Citat:
Ursprungligen postat av
skorven
Nu utelämnar du relevant information. Bu är det ju FB så det är ju ok att vinkla så det passar
Under punkt 2 kan man tex läsa.
Det här är svårt eftersom medierna styrs av etiska regler. Vi berättar inte "allt" eftersom allt inte alltid är relevant. Att gå hatsajternas väg och tumma på pressetiken är farligt. Även medier i USA och Storbritannien, länder som har mer liberal pressetik, har en djup förtroendekris.
Jag tycker undersökningar om förtroende är tämligen ointressant. Ingen man pratar med läser kvällstidningar, ingen på Flashback, ingen erkänner det. Lik förbannat är det grunden i alla rapportering.
Men vad som är mer intressant är konsumtionen av nyheter. Om den skulle stå i paritet till förtroendet så skulle den inte vara så hög.
Givetvis så glider det, det förstår jag också. Det finns tex ett stort antal läsare av avpixlat som inte har det minsta förtroende för dom. Men dessvärre så har majoriteten det.
Helt rätt, är lite osäker på hur mycket jag får citera, utan att kopiera ner hela krönikan.
Hur som haver, så är skillnaden att det tar 10 min innan någon på flashback har påpekat det, eller att jag är ute helt och cyklar. Jag kommer inte undan hur jag än försöker, det enda jag har är diskutionen som försvar. Sen finns redan krönikan högst upp med länk där du kan läsa allt. Du har 100% av det som skrivits "hänt".
Ja, utländska medier har samma problem, vad det bottnar i borde det kanske skapas en tråd som inte bara spårar ut i judehat, men det är flashback såklart.
Du har även rätt där, motpoler behöver vandra, vad vore flashback utan Aftonbladet? Inget.
Mycket som jag tror det bottnar i är ju att förr fanns det en heder att dra ned byxorna på en kollega, DN attackerar Aftonbladet och vise versa. Vilket genomsyrar samhället just nu, enligt mig, alla styrs av ideologiska idéer, så allt blir vinklat. Om det är att vi inte ha tid, eller ork att skriva, vet jag inte.
Pressetiska regler känner jag har blivit en undanflykt för att vinkla. Det är enkelt att hänvisa till den. "Superkändis fast för rattfylla" man läser men får inte veta, vem vad eller hur. 45 åriga Lars-Erik som bor ensam på ... skriver skit på internets kloak sajt flashback, här filmar vi då vi konfronterar honom.
Lokalpolitiker har förskingrat miljoner. Lika här hamnar min agenda för dina ögon, ofta får jag inte veta mer än det. Behöver jag? Vill jag?
Avpixlat som du tar upp, har jag nästan slutat läsa, där blir motpolen stor med. Men man måste gå in där om jag vill fullfölja min bild av artikeln som annars inte ger mig något.
Nostalgisk som jag är saknar jag som 16 årig sommarjobbare att köpa Aftonbladet varje dag till lunch, men det kanske säger mera om mig än dom, jag betalar gärna men inte för det jag får nu, även lokaltidningen.