Resultat:
0%
röster
2004-09-12, 19:51
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Då kommer dröset med fakta då.
TYGLA DINA ORD; MÄNNISKA!!!!!!!
Detta är bara en samanfattning över det som bevisats här förr:

Citat:
Revisionisterna och patienterna här Hävdar att det inte var ett Boeing 757-200 som flög in i Pentagon.
JAG IFRÅGASÄTTER om det var en 757 som kraschade!!
Lär dig läsa och lägg inte ord i min mun jag aldrig sagt!!!!
Citat:
För det första att bara säga att det inte var ett 757-200 som flög in i Pentagon är att göra det väldigt lätt för sig, det blir liksom upp till er att tala om vad det var då, men ICKE.
Det är att göra det ännu lättare för sig att hävda den officiella versionen. Men jag kan inte tala om vad det var som flög in i Pentagon av den enkla anledningen att jag inte vet det.
Citat:
Sen säger ni att det fanns inga rester efter ett flygplan på gräsmattan.

Det har visats bilder på delar, men då säger vissa att det borde vara fler
Retorik 3 åring.
Replik 3-åring.
Citat:
Hålet är för litet.
Nej, Ett Boeing 757-200 är inte ett solit föremål utan det lämnar inte ett lika stort hål som diametern på kroppen.
Vingarna exempelvis, borde ha skalats av enligt min mening. Av den anledningen borde det funnits mer skrot utanför huset.
Citat:
ALLA obskyra sidor om Pentagon attacken har ju bevisligen inte förstått om det skrivs i officiella rapporten att "på första våningen var skadorna xx meter breda och xx meter höga, så är INTE det markplanlets våning utan våning 2 i byggnaden, "gorund floor" är den första våningen i en byggnad.
Brandmännen kunde ju för tusan gå ut och in genom öppningen!!!!!!! Titta på bilderna!
Citat:
Sen frågar man om vissa saker, tex. Vid vilken värme smälter aluminium-legeringen som planet är tillvekat av? Ett svar 1800 grader, viket var så fel att Juryn i "IDOL 2004" skulle skratta ihjäl sig. Sen när det uppges vilken temperatur det var, då gäller det att slingra sig ur felet med ett: "spelar det någon roll", men snälla nån då. Hela debatten om det handlar ju om varför det inte finns så mycket flygplansdelar kvar, så klart det spelar roll, men patienterna slår ifrån sig FAKTA som om det vore mygg på rastgården.
Nej, hela debatten handlar inte flygplansskrot, inte för mig i alla fall. Därav mitt förra inlägg.
Citat:
CARL CAMERON, FOX NEWS CORRESPONDENT: Since Sept. 11, more than 60 Israelis have been arrested or detained, either under the new patriot anti-terrorism law, or for immigration violations. A handful of active Israeli military were among those detained, according to investigators, who say some of the detainees also failed polygraph questions when asked about alleged surveillance activities against and in the United States.

There is no indication that the Israelis were involved in the 9/11 attacks, but investigators suspect that they Israelis may have gathered intelligence about the attacks in advance, and not shared it. A highly placed investigator said there are "tie-ins." But when asked for details, he flatly refused to describe them, saying, "evidence linking these Israelis to 9/11 is classified. I cannot tell you about evidence that has been gathered. It's classified information."
http://www.whatreallyhappened.com/Israeli-Spying-Part-1.htm
2004-09-12, 20:58
Medlem
Här kommer lite om att du gladeligen stöder mycket av det Chockad och alla hans alias påstår eller tror.

Inlägg 229 i "11 September" tråden.

Citat:
Är ni så upptagna med anden att ni glömmer "vanligt" folks frågor här?

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ett stort passagerarplan måste väl både låta och synas betydligt mer än en missil. Men jag kan inte påminna mig om några ögonvittnesskildringar av denna mystiska händelse. Nån annan som kan?

Dessutom undrar jag varför det finns så lite bild- å filmmaterial från Pentagon. Borde det inte finnas massor med övervakningskameror på ett sånt ställe?
WTC-tornen blev ju filmade live in action!

Och borde inte planet först ha "touchat" marken precis innan kraschen eftersom ingångshålet sitter så lågt? Men på gräsmattan syns inte ett spår!!?!!
Måste för övrigt vara oerhört svårt att krascha ett plan in i en byggnad på så låg höjd. Notera för övrigt att lyktstolparna ser förvånansvärt orörda ut.

Hur terrängen ser ut kan du se här. Måste som sagt varit jääävligt svårt att krascha ett flygplan på detta sättet.

