Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Vi har redan diskuterat det faktum att stål inte behöver smälta för att tappa sin hållkraft och böjas. Att du väljer att ta upp detta vilseledande ickeargument som bevisligen inte håller, enligt alla tillgängliga bevis, indikerar att själva idén bakom Jones de facto inte kommer att hålla. Men, som sagt, jag inväntar gärna resultaten.
Tills vidare hade det varit trivsamt om du ändrade ton lite.
Nu talar vi inte om stål som tappat hållkraft utan om
smält stål som bevisligen funnits vid alla tre byggnader.
Citat:
Tja. Det fanns ju redan klara strategier för en Afghanistan/alQaida-attack. Det hade väl bara varit att förstärka/ fabricera bevis för att BinLaden låg bakom USS Coleattentatet och sprängningarna av ambassader. Vad gäller Irak- är man såpass smart att man kan planera och utföra 9/11, då borde man ha kunnat plantera oantastliga bevis på att Irak hade massförstörelsevapen. (Exempelvis hade man kunnat ge fan i att anställa Blix som vapeninspektörschef och istället sett till att få in en av sina egna på den positionen.)
9/11 verkar, som regeringsledd konspiration, något överdrivet komplicerad.
Men, om vi ändå kör med 9/11, MIHOP: Hade man inte kunnat "avslöja" kaparna innan hela attacken utförts- demonstrerandes vad som brast i USAs säkerhet, men ändå med mindre skada skedd.
Men jag antar att det finns skäl för att 9/11 inte, i så fall, planerades i en enklare form? Var man tvungen att se till att offren skulle överstiga 2000 för att man annars inte skulle få samma reaktion?
Varför låtsades man att Pentagonmissilen var ett plan? Varför inte bara antingen ANVÄNDA ett plan, ELLER en missil, och rapportera korrekt om vad som användes?
Varför såg man inte till att göra ett mindre komplicerat jobb av WTCattacken? Det måste ha gått att göra på ett annat sätt än att flyga in plan och därefter koordinera avfyrandet av ett gäng till synes slumpmässigt placerade bomber, så sinnrikt konstruerade att de inte stördes av vare sig planens krascher eller efterföljande rasande våningsrester och annat skräp.
Och visst, man fick igenom PA, två krig- men vad har man VUNNIT på dessa? Opinionen är förlorad. Folk (oavsett om man är KT eller inte) vill ha en ny kommissionsutredning, USA har förlorat det mesta av sitt utrikiska förtroendekapital- och dessutom även spelat de förmodade terroristerna i händerna med sitt huvudlösa agerande efter 9/11.
Det fanns planer på att riva tornen redan innan så man slog två flugor i en smäll.
Händelseförloppet i samtliga byggnader visar på att det inte rörde sig om "slumpmässigt placerade bomber" utan om ett mycket skickligt genomförd demolering.
I en video som jag tidigare lade ut finns en intervju med en som arbetade i ett av tornen där han säger att veckorna innan så utrymde man flertal avdelningar av byggnaden och ingenjörer kom utifrån och sysslade med något som ingen visste vad det handlade om.
http://video.google.com/videoplay?docid=-8076200333701191665
Eftersom jag inte fick nå'n respons på denna video som är en sekvens från demoleringen av WTC7.
Titta på hur taket faller inåt och explosioner löper uppåt högra sidan och syns på framsidan.
http://www.scholarsfor911truth.org/ (översta videon).
Jag tror inte att man planerade att det skulle gå så här illa.
Man var ju så naiva att man trodde bli bemött med blommor och lovsånger.