Resultat:
0%
röster
2002-11-19, 22:45
äldre konto (old)
Ej medlem
HAHAHAHA!!

Snacka om att inte överhuvudtaget kolla på vad jag postar...

För det första: Den stolpe du hänvisade till först är densamma som demolerade taxin, inte sant? Mitt på motorvägen. Inte på en gräsmatta.

För det andra: Lyktstolpen är inte i fokus i bilden, det är istället Pentagon med det stora eldklotet. Den andra bilden är precis vad jag sade att det var, en förstoring av den del av bilden som visar lyktstolpen. En förstoring som gjorts av någon annan än fotografen, efter att bilden scannats in.

Att det först sades vara en bomb i en lastbil kan jag mycket väl förstå, eftersom det faktiskt stod en lastbil parkerad i närheten av kollisionspunkten, och som fattade eld och exploderade i samband med kraschen. Men det vill jag inte ge mig in på nu.

Du vill alltså påstå att de fotograferade lyktstolpar, varav åtminstone två fotades inom 35 minuter efter att planet kraschade in i Pentagon, är en och samma lyktstolpe, som rivits ner och burits runt? Hade det inte varit för att jag är principiellt emot det hade jag spammat dig med smilies.
2002-11-20, 03:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuh?
HAHAHAHA!!

För det första: Den stolpe du hänvisade till först är densamma som demolerade taxin, inte sant? Mitt på motorvägen. Inte på en gräsmatta.

För det andra: Lyktstolpen är inte i fokus i bilden, det är istället Pentagon med det stora eldklotet. Den andra bilden är precis vad jag sade att det var, en förstoring av den del av bilden som visar lyktstolpen. En förstoring som gjorts av någon annan än fotografen, efter att bilden scannats in.

Att det först sades vara en bomb i en lastbil kan jag mycket väl förstå, eftersom det faktiskt stod en lastbil parkerad i närheten av kollisionspunkten, och som fattade eld och exploderade i samband med kraschen. Men det vill jag inte ge mig in på nu.

Du vill alltså påstå att de fotograferade lyktstolpar, varav åtminstone två fotades inom 35 minuter efter att planet kraschade in i Pentagon, är en och samma lyktstolpe, som rivits ner och burits runt? Hade det inte varit för att jag är principiellt emot det hade jag spammat dig med smilies.

Ok, låt oss säga att Pentagon beordrade att man rev ner ett par stolpar istället för bara en, på vilket sätt skulle det i sig utgöra ett bevis för att Flight 77 flög in i Pentagon...?

Och var har du bevisen på att det var just 77:an som rev ner lyktstolparna???

Bara för att Pentagon påstår det, eller...?

Det räcker ju bara att titta på bildbevisen från Pentagon, så fattar ju vilken 3-åring som helst att det inte kan ha varit frågan om något Boeingplan...

1) Förklara hur det är möjligt att betongpelarna står kvar oskadda, trots att "planet" måste ha passerat dom för att nå hålet vid C-ringen?

Översta bilden:

http://www.koolpages.com/killtown/flight77/fuselage.html

2) Förklara vad det var som kom ut ur C-ringen och alltså penetrerade 6 stycken av Pentagons bastanta betongväggar?

3) Förklara varför man aldrig har fått se bilder på det som stack ut ur C-ringen? Betänk att hålet som revs upp var ca 2,5 meter stort, så det var inte fråga om några små vrakdelar...

Kan det vara för att man inte vill visa upp bilder på den där missilen som kom ut där?

Är det månne resterna av missilen som Pentagonpersonal smått generat lomar iväg med här:

http://perso.club-internet.fr/mouv4x8/11Sept01/A0002_347704_Are_they_removing_missile.html

4) Hur föklarar du att ett Boeingplan kan ha tagit sig igenom fasaden, när du jämför skadorna på fasaden med planets storlek:

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

5) Hur kommer det sig att fönsterrutorna runt det där hålet knappt fick en repa i sig, trots att både stjärtparti, motorer och vingar ska ha slagit i?

6) Vad hände med vingarna? Varför syns inte ett jota av dom på gräsmattan?

7) Var på väggen ser du något hål varigenom högra motorn skulle ha tagit sig igenom?

8) Varför syns överhuvudtaget inga spår efter stjärtpartiet precis ovanför hålet, där stjärten skulle ha slagit i med mest kraftt?

9) Hur kommer det sig att man i början sa att absolut ingenting blev kvar av "planet", att inte en vrakdel kunde uppbringas pga att den pulvriserades, smälte bort och förångades, och att man numera har helt andra förklaringsmodeller?