Kommentar ja Chockad har ägnat mycken tid åt att hävda att lyktstolparna är oskadade, och att det inte finns bilder på skadade sådana, tan bara på oskadade. Fakta är att den bil du länkade till, vilken även är en av Chockads favoritbilder, är tagen ur fel vinkel och visar inte den flygväg som planet hade. Vi visade Chockad en drös bilder på omkullvräkta stolpar i planets riktiga färdväg, vilka Chockad först påstod var fejk men sen försökte slingra sig ur genom att påstå nåt så absurt som att ett jaktplan kallats ut i smyg för att flyga ned stoplarna.....

Med detta inlägg så stöder du Chockad i frågan angående stolparna, direkt eller indirekt.

__________________________________________________ ___________

Inlägg 50 i tråden "Pentagonbluffen avslöjad......"

Citat:
Chockad!

--------------------------------------------------------------------------------

Jag följer med spänning dina inlägg. Skit i vad dom säger som troligtvis inte bemödat sig att titta på länkarna. Jag finner många av dom högst intressanta och speciellt den här:
http://www.geocities.com/northstarzone/WAR.html

Citat:
Given the close monitoring of Bin Laden by our intelligence community over the years leading up to the attacks, one could only conclude that they either knew about them in advance, and allowed it to happen, or actually covertly supported them, in order to get public support for their wars, in America, and in the middle east. Without the pretext of revenge for the 9-11 attacks, the middle eastern wars would have never happened.
[....]

The truth of what happened on September 11, 2001 would certainly be difficult for most people to accept. They apparently would rather go on living in ignorant bliss, waiting for the next big lie.

Kommentar. Ganska överflödiga......

Inlägg 82 i samma tråd av Blizzard..

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Jag har svårt att tro på konspirationer utav denna skala och därför tar jag inte personer som gör det heller på allt för stort allvar. Men jag älskar fenomet kring konspirationer och därför hänger jag här på forumet. Och inte för att provocera någon som är övertygad om motsatsen även om det låter så på mig ibland.

Som du vi detta laget borde ha förstått så KAN ingen bevisa vare sig det ena eller andra men du är välkommen att DISKUTERA hur 9/11 gått till!

Personligen tror jag att man visste att nåt dylikt skulle ske och att man struntade i människor ty dom som bestämmer över våra huvuden bryr sig inte om såna simpla saker som "liv"!

C u in a fortnight!

Edit: För övrigt passar din signatur bättre hos mig! (Livet är skit - Sen dör man)

Kommentar. Chockad påstår envetet att Bush och hans alierade mycket väl viste vad som skulle ske, och du stöder härmed honom med ditt inlägg.

Inlägg 60 i tråden "Michael Moore..."

Citat:
Att "maffian" som styr USA (och så försöker göra med resten av världen) på ett eller annat sätt är inblandade i 9/11 är ställt utom allt rimligt tvivel!

Och att länka till Johan Norberg är som att länka till Björnes magasin!!

Propaganda är för en demokrati vad våld är för en diktatur!

Politik är konsten att hålla människor borta från det som angår dem!

Jag älskar en god man utanför lagen lika mycket som jag hatar en ond man innanför lagen.

Kommentar. Chockad påstår samma sak, och därmed så stöder du i detta inlägg direkt eller indirekt honom.

Inlägg 326 i tråden "Extra extra......."

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
BlizzardKing: "Men däremot kan knappast Pentagon ha blivit träffat av en stor Boeing pga den ringa storleken på ingångshålet!!"
Den vanliga 11 septembernojan! Jag vet f.ö. inte hur många gånger det har försökts förklaras för Chockad att vingarna pulvriseras vid krocken, medan flygplanskroppen fortsätter in! Och hålet är inte så litet. Och de omkomna passagerarna fanns ju på plats. Och vem skulle f.ö. ha omärkligt tagit fram och avfyrat den påstådda missilen.....och varför?????
Men du har ju visat samma tankeförmåga i revisionistdebatten....!
Eller också är du vidskeplig!

__________________________________________________ __
Det kan man inte med bestämdhet hävda! Det beror på material, infallsvinkel och fart. Hålet är, så vitt jag minns, 3 meter i diameter, ganska litet med tanke på en Boeing!
Och hur mkt pulver blir det av vingarna? Tror du verkligen att det är så att av vingarna blir inte en endaste liten vrakdel kvar?

Och vem har sagt att en eventuell missil skulle ha "tagits fram" och avfyrats omärkligt? Ett bestyckat jaktplan skulle väl ha kunnat sköta den uppgiften utan problem? Naturligtvis finns det folk som sett och hört saker men var tror du att dom skulle få göra sin röst hörd? I etablerad media? Åtminstone en brandman har ändrat sin "story" i efterhand!!

Och varför? 2 krig, Israel och olja! Girighet och storhetsvansinne!! Räcker det? Har du en aning om vilka människor som sitter vid makten idag? Det är skrupellösa människor som inte skyr några som helst medel för att uppnå sina mål!!

