Citat:
Ursprungligen postat av Snuh?
HAHAHAHA!!
Snacka om att inte överhuvudtaget kolla på vad jag postar...
För det första: Den stolpe du hänvisade till först är densamma som demolerade taxin, inte sant? Mitt på motorvägen. Inte på en gräsmatta.
För det andra: Lyktstolpen är inte i fokus i bilden, det är istället Pentagon med det stora eldklotet. Den andra bilden är precis vad jag sade att det var, en förstoring av den del av bilden som visar lyktstolpen. En förstoring som gjorts av någon annan än fotografen, efter att bilden scannats in.
Att det först sades vara en bomb i en lastbil kan jag mycket väl förstå, eftersom det faktiskt stod en lastbil parkerad i närheten av kollisionspunkten, och som fattade eld och exploderade i samband med kraschen. Men det vill jag inte ge mig in på nu.
Du vill alltså påstå att de fotograferade lyktstolpar, varav åtminstone två fotades inom 35 minuter efter att planet kraschade in i Pentagon, är en och samma lyktstolpe, som rivits ner och burits runt? Hade det inte varit för att jag är principiellt emot det hade jag spammat dig med smilies.
Ok, låt oss säga att Pentagon beordrade att man rev ner ett par stolpar istället för bara en, på vilket sätt skulle det i sig utgöra ett bevis för att Flight 77 flög in i Pentagon...?
Och var har du bevisen på att det var just 77:an som rev ner lyktstolparna???
Bara för att Pentagon påstår det, eller...?
Det räcker ju bara att titta på bildbevisen från Pentagon, så fattar ju vilken 3-åring som helst att det inte kan ha varit frågan om något Boeingplan...
1) Förklara hur det är möjligt att betongpelarna står kvar oskadda, trots att "planet" måste ha passerat dom för att nå hålet vid C-ringen?
Översta bilden:
http://www.koolpages.com/killtown/flight77/fuselage.html
2) Förklara vad det var som kom ut ur C-ringen och alltså penetrerade 6 stycken av Pentagons bastanta betongväggar?
3) Förklara varför man aldrig har fått se bilder på det som stack ut ur C-ringen? Betänk att hålet som revs upp var ca 2,5 meter stort, så det var inte fråga om några små vrakdelar...
Kan det vara för att man inte vill visa upp bilder på den där missilen som kom ut där?
Är det månne resterna av missilen som Pentagonpersonal smått generat lomar iväg med här:
http://perso.club-internet.fr/mouv4x8/11Sept01/A0002_347704_Are_they_removing_missile.html
4) Hur föklarar du att ett Boeingplan kan ha tagit sig igenom fasaden, när du jämför skadorna på fasaden med planets storlek:
http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg
5) Hur kommer det sig att fönsterrutorna runt det där hålet knappt fick en repa i sig, trots att både stjärtparti, motorer och vingar ska ha slagit i?
6) Vad hände med vingarna? Varför syns inte ett jota av dom på gräsmattan?
7) Var på väggen ser du något hål varigenom högra motorn skulle ha tagit sig igenom?
8) Varför syns överhuvudtaget inga spår efter stjärtpartiet precis ovanför hålet, där stjärten skulle ha slagit i med mest kraftt?
9) Hur kommer det sig att man i början sa att absolut ingenting blev kvar av "planet", att inte en vrakdel kunde uppbringas pga att den pulvriserades, smälte bort och förångades, och att man numera har helt andra förklaringsmodeller?
10) Ponera att det verkligen var en missil man sköt in i Pentagon (finns inga andra alternativ, efter att t.ex.ha sett hålet i C-ringen...) och att Pentagon i framtiden kommer att erkänna detta. Är du då beredd att överge din flygplansteori, eller kommer du fortfarande krampaktigt hålla fast vid den?
Med andra ord, hur mycket av din tro är beroende av vad just Pentagon säger om det inträffade?