10) Ponera att det verkligen var en missil man sköt in i Pentagon (finns inga andra alternativ, efter att t.ex.ha sett hålet i C-ringen...) och att Pentagon i framtiden kommer att erkänna detta. Är du då beredd att överge din flygplansteori, eller kommer du fortfarande krampaktigt hålla fast vid den?

Med andra ord, hur mycket av din tro är beroende av vad just Pentagon säger om det inträffade?
2002-11-20, 03:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Vi kan ta stolparna: Fler än en revs ner, varav en finns med i nedrivet skick på ett foto som otvivelaktigt togs inom högst 30 minuter efter att planet kraschade in i Pentagon. Jag utmanar dig att någonstans hitta någon som säger sig ha sett en eller flera personer riva ner lyktstolpar. Just det området var väl ganska tätt befolkat vid den tidpunkten, så det ska väl inte vara några problem? Du brukar ju lyckas gräva upp det mest osannolika påståenden.

För övrigt har, mig veterligen, Pentagon aldrig nämnt något om lyktstolparna, utan det är väl snarare amatördetektiver som fått det uppslaget.

Citat:
[resten av posten]

Har du den här posten sparad så att du kan plocka fram den intakt och oförändrad så fort du får en öppning i en ny tråd? Jag vägrar att kommentera resten av din post här, det har redan gjorts otaliga gånger i andra trådar. Man vill ju begränsa spridningen, så att säga.
2002-11-20, 03:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Citat:
HAHAHAHA!!

Ok, låt oss säga att Pentagon beordrade att man rev ner ett par stolpar istället för bara en, på vilket sätt skulle det i sig utgöra ett bevis för att Flight 77 flög in i Pentagon...?

Och var har du bevisen på att det var just 77:an som rev ner lyktstolparna???

Bara för att Pentagon påstår det, eller...?

Det räcker ju bara att titta på bildbevisen från Pentagon, så fattar ju vilken 3-åring som helst att det inte kan ha varit frågan om något Boeingplan...

1) Förklara hur det är möjligt att betongpelarna står kvar oskadda, trots att "planet" måste ha passerat dom för att nå hålet vid C-ringen?

Översta bilden:

http://www.koolpages.com/killtown/flight77/fuselage.html

2) Förklara vad det var som kom ut ur C-ringen och alltså penetrerade 6 stycken av Pentagons bastanta betongväggar?

3) Förklara varför man aldrig har fått se bilder på det som stack ut ur C-ringen? Betänk att hålet som revs upp var ca 2,5 meter stort, så det var inte fråga om några små vrakdelar...

Kan det vara för att man inte vill visa upp bilder på den där missilen som kom ut där?

Är det månne resterna av missilen som Pentagonpersonal smått generat lomar iväg med här:

http://perso.club-internet.fr/mouv4x8/11Sept01/A0002_347704_Are_they_removing_missile.html

4) Hur föklarar du att ett Boeingplan kan ha tagit sig igenom fasaden, när du jämför skadorna på fasaden med planets storlek:

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

5) Hur kommer det sig att fönsterrutorna runt det där hålet knappt fick en repa i sig, trots att både stjärtparti, motorer och vingar ska ha slagit i?

6) Vad hände med vingarna? Varför syns inte ett jota av dom på gräsmattan?

7) Var på väggen ser du något hål varigenom högra motorn skulle ha tagit sig igenom?

8) Varför syns överhuvudtaget inga spår efter stjärtpartiet precis ovanför hålet, där stjärten skulle ha slagit i med mest kraftt?

9) Hur kommer det sig att man i början sa att absolut ingenting blev kvar av "planet", att inte en vrakdel kunde uppbringas pga att den pulvriserades, smälte bort och förångades, och att man numera har helt andra förklaringsmodeller?

10) Ponera att det verkligen var en missil man sköt in i Pentagon (finns inga andra alternativ, efter att t.ex.ha sett hålet i C-ringen...) och att Pentagon i framtiden kommer att erkänna detta. Är du då beredd att överge din flygplansteori, eller kommer du fortfarande krampaktigt hålla fast vid den?

Med andra ord, hur mycket av din tro är beroende av vad just Pentagon säger om det inträffade?

Någon annan som känner sig manad att svara på dessa 10 tydligen känsliga frågor kring Pentagon-attacken?

Flera av dom har jag aldrig ställt tidigare, och andra har jag aldrig fått några ordentliga svar på?

Eller ska vi för gått begrava skrönan kring att det var frågan om ett plan?

Om det inte var ett plan, vad var det då?

Nej, stopp och belägg, såna tankar får vi inte tänka... 8) 8) 8) 8)
2002-11-20, 10:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Vilka frågor, exakt, är det du inte har fått svar på? Specificera dig så ska jag eventuellt bemöta dina frågor i den andra tråden.

