Citat:
Ursprungligen postat av
elo99
ska g min frsta match snart och r nervs som det r men undrar om detta r ngt man behver oroa sig fr...
Det r matchmakerns ansvar att tillse att matchningarna blir jmna s det behver du inte oroa dig fr, dessutom r det i Sverige olagligt sedan 2006 att matcha ojmnt, dessutom r tvlingen, om den inte ska vara olaglig, sanktionerad av frbundet och de har (alternativt ska ha) koll p din motstndares record.
Mter du inte Abdul frn Afghanistan behver du med andra ord inte oroa dig, dessutom borde du lsa p frbundets hemsida vad som gller fr matchningar i Thaiboxning.
r vertygad om att MMA-frbundet (eller shootfightingfrbundet om de nufrtiden inte r samma) har liknande, eller till och med strngare, bestmmelser.
Enda gngerna jag varit med om drar som ljuger om sina records r att de har gtt fler matcher n de egentligen har. I de fallen har det ofta handlat om matcher man gtt i Thailand dr man inte frsttt att motstndaren var en tuk-tukchaffis som precis tmt den andra flaskan l precis innan han gtt upp fr att f sina pengar efter att ha lagt sig i andra ronden. Nr de sedan kommit tillbaka till Sverige blir de pfallande ofta upplysta om vad det var fr kvalit p matcherna och motstndet de hittills haft.
Skulle inte oroa mig allt fr mycket med andra ord.