Resultat:
0%
röster
2006-10-02, 17:54
Avslutad
Lite Madrid:

Citat:
The building totalled 32 storeys, with 29 floors above ground and three below. A concrete core and concrete frame supported the first 16 floors. Above that was a central support system of concrete columns, supporting concrete floors with steel perimeter columns. An additional feature was the presence of two 'technical floors' - concrete floors designed to give the building more strength. One was just above the ground level and the other at the 17th floor.

Citat:
The steel columns above the 17th floor suffered complete collapse, partially coming to rest on the upper technical floor.
http://www.concretecentre.com/main.asp?page=1095

http://911myths.com/assets/images/madrid_remains.jpg

http://911myths.com/html/madrid_windsor_tower.html
2006-10-02, 17:57
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Lite Madrid:

snip!

Precis, men det där är gammal skåpmat, vi har skedmatat foliehattarna med varför Madridskrapan faktiskt talar för vår sak (typ stålkonstruktionen som kollapsade av branden) och varför den inte är bra att jämföra med eftersom den till största delen hade betong som bärande material. I teorien, landet där allting funkar, så hade det räckt med att man förklarade det en gång, och sen hade man aldrig hört om Madrid igen, men av någon konstig anledning så "glömmer" foliehattarna bort allt det här och tar upp den om och om igen.
2006-10-02, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Precis, men det där är gammal skåpmat, vi har skedmatat foliehattarna med varför Madridskrapan faktiskt talar för vår sak (typ stålkonstruktionen som kollapsade av branden) och varför den inte är bra att jämföra med eftersom den till största delen hade betong som bärande material. I teorien, landet där allting funkar, så hade det räckt med att man förklarade det en gång, och sen hade man aldrig hört om Madrid igen, men av någon konstig anledning så "glömmer" foliehattarna bort allt det här och tar upp den om och om igen.

Finns det något sätt man skulle kunna göra en översikt/sammanfattning? (Jag är ledsen att jag kom och gjorde en "Hallå, jag har inte läst tråden, men har ni sett Loose Change?", förresten. Heh)

Nåväl, då har vi friskat upp lilla minnet igen.
2006-10-02, 18:05
Medlem
Pads avatar
Citat:
Finns det något sätt man skulle kunna göra en översikt/sammanfattning? (Jag är ledsen att jag kom och gjorde en "Hallå, jag har inte läst tråden, men har ni sett Loose Change?", förresten. Heh)

Det var det som var tanken med tråden för vederlagda teorier. Det är inte så många som använt den så här långt, och konstigt nog inga foliehattar. men nu har vi ju förklaringen till det iom att powerboy förklarat för oss att han inte behöver några riktiga argument eftersom vi är idioter. Stor humor.
2006-10-02, 18:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Det börjar kanske bli dags att lägga fler fakta som kandidater för Pads fantastiska "Vederlagda teorier" tråd... Så kan man hänvisa dit istället för att behöva söka bland 8000 inlägg i den här tråden.

Cheers,
SLOB
2006-10-02, 18:10
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det börjar kanske bli dags att lägga fler fakta som kandidater för Pads fantastiska "Vederlagda teorier" tråd... Så kan man hänvisa dit istället för att behöva söka bland 8000 inlägg i den här tråden.

Cheers,
SLOB

Jag håller med, men det är knepigt när det inte rör sig om rena sakuppgifter. I fallen med hus som gått sönder så är ju säkert inte El Al-kraschen riktigt jämförbar med WTC heller (även om den förvisso sätter spiken i kistan för "ingen byggnad har någonsin rasat av brand"-argumentet).
2006-10-02, 18:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag håller med, men det är knepigt när det inte rör sig om rena sakuppgifter. I fallen med hus som gått sönder så är ju säkert inte Al El-kraschen riktiogt jämförbar med WTC heller (även om den förvisso sätter spiken i kistan för "ingen byggnad har någonsin rasat av brand"-argumentet).

Man kan ju faktiskt göra just en sådan post med länkar till byggnader som träffats av plan och härjats av brand... Jag måste läsa igenom Vederlagda-tråden och se vad som redan finns. Finns smält stål tex?

/S
2006-10-02, 18:13
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Vi har redan diskuterat det faktum att stål inte behöver smälta för att tappa sin hållkraft och böjas. Att du väljer att ta upp detta vilseledande ickeargument som bevisligen inte håller, enligt alla tillgängliga bevis, indikerar att själva idén bakom Jones de facto inte kommer att hålla. Men, som sagt, jag inväntar gärna resultaten.

Tills vidare hade det varit trivsamt om du ändrade ton lite.

Nu talar vi inte om stål som tappat hållkraft utan om smält stål som bevisligen funnits vid alla tre byggnader.

Citat:
Tja. Det fanns ju redan klara strategier för en Afghanistan/alQaida-attack. Det hade väl bara varit att förstärka/ fabricera bevis för att BinLaden låg bakom USS Coleattentatet och sprängningarna av ambassader. Vad gäller Irak- är man såpass smart att man kan planera och utföra 9/11, då borde man ha kunnat plantera oantastliga bevis på att Irak hade massförstörelsevapen. (Exempelvis hade man kunnat ge fan i att anställa Blix som vapeninspektörschef och istället sett till att få in en av sina egna på den positionen.)