De frågor jag kan se som nya är 9) och 10). Vilka inte är direkt nyskapande. Men OK.

Citat:

För att man reviderar sina uttalanden efter den information som finns tillgänglig. Att exempelvis Aftonbladet ändrar sin story efter att ha fått ytterligare information, är det bevis på konspirationer?

Citat:

Jag har förbiseende med din smidiga och diskreta gliring. Skulle Pentagon eller Bush erkänna att de ligger bakom och att de sköt en missil in i Pentagon skulle jag naturligtvis acceptera detta, om de gav acceptabla förklaringar till vad som hände med de olika flighterna. Acceptabla = troliga.

Anledningen till att jag anser att Pentagon skulle vara trovärdiga i detta sammanhang är inte att jag blint tror på allt de säger, utan att de genom att säga detta försätter sig i en dålig situation. De tjänar inget på att säga det. Skulle Pentagon däremot säga att exempelvis ryssarna sköt en missil in i Pentagon skulle jag inte tro på det.
2002-11-20, 12:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Chockad nu ljuger du igen!!!

""Flera av dom har jag aldrig ställt tidigare, och andra har jag aldrig fått några ordentliga svar på? ""

Dina frågor.

1. Detta har du redan fått svar på förut, och tydligt och logiskt fått förklarat för dig.

2. Detta är förklarat många gånger redan.

3. Detta är redan förklarat för dig!!!

Det är inget märkvärdigare än ett tomt arbetstält, blått med vitt tak som man flyttar en bit, och som kan ses på många av översiktsbilderna från efterarbetet på platsen. Vilket jag redan förklarat för dig.

4. Detta har redan förklarats av väldigt många och många gånger.

5. Detta har redan förklarats, dessutom så har jag lagt in flera bilder som visar att det finns gott om trasiga fönster långt bredvid det egentliga ingångshålet. Att vissa ändå mirakuklöst verkar klarat sig kanske kan bero på de är just FÖRSTÄRKTA!! Glasen är 2" tjocka ( ca 50 mm) och ett komplett fönster med ram och allt väger 1180 Kg och kostar $ 10 000 alltså nästan 100 000 kr styck.

6. Detta har tydligt förklarats många gånger förut, och det finns bilder på vingarnas rester, det är bara det att det är bara småskrot kvar efter smällen. Detta är inget ovanligt.

7. Även detta har förklarats tydligt tidigare. Höger motor kom inte genom fasaden (det gjorde bara den vänstra) utan krossades mot de pelare som finns till höger om hålet. Bild på resterna av högra motorn utanför Pentagon finns och har visats tidigare. Dessutom kan man bland bråten på bilder innifrån Pentagon se delar av vänster motor, inte mycket med det finns alltså delar att se.

Stjärtpartiet har lämnat märken och stora tydliga skador efter sig på kanten precis uppe vid taket på väggen ovan hålet, där nästan övre kanten på väggen rasat av skadan. Även detta har förklarats förut för dig och det finns gott om bilder som tydligt visar skadan.

9. Att man i ett tidigt skede kanske säger saker, som senare kanske ändras är inget märkligt alls. Man har kanske själv initialt tidigt efter händelsen inte bättre info om saker och ting. När sen man får en chans att komma nära eller in i huset kanske man får fram nya fakta, så därför kan uppgifter behöva korrigeras. Även detta har förklarats flera gånger för dig.

Att stora delar av planet mer eller mindre kan ha brunnit upp kanske kan förstås mer om man vet att aluminium smälter vid 660 grader Celsius. Vanligt stål i t ex balkar och konstruktion på en oljeplattform löper stor risk att faktiskt ta eld och börja brinna om en olycka antänder oljan eller gaserna man jobbar med, därför att brandtemperaturen är så hög att stålet kan brinna och därmed snabbt försvagas och hela plattformen kollapsar. Och då stål har en smältpunkt på över 1550 C och kan kollapsa av en oljebrand, så är det heller inte koinstigt att Aluminium som smälter vid 660 C kan smälta och förbrännas/förintas i en bränslebrand som den vid Pentagon.

Dessutom är i dag flygplanen uppbyggda av compositer aom är starka men som lätt splittras i småflisor vid felaktigt riktat våld eller krafter. Samt Aluminium ao är lätt och stark, men som är dåligt på att tåla deformation och värme. Vilket gör att det relativt lätt kan totalförstöras eller smälta till oigenännlighte vid krafter det inte ät konstruerat för drabbar det som konstruerats av Aluminium

10. Om klara otvetydiga fakta, stödda och dokumenterade av flera tunga instanser, även oberoende, kommer fram som klargör att det var en missil. Ja då är det bara att acceptera detta.

