Citat:
Ursprungligen postat av Powerboy
Jag har en bättre idé.
Vi träffas, så ska ni se vilka "loosers" ni är jämfört med mig.
Ja du, det har faktiskt varit nåt jag önskat längen nu. Att live få träffa en eller några konspirationstroende som de som florerar här i tråden, och ta en stilla fika och snacka lite. Och sen ta fram en bag med lite lämpliga saker så man kunde göra små enkla experiment som bevisar hur vissa för ämnet viktiga fysiska lagar och annat fungerar. Det skulle bli väldigt kul att se hur de skulle försöka förklara att det de ser live just då inte stämmer med verkligheten eller vad de själva påstått, eller att det kan bevisa vissa saker angående 9/11.
Vad kan man då behöva ha med sig i bagen då? Tja sånt som alla gossar bör ha sett i fysiksalarna och dessa lektioner, inget märkvärdigt egentligen.
Man kan ju ha en maräng som man sätter i framänden på ett plåtrör, så det får simulera den bräckliga noskonen på flygplanen. Sen kan man med detta rör kasta spjut mot en glasruta och se om marängen gör att röret plötsligt inte kan krossa rutan utan att man måste skjuta hål med nåt annat före röret träffar.
Man kan göra många små trevliga experiment för att bevisa hur saker och ting fungerar i naturen, på en nivå strax över skogsmulle så att även konspirationsivrarna har en chans att kanske förstå....
Sen skulle det ju även vara väldigt intressant att se hur de ser ut, kanske det finns någon sån stolle här i Sandviken.... Och om de är lika kaxiga live när åsikterna och teorierna skall dryftas när det inte lika lätt kan vifta bort verklighet och fakta, som de kan och vågar vara här på FB.
Dr Tinnitus