Resultat:
0%
röster
2006-10-10, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Kolla inlägg 5901 och framåt (ganska många sidor...).
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4532348&postcount=5901
Tack för det, inte för att idiotiska inlägg från Mankan förvånar mig särskilt mycket, men det är ju underhållande
2006-10-10, 01:57
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Nej, du sa att det inte skrevs ett ord om WTC7 i medierna. Sen höll du på och ändrade runt kriterierna, "enbart vissa svenska medier osv", men du blev gång på gång överbevisad. Då beslut du dig för att sluta svara på frågor.

Faktum kvarstår...ovanligt få kände till WTC 7 skumma kollaps...däribland jag...det tog något år innan jag läste eller hörde om det för första gången...

Var?

På Internet...

all RESPEKT till Internet...
2006-10-10, 02:19
Medlem
Mankans avatar
Steven Jones och Christopher Bollyn, nu är de båda sparkade från sina jobb:

http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/forum.cgi?read=94104

Varför?

För att de hade civilkuragen att avslöja det smälta stålet under WTC...
2006-10-10, 08:43
Medlem
sten.bs avatar
Jag passar på att besöka kenneln när vakthundarna ligger lågt.

Analysen av demoleringen av WTC7 kom av sig när allt skräp om oväsentligheter började spridas.
Jag tror att alla människor som är vid sina sinnens fulla bruk inser att 7:ans ras var en perfekt demolering. Det fanns en sida som visade 7:ans ras med en annan kontrollerad demolering och likheten var slående.
Tyvärr så sparde jag inte länken men återkommer om jag hittar den.

Den 14 september uttalade sig Van Romeo om WTC:

"The collapse of the buildings appears "too methodical" to
be a chance result of airplanes colliding with the structures,
said Van Romero, vice president for research at New Mexico
Institute of Mining and Technology.

"My opinion is, based on the videotapes, that after the
airplanes hit the World Trade Center there were some
explosive devices inside the buildings that caused the
towers to collapse,"

"It would be difficult for
something from the plane to trigger an event like that,"
Romero said in a phone interview from Washington, D.C."

Att han under press tvingats ta tillbaka uttalandena kan väl inte förvåna nå'n som vet hur säkerhetstjänter som CIA agerar.
Men som i alla brottsmål lägger man störst vikt till de första vittnesmålen.

Åklagaren Phillip Berg som arbetar på att väcka åtal mot Bush m.fl. Säger:

"However, Dr. Romero may some day be forced to talk, since his comments are a part of a federal law suit" filed October 22, 2004, by Philadelphia attorney Phillip Berg, accusing President Bush and 54 others of complicity or prior knowledge in the events surrounding 911.

Besides FEMA’s actions, Berg also wants to use Dr. Romero’s statements to get at the truth behind a possible government cover-up.

“Although he would eventually recant his statements that explosives were used, perhaps there was some prodding by government officials,” said Berg in the federal lawsuit, eventually hoping deposition testimony will clear up the confusion behind Dr. Romero’s conflicting statements. “He is stillon the record saying that ‘the collapse of the towers was too methodical to be a chance result of airplanes colliding with the structures.’”

http://www.arcticbeacon.citymaker.com/articles/article/1518131/17338.htm
2006-10-10, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag skulle kunna gå fram till en av de tre respektlösa pojkspolingarna och ge de en fet smäll. Vilka IDIOTER!!! Medan andra på plats har tröjor med namn på sörjande och vill vara där för att minnas, så skränar de höjdljutt och glatt sina galna idéer utan hänsyn till vilken dag det är. Och sedan börja debattera med en sörjande som blivit av med sin man. Så fruktansvärt smaklöst att jag mår riktigt illa av att se det faktiskt Mankan! Är det, som du säger, dina idoler så är du en fruktansvärt USEL människa med total brist på empati. FY FAN rent ut sagt.
Som sagt och kunde inte sagt det bättre själv,men det finns alltså en förklaring.....
2006-10-10, 09:05
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Du kan inte ge en lite mer info vad man ska söka på? Kan va kul att läsa igenom!

