Citat:
Ursprungligen postat av
ensiferum
Vill inleda med att jag precis har satt på mig min foliehatt.
I år fick jag en restskatt på sju tusen spänn enligt dellarationen.
De senaste åren har jag fått tillbaka ett par tusen vid varje återbäring, och enda skillnaden var att jag drygade ut mitt jobb inom handels (butik) med ett extra helgkneg så skulle inte kalla mig en höginkomsttagare direkt när jag fått ut ca 26 från båda jobben under 2015.
Nu är det dock så att med all jävla skit man läst om allt jävla daltande med alla flyktingar och alla pengar som går ner i den sjön (för att inte tala om de senaste döda-föräldrar-bidraget man kan få bara genom att ljuga) har jag en kännsla att enda anledningen jag åkt på en sån skattesmäll är för att det behövs ytterliggare deg till den ruttna kakan
är jag helt jävla efterbliven eller kan det ligga viss sanning i det?
Oavsett vilka skattehöjningar som har skett är orsaken till att du fpr restskatt att du betalat in för lite preliminär skatt. Det kan bero på att du inte sagt till att högre skatt ska dras på ditt extrajobb eller att arbetsgivaren av någon anledning inte dragit rätt skatt.
Även om allt är invandrarnas fel (eller bögarnas) så är detta inget annat än ditt eller din arbetsgivares fel. Men du kanske har sån tur att din arbetsgivare är invandrare? Win!