Ja, jag visar prov på tankeförmåga därför att jag ifrågasätter den bild vi får från etablerad media och det har väldigt lite med vidskepelse att göra, till skillnad från dig då som verkar svälja allt(?) med hull och hår. Mycket av det som hänt tidigare i historien har visat sig vara lögn. Och detta tack vare media som med all önskvärd tydlighet mest används för att dölja verkligheten för folk, när man inte skriver spaltkilometer om "doku-såpor förstås!!

Propaganda är för en demokrati vad våld är för en diktatur!

Politik är konsten att hålla människor borta från det som angår dem!

Jag älskar en god man utanför lagen lika mycket som jag hatar en ond man innanför lagen.

Kommentar. Tja, detta är i princip samma påståenden som Chockad nöter till leda, vilket gör att du även här indirekt eller direkt håller honom om ryggen.....

Tja, det var några enkla bevis på att du delar de flesta (alla...?) av Chockads åsikter och teorier, och därmed håller med eller stöder honom, kalla det vad du vill. Jag har i alla fall inget minne av att du någonsin opponerat dig mot nåt han påstått eller kommenterat att han skulle ha fel i något, när vi andra lägger fram motbevisen på hög.

Det fanns för övrigt betydligt fler inlägg där du hade samma åsikter, och allså då stöder Chockad, men jag tog bara ett litet urval.

Då ställer jag en enkel fråga, svara ja eller nej.

Står du på samma sida som Chockad, och stöder merparten av det han påstår t ex. i 9/11-saken?? Ja eller nej? Om nej, vänligen upplys om oss i vad du inte håller med Chockad eller inte tror på det han påstår?

Dr Tinnitus
2004-09-12, 23:08
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Här kommer lite om att du gladeligen stöder mycket av det Chockad och alla hans alias påstår eller tror.

Kommentar ja Chockad har ägnat mycken tid åt att hävda att lyktstolparna är oskadade, och att det inte finns bilder på skadade sådana, tan bara på oskadade. Fakta är att den bil du länkade till, vilken även är en av Chockads favoritbilder, är tagen ur fel vinkel och visar inte den flygväg som planet hade. Vi visade Chockad en drös bilder på omkullvräkta stolpar i planets riktiga färdväg, vilka Chockad först påstod var fejk men sen försökte slingra sig ur genom att påstå nåt så absurt som att ett jaktplan kallats ut i smyg för att flyga ned stoplarna.....

Med detta inlägg så stöder du Chockad i frågan angående stolparna, direkt eller indirekt.
Tack för att du gjorde jobbet åt mig!

Erkänner mer än gärna att att jag hade fel om lyktstolparna DÅ, vilket ju är några månader sen! Men då hade jag inte sett några andra bilder vilket jag har nu. Jag har ju själv i denna tråd länkat till sidor med bilder som visar detta. Men det krävs ju inget större flygplan för att meja ner 3 lyktstolpar. Du skrev också att jag höll Chockad om ryggen i ALLT han sade, tycker du att du har bevisat det nu?
Citat:
Kommentar. Ganska överflödiga......
Tack för att du håller munnen stängd, det passar dig!
Men vart vill du egentligen komma........
Citat:
Jag följer med spänning dina inlägg. Skit i vad dom säger som troligtvis inte bemödat sig att titta på länkarna. Jag finner många av dom högst intressanta och speciellt den här:
Jag och många andra följde med spänning vad mannen skrev, är det nåt fel i det eller......
Dessutom är det fortfarande så att åsiktshuliganerna oftast inte tar sig tid att titta på länkarna utan avfärdar dom som obskyra bara för siterna ifrågasätter.
Citat:
Kommentar. Chockad påstår envetet att Bush och hans alierade mycket väl viste vad som skulle ske, och du stöder härmed honom med ditt inlägg.
Här far du med osanning igen! Det inlägg jag svarar på är INTE postat av Chockad utan av micke h och handlar ju inte alls om det du kommenterar. Är du nykter eller......
Citat:
Kommentar. Chockad påstår samma sak, och därmed så stöder du i detta inlägg direkt eller indirekt honom.
Att en zionistisk maffia styr USA har jag redan postat länkar om i denna tråd men du kan få en till!
Citat:
Kommentar. Tja, detta är i princip samma påståenden som Chockad nöter till leda, vilket gör att du även här indirekt eller direkt håller honom om ryggen.....
DET BEVISAR ATT DU INSINUERAR! Du är så övertygad i "din sanning" att du VILL att jag ska vara som Chockad. Sorgligt och ganska så dumdristigt. Jag erkände ju att jag hade fel om lyktstolparna, i en gammal tråd, och faktum är att du gav mig en eloge för att jag avskrev missilteorin. Och gissa till vem? Jo, till självaste Chockad!
Citat:
Tja, det var några enkla bevis på att du delar de flesta (alla...?) av Chockads åsikter och teorier, och därmed håller med eller stöder honom, kalla det vad du vill. Jag har i alla fall inget minne av att du någonsin opponerat dig mot nåt han påstått eller kommenterat att han skulle ha fel i något, när vi andra lägger fram motbevisen på hög.