Kolla i "Vederlagda teorier"-tråden, ett inlägg ovan mitt. Där finns hans inlägg citerat.

Cheers,
SLOB
2006-10-10, 09:08
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Faktum kvarstår...ovanligt få kände till WTC 7 skumma kollaps...däribland jag...det tog något år innan jag läste eller hörde om det för första gången...

Du kände ju inte heller igår till att kaparna och Bin-Laden var saudier och varför USA anföll Afganistan, så din okunskap gällande WTC7 är inte så märklig. Märkligt är dock att du försöker använda din egen okunskap om ämnet som ett sätt att stödja dina egna teorier inom detsamma. Kreativt om inte annat.

Cheers,
SLOB
2006-10-10, 09:41
Medlem
ElGigantens avatar
Sten.b.

Du undviker en enkel fråga.

Hur får man Themite att skära sönder järnbalkar i det horrisontella planet?
2006-10-10, 09:54
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Sten.b.

Du undviker en enkel fråga.

Hur får man Themite att skära sönder järnbalkar i det horrisontella planet?

Genom att aptera det på rätt sätt antar jag.
Jag tror inte Jones lägger fram en sådan hypotes utan att nått på fötterna. Det skulle göra honom alltför sårbar för kritik. Jag har inte hört några invändningar (frånsett dig) mot denna teori.

Om du är seriöst intresserad (vilket jag betvivlar) så kan du väl googla runt lite och mätta ditt intresse.
2006-10-10, 10:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag tror inte Jones lägger fram en sådan hypotes utan att nått på fötterna. Det skulle göra honom alltför sårbar för kritik. Jag har inte hört några invändningar (frånsett dig) mot denna teori.

Om du är seriöst intresserad (vilket jag betvivlar) så kan du väl googla runt lite och mätta ditt intresse.

Som en sidnot bara: Vad jag förstår håller Steven Jones universtiet, Brigham Young University, på att gå igenom hans material (sedan 7 september). Och vad jag förstår så påstår inte sig hans paper bevisa teorin, bara att den kräver mer undersökning. Jag ska försöka läsa den.

Cheers,
SLOB
2006-10-10, 11:01
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Det är endast en (1) enda person som är upprörd för 9/11-demonstrationen...

Läs kommentarerna till filmen...
Ja, inte helt oväntat kanske men det verkar vara något allmänt kännetecken i era led att skriva SKUMT placerade VERSALA ord lite HÄR och VAR.

Och varför skulle vi egentligen titta på kommentarerna, var det samma tunga bevisvärde i dessa som vanligt? Eller är det rent av du och Powerboy som varit inne och spammat? Nedan följer tre foliehattars kommentarer.

Citat:
TRUTH
Aug 29, 2006
XIN2 F**K YOU..... U DONT KNOW S**T THEY COOD BE RIGHT THEY COOD BE WRONG BUT WACH LOOSE CHAMGE AND UILL SEE THE TRUTH BOMBS GOIN ON LOL. P.S F**K U XIN2
Citat:
Anonymous
Aug 30, 2006
Pual Isaac Jr. Is A F**king Dick Head A**hole I Would Kick His Stupid A*s If I Saw Him. He Is Just One More Of The Many People Who Think Only About Themselves He Is Full Of S**t. Also The Interview With The Widow Is Awsome She Has So Many Great Points. The Guys That Put Together This Whole Documentary Is Amazing, I Just Cant Get Over It. I Even Bought A Copy Of It Just So I Could Show It To People.
Citat:
goose bumps
Sep 15, 2006
This is for real! Greed is controlling this country and you know that is real messed up! Now these idiots are destroying the beautyness of Mother Earth. What kind of life are anyone's grand children and their children going to have. If we continue to behave in such a greedy manorism? I agree ARREST that President. ARREST all of them around the world. GREEDY BASTARDS. Only love their wallets and not their own people.!?SHAME ON THEM ALL! Especially THE GREEDY ONE'S.
Och för att runda av, en något mer sansad infallsvinkel. Redan här belyser personen två viktiga och jävligt fundamentala aspekter som foliehattar fullständigt blundar för:
Citat:
Zero
Sep 6, 2006
The whole idea of the government setting something up is stupid, Im not a republican, nor democratic. But lets use some common sense, Thinking that the government made / created a story is redickulous. The gov. created this whole nation on truth, equality, and justice. You will think that 3 guys makeing some dumb movie is legit? Move to canada, you would fit in there. People just want attention and think they are fighting the power by thinking something that didnt happen, did happen.
Först och främst, det är inte speciellt sannolikt att Bush eller Reptilmännen från Mars skulle ens lyckas med något av denna kaliber. Sen åter igen, källkritik. Jag tycker Erik1974, i egenskap av lärare, borde dömma vissa skribenter här till att skriva på tavlan upprepade gånger "jag skall börja med källkritik".

