Resultat:
0%
röster
2006-10-05, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
1)

2)
Är detta dagens inlägg eller? Mycket givande.. Du för verkligen debatten framåt Mankan..
2006-10-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag lägger som sagt ingen större vikt vid ögonvittnen.
Självklart har alla sett samma sak; en A3'a målad som en AA.

-Hur förklarar du de stora skadorna på Pentagon?

-Hur förklarar du skadorna på generatortrailern och staketet/muren runt denna?
2006-10-05, 23:30
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Jag lägger som sagt ingen större vikt vid ögonvittnen.
Självklart har alla sett samma sak; en A3'a målad som en AA.

Då är jag bara nyfiken på alla passagerare. Vart är de någonstans? Samtalen till anhöriga? Fejk? Offrade de anhöriga sina nära för Bushs sak? Vart är flight 77?

Ska vi börja räkna inblandade i konspirationen igen. Var det inte 50 som skulle räcka?
2006-10-05, 23:30
Medlem
Citat:
1)

2)

Tack för det medgivandet att du ger dig, och ser att jag har rätt. (Något annat sätt kan jag inte tolka frånvaro av motargument.)
2006-10-05, 23:32
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=5073850&postcount=7404

Kommentera denna istället!
2006-10-05, 23:39
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1

1)

(Men man var tydligen modiga nog att släppa bilderna på de 5 gryniga frames...)

2)

(Pentagons bevakningskameror, vad är de till för...?)

Tack för det medgivandet att du ger dig, och ser att jag har rätt. (Något annat sätt kan jag inte tolka frånvaro av motargument.)

Ett gott skratt förlänger livet...
2006-10-05, 23:40
Medlem
Citat:
1)

(Men man var tydligen modiga nog att släppa bilderna på de 5 gryniga frames...)

2)

(Pentagons bevakningskameror, vad är de till för...)

Men titta: det dök upp argument! Vad trevligt. Och för att snabbt bemöta dem:

1) Och avslöjade därmed positionen på en (1) kamera, placerad långt från huset. Ingen större skada skedd, det nära skalskyddet är fortfarande hemligt.

2) Antagligen för att vakterna i tid skall se och reagera på "normala" attacker, dvs spioner, bovar och banditer till fots och i bilar. Inte sådana som kommer från ovan i fulltankade jetflygplan.

Övning att göra själv: Visa en bevakningskamera som har prestanda (slutartid, skärpedjup, upplösning etc. ) att kunna klara av det du begär. Låt oss säga att den skulle suttit på samma ställe som den kamera satt som tog de fem bilderna. Glöm inte att ange lagringssätt och kapacitet hos systemet som sparar inspelningarna.
2006-10-05, 23:43
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det är nämligen så här Erik att en seismograf mäter rörelser under jord. I det här fallet så sker en stark ökning av underjordiska rörelser i samband med demoleringen av tornen och det överensstämmer med William Rodriguez vittnesmål att det förekom underjordiska explossioner.

Nej, det gör de inte (Arthur Lerner-Lam är seismolog vid Columbia University Lamont-Doherty Earth Observatory som mätte den aktuella dagen):

Citat:
"There is no scientific basis for the conclusion that explosions brought down the towers," Lerner-Lam tells PM. "That representation of our work is categorically incorrect and not in context."

http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html?page=5

Här är han kontaktbar om någon vill fråga honom mer:

http://directory.ei.columbia.edu/displayuser.php?userid=478

Cheers,
SLOB
2006-10-05, 23:54
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Men titta: det dök upp argument! Vad trevligt. Och för att snabbt bemöta dem:

1) Och avslöjade därmed positionen på en (1) kamera, placerad långt från huset. Ingen större skada skedd, det nära skalskyddet är fortfarande hemligt.

2) Antagligen för att vakterna i tid skall se och reagera på "normala" attacker, dvs spioner, bovar och banditer till fots och i bilar. Inte sådana som kommer från ovan i fulltankade jetflygplan.

Övning att göra själv: Visa en bevakningskamera som har prestanda (slutartid, skärpedjup, upplösning etc. ) att kunna klara av det du begär. Låt oss säga att den skulle suttit på samma ställe som den kamera satt som tog de fem bilderna. Glöm inte att ange lagringssätt och kapacitet hos systemet som sparar inspelningarna.

Så världens bäst välbevakade luftrum hade alltså inga möjligheter att fånga in fantasiplanet på bild, på någon av alla dess bevakningskameror, fast man var varskodda i ca 30 minuter att fantasiplanet var på väg mot Washington...samtidigt som Dick Cheney räknade ner minuterna i bunkern i Vita Huset och vägrade att aktivera luftförsvaret...

Vänta bara, det kommer nog nån bortförklaring snart igen, säkrare än amen i kyrkan... :shoot2:
2006-10-06, 00:02
Medlem
Citat:
Så världens bäst välbevakade luftrum hade alltså inga möjligheter att fånga in fantasiplanet på bild, på någon av alla dess bevakningskameror, fast man var varskodda i ca 30 minuter att fantasiplanet var på väg mot Washington...samtidigt som Dick Cheney räknade ner minuterna i bunkern i Vita Huset och vägrade att aktivera luftförsvaret...

En liten upplysning: man gav upp att optiskt spana efter flygplan när man uppfann radarn. Under andra världskriget. Vilket är ett tag sedan.

(Att sedan hela responsen från Washingtons sida kan ses som klantig är en annan sak. Men jag hade också tvekat länge innan jag hade börjat skuta ner civila flygplan över eget territorium.)
2006-10-06, 00:09
Medlem
Mankans avatar
Citat:
(Att sedan hela responsen från Washingtons sida kan ses som klantig är en annan sak. Men jag hade också tvekat länge innan jag hade börjat skuta ner civila flygplan över eget territorium.)

Så om det bara är fråga om klantighet, varför har då inga huvuden rullat...?

Jag hade inte krävt av dig att skjuta ner "planet", men jag hade åtminstone väntat mig av dig att åtminstone AKTIVERA dig på något sätt, och inte bara räkna ner dessa 30 minuter...:shoot2:
2006-10-06, 00:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Så världens bäst välbevakade luftrum

Var har du fått den uppgiften ifrån? Jag kan lätt tänka mig att både Nordkorea och Irak har bättre bevakade luftrum av det enkla skälet att i bägge finns det anledning att förvänta sig militära attacker. Kontinentala USA däremot hade aldrig någonsin utsatts för en luftattack.

Cheers,
SLOB

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in