• 1
  • 2
2016-03-30, 21:43
Medlem
Är skyldig en mindre rolig kille 20k som ska vara betalt inom en vecka, då jag varken har jobb eller något av större värde söker jag råd!?
Citera
2016-03-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Är skyldig en mindre rolig kille 20k som ska vara betalt inom en vecka, då jag varken har jobb eller något av större värde söker jag råd!?

Gå till banken och ta dig ett lån på 20k. Det är en så liten summa att du borde få låna utan problem, förutsatt att du inte har betalningsanmärkningar eller annat...
Citera
2016-03-30, 21:52
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Eller låna 20k av någon annan och ge denne 25k inom en månad så har du skjutit upp problemet iaf
Citera
2016-03-30, 21:59
Är det väldigt nödvändigt att du betalar de 20K så kan du greppa den galna idén att ta SMS lån på summan, om det krävs så ta på olika bolag.

Är du inte solvent för att ta dessa lån, ja då kan nog bara vår herre hjälpa dig.
Citera
2016-03-30, 22:12
Medlem
Klipp gräsmattor
Sälj kakor
Tigg i centrum
Råna en obemannad mack...vänta
Lån på banken (bästa valet)
Låna av en vän/släkting
Prostitution för 1 vecka

Finns en hel del dessa var bara dem som kom upp i huvudet. Söka jobb lönar sig men din situation är ju rätt impulsiv.

Lucka till TS!
Citera
2016-03-30, 22:46
Medlem
Xer0s avatar
Lol, du tar lån för att betala honnom och så kommer han dit och meddelar att nu har skulden "vuxit" till 40 000 kr.
Citera
2016-03-30, 22:55
Medlem
SundaySmokers avatar
Citat:

Enkelt.
Ställ dig och vänta utanför hans port tills han kommer ut, slå en yxa i ryggen på killen och förklara sedan att vinden har vänt och nu är det du som ska ha 20.000 inom en vecka.
Citera
2016-03-30, 23:16
Medlem
think2acts avatar
Citat:

Köp några fina tavlor från myrorna, med fina ramar och reparera dessa, måla etc och sälj på tradera eller på blocket. Eller försök att måla egna tavlor och sälj dessa.
Citera
2016-03-31, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Köp några fina tavlor från myrorna, med fina ramar och reparera dessa, måla etc och sälj på tradera eller på blocket. Eller försök att måla egna tavlor och sälj dessa.

Ska han på allvar köpa - göra om - och sälja tavlor för att få in 20k på en vecka?
Citera
2016-03-31, 01:37
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsvatten
Ska han på allvar köpa - göra om - och sälja tavlor för att få in 20k på en vecka?

Finns möjligheter till att göra det.
Även om han hittar ett jobb hinner han ju inte tjäna så mycket pengar.
Kanske om han är duktig på aktier och har råd att investera.

Tycker att min plan är realistisk iaf, tycker inte du ?
Citera
2016-03-31, 10:15
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Finns möjligheter till att göra det.
Även om han hittar ett jobb hinner han ju inte tjäna så mycket pengar.
Kanske om han är duktig på aktier och har råd att investera.

Tycker att min plan är realistisk iaf, tycker inte du ?

Din plan är själva definitionen av orealistisk. Vem köper en tavla ihopslängd av någon desperat idiot som med största sannolikhet har noll konstnärlig talang? Dussintavlor kan man köpa på loppis för 50 kr. Tänk lite nu.

Alla tips om jobb, aktier och så vidare faller på att TS behöver vara likvid för beloppet inom en vecka. Lycka till med det med dom tipsen. Är TS kvinna är det bara att börja sälja sin kropp. Är TS man... Då är det bara att börja sälja röven och munnen.
Citera
2016-03-31, 10:24
Medlem
Råna en värdetransport, eller mörda den du är skyldig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in