Det var för övrigt fler än en (1) negativ kommentar till den där filmen, vilket du alltså ljög om. Skärpning!
2006-10-10, 11:54
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b

Frågan var mer ett test på vad du hade för kunskaper.
Svaret blev väldigt avslöjande.
För hade du vetat något om detta så hade du inte svalt allt som Jones trycker ner i din hals.

Du har alltså ingen aning om hur det fungerar men du ber mig ta reda på det. Vilket skämt till retorik.
Jag har koll på detta men du och framför allt Jones har det inte.
Sen skiter jag fullständigt i att han är / var professor i något helt annat, också det en trend då det gäller att leta upp "sanningar" som passar dig.

Professor Jones säger att han har bevis på att bevis på att thermate har använts vid WTC 1 och 2.

Vad innehåller då thermate? Ja enligt alla kemiska beskrivningar som finns så innehåller det:

Thermate-TH3 består av 68,7 % termit, 29,0 %, bariumnitrat, 2 % svavel och 0,3 % bindemedel. Om detta får reagera får man restprodukterna aluminiumoxid, järn och bariumsulfat.

Vad säger då Jones att han har hittat? Jo detta:

Järn. Vilken överraskning att han har hittat spår av järn, trodde han att huset var gjort av Play-Do?

Svavel
Kalium. Obegripligt. Har ingenting med Thermate-TH3 att göra. Eventuellt är den med för de analyserade provet i en röntgenspektrometer och den analyserar flera grundämnen på en gång och kan ha skrivit ut en halt på kalium.

Magnesium. Magnesium ingår i en termit variant där man använder magnesiumoxid istället för järnoxid. Termiten med magnesiumoxid har en lägre temperatur när den brinner än den med järnoxid. Enligt tillgänglig data på webben är det järnoxidvarianten som används i Thermate-TH3.

När man analysera något ska även halt-mängden med för med exakt samma analys av ämnen men med olika halter blir tolkningar av resultaten olika. Inga halter presenteras av Professor Steven Jones.

Vi kan ta hans analys men ge två olika halt-innehåll:

Järn 34 %, Svavel 1,3 %, Kalium 0,1 %, Magnesium 0,3 %

Järn 33 %, Svavel 2,4 %, Kalium 0,1 %, Magnesium 5,8 %

I det senare fallet finns det så mycket magnesium att man skulle koncentrera sig på det i fortsättningen.

Vid alla kemiska reaktioner går det från en fas till en annan men inga atomer förstörs. Det som har svårast att försvinna är metaller som i Thermate-TH3 är aluminium, järn och barium för vad än de reagerar med så blir det fasta ämnen, svavel kan reagera och bli svaveldioxid som är en gas.

De bästa analysinstrumenten klarar ppb (parts per billion) miljarddelar.

Så vetenskaplig är din Professor.

Det visar bara att du inte har en aning om vad du skriver och att Jones ljuger dig rakt upp i ansiktet.

Om Du bara hade tagit reda på HUR det reagerar och "brinner" av så hade vi sluppit denna diskussion.

Fakta är en klart underskattad källa i denna tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in