Innan dess, icke. För ännu finns ingen vettig och trovärdig info eller annat som kan övertyga en fullt frisk människa om att en missil ar orsaken.

Nu har du ännu en gång fått svar på alla frågorna ovan. Allt har behandlats och beskrivit och förklarats flera gånger tidigare för dig. Så sluta ljug mer om detta nu.

Dessutom är det 5 eller 6 lyktstolpar som revs ned, och det finns bilder som visar dem alla, och dessa bilder har vi flera gånger redan visat dig. Så sluta ljug om att det bara är en stolpe.

Idag så sände jag över länkar till dessa trådar till FBI i USA. De kan nu läsa allt som skrivs i dessa trådar av oss, och dig Chockad och vad du hävdar mm. Svenska är inget problem för dem, var det svar jag fick.

Nu finns det ju två saker som kan hända med detta.

1. FBI anser att du är en av många korkade maniska personer som fantiserar och sprider skrönor om denna händelse, och förpassar hela saken till dår-arkivet för du är inte värd att ens bry sig om.

2. Eller så blir de intresserade och kanske tar kontakt med dig på nåt sätt, vilket kan man bara gissa.

Själv tror jag på starkt på alternativ 1.
2002-11-20, 12:47
äldre konto (old)
Ej medlem
LOL!

Go Kieth!
2002-11-20, 13:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Nej, nu......Moderator måste ingripa, sudda omgående ut ovanstående av Keith. För annars kommer ju president Bush (genom en av FBI och CIA lejd krypskytt?) att skyndsamt likvidera Chockad, eftersom han är den ende i världen som lyckats genomskåda denna oerhörda jättekonspiration.....
2002-11-20, 13:57
äldre konto (old)
Ej medlem
En fjärrstyrd sådan kan man förmoda....

Fan det var ju kul att kasta in lite äggulor.......

Men faktum är att jag faktisk har skickat in info om dessa trådar till FBI, de har ju faktiskt en sk tipstjänst där man kan anmäla saker som kan vara av deras intresse. Den har jag utnyttjat.

Håller på att leta reda på en sådan hos CIA och ett par ställen till..
2002-11-20, 14:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Vilka frågor, exakt, är det du inte har fått svar på? Specificera dig så ska jag eventuellt bemöta dina frågor i den andra tråden.

De frågor jag kan se som nya är 9) och 10). Vilka inte är direkt nyskapande. Men OK.

Citat:

För att man reviderar sina uttalanden efter den information som finns tillgänglig. Att exempelvis Aftonbladet ändrar sin story efter att ha fått ytterligare information, är det bevis på konspirationer?

Citat:

Jag har förbiseende med din smidiga och diskreta gliring. Skulle Pentagon eller Bush erkänna att de ligger bakom och att de sköt en missil in i Pentagon skulle jag naturligtvis acceptera detta, om de gav acceptabla förklaringar till vad som hände med de olika flighterna. Acceptabla = troliga.

Anledningen till att jag anser att Pentagon skulle vara trovärdiga i detta sammanhang är inte att jag blint tror på allt de säger, utan att de genom att säga detta försätter sig i en dålig situation. De tjänar inget på att säga det. Skulle Pentagon däremot säga att exempelvis ryssarna sköt en missil in i Pentagon skulle jag inte tro på det.

1) Den där teorin att hela planet skulle ha upplösts i sina beståndsdelar var gällande i flera månader...

Vad var det för ytterligare information man fick efter dessa månader som gjorde att man fick revidera sina förklaringsmodeller?

Apropå hålet i C-ringen så hade de ju inget annat val än att säga att det orsakades av det där "planet". De ville ju knappast avslöja sig själva genom att säga att det var en missil...
2002-11-20, 14:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Tro inte på allt du ser/hör/läser :idea:
2002-11-20, 14:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olof Spygagging
Nej, nu......Moderator måste ingripa, sudda omgående ut ovanstående av Keith. För annars kommer ju president Bush (genom en av FBI och CIA lejd krypskytt?) att skyndsamt likvidera Chockad, eftersom han är den ende i världen som lyckats genomskåda denna oerhörda jättekonspiration.....

Den ende i världen som lyckats genomskåda konspirationen?

Jaså:

http://www.911pi.com

http://www.keystonereport.com/911.htm

http://www.osamaskidneys.com/links.html

Med andra ord är det MILJONER människor som har genomskådat bluffen... 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Den officiella versionen kring 11 September har ju fler hål än en Schweizerost...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in