.

Men du måste blackfaca dig med skokräm före inresan - ser du ut som en svensk går det nog inte.
Citera
2016-04-02, 23:25
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Pullfaktorer som Björn Söder brukar säga. Sverige styrs av en regering som blöder mer för "ensamkommande"-"flykting"-"barn" än för sin egen befolkning. Självklart är fullvuxna män utan skyddsbehov inte sena att utnyttja det. Ensamkommande flyktingbarn är för övrigt ett märkligt namn för en grupp som vare sig flyr, är ensamkommande eller är barn. De som arbetar inom smugglarindustrin är experter på vilka länder som ger bäst bidrag och som man kan smussla in sig i. Sverige är för den ekonomiska migranten perfekt.

Det börjar nu bli överbelastat och är inte alltid den dans på rosor som smugglaren utlovat dock. Därför har vi sett vissa afghaner som ångrar sig och ger sig av. Asylboendet var inte bra nog för "flyktingen".
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-04-02 kl. 23:32.
Citera
2016-04-02, 23:34
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy

Kan du övertyga om att du är en kränkt arab så är nog saken biff. Det är viktigt att du dock inte ser svensk ut. Om de upptäcker att du är svensk, skall du arbeta, betala skatt, bli utsatt för mångkulturell kriminalitet och dessutom vältra dig i skuld över vad de fruktansvärda vita människorna gjorde under kolonialismen.
Citera
2016-04-03, 04:01
Medlem
JamesFs avatar
Dom vill till Sverige för att vi har dom vackraste kvinnorna
Citera
2016-04-03, 10:27
Medlem
Dem söker inte sig hit de är EU som ger miljarder i bidrag till Sverige för att ta emot .

Turkiet fick nyligen 30 miljarder för att ta emot flyktingar . De är Bussniess affärer med flyktingar .
Citera
2016-04-03, 11:07
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Dem söker inte sig hit de är EU som ger miljarder i bidrag till Sverige för att ta emot .

Turkiet fick nyligen 30 miljarder för att ta emot flyktingar . De är Bussniess affärer med flyktingar .

Holy crap, här trodde jag att folk visste bättre.
Tror du verkligen på allvar att Sverige får pengar av EU för att ta emot flyktingar?
I såna fall får du gärna länka till vart dessa pengar redovisas med den årliga statsbudgeten.
Mycket märkligt att inte fler länder hoppar på tåget och kräva pengar av EU för att ta emot ensamkommande barn. Det är ju rena guldgruvan!

Jag antar att du tror att FN ger oss pengar också för att vara en humanitär stormakt.
Senast redigerad av Glaucius 2016-04-03 kl. 11:13.
Citera
2016-04-03, 15:46
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Jag tror att de kommer hit för att de gillar den svenska naturen, stockholms skärgård samt allemansrätten. Kan inte se någon annan anledning?

Ellerhur, något annat kan de ju inte vara? inte alls bidrag och mer än lyx än bad dom flesta svenskar kommer få någonsin. Finns föräldrar som är ensamstående som aldrig kommer vara i närheten av vad alla dessa skäggbarn får när dom kommer hit.
Citera
2016-04-03, 17:45
Medlem
"Så åter igen ställer jag mig frågan. Varför?"

Därför att Sverige ger bort sin välfärd utan motstånd. Det är åt fanders.
Citera
2016-04-03, 18:36
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1

Så då är det alltså TVÅ personer i Sverige som tror att EU bekostar invandringen.
(FB) Det är EU som bekostar invandringen till Sverige

Jag undrar bara, av ren nyfikenhet, var har du fått den uppgiften ifrån?
Citera
2016-04-03, 18:41
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baugre
Jag har en del kontakt med folk på migrationsverket och med jurister som hanterar asyl, så här ligger det till även om det smusslas med det:

Inte ens en fjärdedel av de ensamkommande har verkliga flyktingskäl. Av den fjärdedel som är det är högst en fjärdedel barn på riktigt.
De har blivit lovade av någon flyktingsmugglare att här väntar betald bra bostad, bil och villiga snygga tjejer. Livslång försörjning.
Förväntningarna på landet i norr är alltså skyhöga och trots vad som skrivs här på FB om "lyxmigranter" har de flesta det faktiskt rätt dåligt.
Får trängas på någon förläggning och i bästa fall få de mest grundläggande behoven tillfredsställda. Till en hög kostnad för skattebetalarna,
det är en industri som det mjölkas stora vinster ur.
En mycket stor andel av de ensamkommande är alltså missnöjda och vill återvända för egen maskin. Skulle sätta sig på en buss imorgon om de fick.
Tyvärr vägrar bl.a. Afghanistan att ta tillbaka sina egna medborgare. Så de är fast här.

Ursäkta min brist på kunskap men vad är det egentligen som hindrar dem att sätta sig på en buss och åka tillbaka? Vfr behöver Sverige ha ett avtal med Afghanistan. OK, jag kan förstå om vi skulle börja prata om massdeportation men om en person vill nu åka tillbaka till sitt hemland, vad hindrar denne? (om nu inte skälet kan tänkas vara avsaknad av ID-dokument...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in