• 2
  • 3
2016-04-02, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det ligger nog något i det där, jag har fått restskatt två år i rad och det stämmer väldigt bra med flyktinginströmningen.

Håller med... Jag har inte den minsta koll men läste på avpixlat att skatten höjts för att finansiera flyktingmottagandet. SD var det första partiet att ta ställning för en skattehöjning. Eller så har jag drömt...
Citera
2016-04-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Uppenbart att TS trollar och försöker få sverige-vänliga personer att framstå som utvecklingsstörda.

Alternativt är TS mycket lågbegåvad.

Poes lag gör att det är helt omöjligt att veta vilket...
Citera
2016-04-02, 09:17
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianIngrosso
Du kan inte ens stava till Deklaration?
Fan tillbaka till medeltiden.

Och du kan inte se skillnad när någon stavar fel och skriver fel 😊
Citera
2016-04-07, 10:46
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Det kan ligga viss sanning i det. Pengarna går dock inte till flyktingar, utan till asylsökande. Och det är inte deras fel, även om de ljugit sig in, utan alla svenskar som röstat för detta i demokratiska val.

Du hade fått minst 24k om det inte vore för massinvandringen, så du slipper.

Mja, nu skattade jag ju endast 16k förra året (totalt 4000 efter återbäringen), får jag automatiskt högre lön om alla flyktingar försvinner eller vad menar du?
Citera
2016-04-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
Mja, nu skattade jag ju endast 16k förra året (totalt 4000 efter återbäringen), får jag automatiskt högre lön om alla flyktingar försvinner eller vad menar du?

Sen är ju egentligen flyktingarna personligen de sista man kan beskylla för vad svenska staten bestämt att dessa ska kosta...
Citera
2016-04-09, 21:17
Medlem
Det lär väl vara så att arbetsgivaren på TS extrajobb drar skatt enligt tabell, som om dom vore TS enda inkomstkälla, i stället för att dra om det är 30 eller 33% som man ska göra som sidoinkomstkälla.
Om man har en inkomst som är väldigt låg och det är den enda inkomst man har, så blir skatteuttaget otroligt lågt på grund av grundavdraget.
I TS fall har nog 2 arbetsgivare räknat med att dom är enda arbetsgivare och räknat med grundavdraget bägge 2, då blir det så här.
Citera
2016-04-09, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Vill inleda med att jag precis har satt på mig min foliehatt.

I år fick jag en restskatt på sju tusen spänn enligt dellarationen.

De senaste åren har jag fått tillbaka ett par tusen vid varje återbäring, och enda skillnaden var att jag drygade ut mitt jobb inom handels (butik) med ett extra helgkneg så skulle inte kalla mig en höginkomsttagare direkt när jag fått ut ca 26 från båda jobben under 2015.

Nu är det dock så att med all jävla skit man läst om allt jävla daltande med alla flyktingar och alla pengar som går ner i den sjön (för att inte tala om de senaste döda-föräldrar-bidraget man kan få bara genom att ljuga) har jag en kännsla att enda anledningen jag åkt på en sån skattesmäll är för att det behövs ytterliggare deg till den ruttna kakan

är jag helt jävla efterbliven eller kan det ligga viss sanning i det?

det var du som sa det, men ja du är efterbliven eller iaf du har ingen koll. har man 2 jobb så kommer man med största sannolikhet få restskatt då du betalar för lite skatt. eller din 2a arbetsgivare drar för lite skatt åt dig.
Citera
2016-04-11, 21:19
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen

Yes, vi hade kunnat ha 10% lägre skatt (och då menar jag att vi hade kunnat ha en skattesats på 20-25%) om de inte vore för den katastrofala massinvandringen. Förutom att det hade varit mycket trevligare i vårt land på många andra sätt.
Senast redigerad av Matthew_Hopkins 2016-04-11 kl. 21:21.
Citera
2016-04-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Yes, vi hade kunnat ha 10% lägre skatt (och då menar jag att vi hade kunnat ha en skattesats på 20-25%) om de inte vore för den katastrofala massinvandringen. Förutom att det hade varit mycket trevligare i vårt land på många andra sätt.

Fast det är ungefär så mycket skatt vi betalar. kollade min deklaration. Precis under 25% och jag har ingen skattejämkning, och får inte någon kvarskatt.
Citera
2016-04-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Vill inleda med att jag precis har satt på mig min foliehatt.

I år fick jag en restskatt på sju tusen spänn enligt dellarationen.

De senaste åren har jag fått tillbaka ett par tusen vid varje återbäring, och enda skillnaden var att jag drygade ut mitt jobb inom handels (butik) med ett extra helgkneg så skulle inte kalla mig en höginkomsttagare direkt när jag fått ut ca 26 från båda jobben under 2015.

Nu är det dock så att med all jävla skit man läst om allt jävla daltande med alla flyktingar och alla pengar som går ner i den sjön (för att inte tala om de senaste döda-föräldrar-bidraget man kan få bara genom att ljuga) har jag en kännsla att enda anledningen jag åkt på en sån skattesmäll är för att det behövs ytterliggare deg till den ruttna kakan

är jag helt jävla efterbliven eller kan det ligga viss sanning i det?

Dude. Att du får restskatt är ingen annans fel än ditt eget. Du har inte rapporterat in korrekt lönenivå till din arbetsgivare varför de inte kunnat betala in rätt belopp skatt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in