9/11 verkar, som regeringsledd konspiration, något överdrivet komplicerad.
Men, om vi ändå kör med 9/11, MIHOP: Hade man inte kunnat "avslöja" kaparna innan hela attacken utförts- demonstrerandes vad som brast i USAs säkerhet, men ändå med mindre skada skedd.

Men jag antar att det finns skäl för att 9/11 inte, i så fall, planerades i en enklare form? Var man tvungen att se till att offren skulle överstiga 2000 för att man annars inte skulle få samma reaktion?

Varför låtsades man att Pentagonmissilen var ett plan? Varför inte bara antingen ANVÄNDA ett plan, ELLER en missil, och rapportera korrekt om vad som användes?

Varför såg man inte till att göra ett mindre komplicerat jobb av WTCattacken? Det måste ha gått att göra på ett annat sätt än att flyga in plan och därefter koordinera avfyrandet av ett gäng till synes slumpmässigt placerade bomber, så sinnrikt konstruerade att de inte stördes av vare sig planens krascher eller efterföljande rasande våningsrester och annat skräp.

Och visst, man fick igenom PA, två krig- men vad har man VUNNIT på dessa? Opinionen är förlorad. Folk (oavsett om man är KT eller inte) vill ha en ny kommissionsutredning, USA har förlorat det mesta av sitt utrikiska förtroendekapital- och dessutom även spelat de förmodade terroristerna i händerna med sitt huvudlösa agerande efter 9/11.

Det fanns planer på att riva tornen redan innan så man slog två flugor i en smäll.
Händelseförloppet i samtliga byggnader visar på att det inte rörde sig om "slumpmässigt placerade bomber" utan om ett mycket skickligt genomförd demolering.

I en video som jag tidigare lade ut finns en intervju med en som arbetade i ett av tornen där han säger att veckorna innan så utrymde man flertal avdelningar av byggnaden och ingenjörer kom utifrån och sysslade med något som ingen visste vad det handlade om.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8076200333701191665

Eftersom jag inte fick nå'n respons på denna video som är en sekvens från demoleringen av WTC7.
Titta på hur taket faller inåt och explosioner löper uppåt högra sidan och syns på framsidan.

http://www.scholarsfor911truth.org/ (översta videon).

Jag tror inte att man planerade att det skulle gå så här illa.
Man var ju så naiva att man trodde bli bemött med blommor och lovsånger.
2006-10-02, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Nu talar vi inte om stål som tappat hållkraft utan om smält stål som bevisligen funnits vid alla tre byggnader.

Nej, inte bevisligen. Inget smält stål har rapporterats, däremot annan smält metall (bl.a aluminium från planen).

INGEN HAR PÅSTÅTT ELLER HITTAT NÅGRA BEVIS SOM STYRKER SMÄLT STÅL. Detta är alltså ett ickeargument som fortsätter leva trots att det inte alls är sant, och trots att ingen hävdat det (förutom någon förvirrad brandman, eller vad det nu var som satte igång smält stålkarusellen).
2006-10-02, 18:27
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nej, inte bevisligen. Inget smält stål har rapporterats, däremot annan smält metall (bl.a aluminium från planen).

INGEN HAR PÅSTÅTT ELLER HITTAT NÅGRA BEVIS SOM STYRKER SMÄLT STÅL. Detta är alltså ett ickeargument som fortsätter leva trots att det inte alls är sant, och trots att ingen hävdat det (förutom någon förvirrad brandman, eller vad det nu var som satte igång smält stålkarusellen).

Det här är ju också ett bra exempel på de dubbla måttstockar som används av foliehattarna. Man ifrågasätter i princip allt från de officiella utredningarna som ändå granskats av många sakkunniga, men Jones rapport om smält stål är helig sanning innan den ens är klar och läst. Är inte det VÄLDIGT märkligt?

Kom tillbaka med smält-stål-argumentet när det finns verifierbara bevis på det.

Och en sak till, ponera att man faktiskt hittat smält stål i källaren, vad menar ni att det skulle bevisa? Sprängämnen brukar inte lämna smälta stålrester i flera veckor efteråt såvitt jag vet.
2006-10-02, 18:48
Medlem
sten.bs avatar
Citat:

Men snälla här har jag lagt ut föreläsningar och kompedier av Steven E. Jones som åker över hela USA och för fulla hus presenterar sina analyser av rivningsrester från byggnaderna som visar klart och tydligt närvaron av smält stål.
Vakna upp och ta del av det som presenteras här som är av verkligt intresse.
2006-10-02, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Men snälla här har jag lagt ut föreläsningar och kompedier av Steven E. Jones som åker över hela USA och för fulla hus presenterar sina analyser av rivningsrester från byggnaderna som visar klart och tydligt närvaron av smält stål.
Vakna upp och ta del av det som presenteras här som är av verkligt intresse.

Jag ska läsa. Men länka gärna de arbeten av Jones som är relevanta(jag tänker INTE gå tillbaka tio sidor), och minns även att hans arbete inte ännu kollats klart via peer review. Videos och annat får jag ta senare, antingen under kvällen eller imorgon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in