Det fanns för övrigt betydligt fler inlägg där du hade samma åsikter, och allså då stöder Chockad, men jag tog bara ett litet urval.
Du förstår, det är skillnad på att stödja Chockad och att tro på en viss sanningshalt i dom siter som ifrågasätter Pentagon. Om hans missilsnack angående WTC så skrev jag också i ett inlägg i den gamla tråden att jag inte trodde på det. Med tillägget att "men Pentagon verkar skumt".
Jag förstår att du i din iver, liknande den Chockad har/hade, har svårt att hålla dig objektiv och hade du varit ärlig och rättvis så hade du också postat denna kommentar från mig i denna tråd:
Citat:
Detta är inte klokt. Du är etter värre än chockad nånsin var!! Och då ska du veta att jag höll en ganska låg profil i hans trådar, detta mest beroende på att jag tyckte han var alldeles för "ivrig". Han, precis som du, slog sönder debatten totalt genom att inte lyssna och/eller svara.

Nu när Anden inte är närvarande och med sin iver förtar nöjet att debattera, inbillade jag mig att det i lugn och ro skulle kunna gå att diskutera detta delikata ämne i allmänhet och Pentagon i synnerhet. Men ack vad jag bedrog mig.
Men jag misstänker att du tillhör kategorin som inte läser ALLt som skrivs i trådarna utan bara kastar in en "paj" när det passar dig
Citat:
Då ställer jag en enkel fråga, svara ja eller nej.

Står du på samma sida som Chockad, och stöder merparten av det han påstår t ex. i 9/11-saken?? Ja eller nej? Om nej, vänligen upplys om oss i vad du inte håller med Chockad eller inte tror på det han påstår?

Dr Tinnitus
Svaret blir alltså NEJ!!!!!!

Dessutom vill jag gärna utvidga debatten till varför det hände och om någon kan tänkas tjäna på denna tragiska händelse. Men det blir svårt när samma teknik som Chockad använde också används av andra debattörer.

Därför har jag postat några länkar angående det och det vore roligt om fortsättningen på denna debatt kunde skippa pajkastningen och gå i ett något seriösare klimat.
Tack på förhand!
2004-09-13, 00:57
Medlem
Blizzard....

Tycker nog inte du skall gorma om pajkastning, ty du har bra sving på dina pajer med.....

Lyktstolparna.

Bra att du erkänner att du hade fel där.

Du påpekar ivrigt att jag antagligen inte läser vartenda inlägg eller precis alla ord, vilket jag gärna erkänner. Det finns mer och viktigare saker att hinna med i mitt liv.

Fast uppenbarligen så läser heller inte du själv allt i alla de trådar du så frenetiskt är med och debatterar i. Antalet lyktstolpar är fler än tre nämligen. Om jag inte minns fel så är det ca 8 st som blev omkullslagna och det under en ganska lång sträcka då det handlar om en större trafikplats som planet lågsniffade över.

Ang. att jag skrev att du höll chockad om ryggen i allt, så har jag redan förklarat att det bar ett väl generaliserande uttryck. Men du läser ju inte allt så det har du väl missat.

Vart jag vill komma??

Tja, kanske att försöka få folk att fatta att det du, Chockad och andra revisionister vurmar för, är i de allra flesta fallen rent nonsen. Det lustiga är att ni gärna menar att vi som har logik och kritisk tänkande utifrån veteskap och vedertagna och välunderbyggda fakta, märk väl. Skulle vara så förblindade eller övertygade att vi inte kan se eller tänka oss att det revisionisterna påstår kan vara sant.

Ja, vad säger du om att ransaka dig själv i det avseendet?? Kan det inte vara så att du själv redan är så övertygad om att det är konspirationer och annat elände i allt om 9/11 att du vägrar att inse de klara fakta som finns väl dokumenterade. Och istället hela tide försöka vränga det till att nåt är fel och gripa efter stolligheter som revisionisterna påstår på sina ynkliga hemsidor??

Jag själv har inget emot konspirationsteorier, utan tro gärna på dem, om de kan bevisas att det faktiskt är så som de påstår. Men tyvärr så går det nog 10 millioner konspirationsteorier på varje faktisk konspiration värd namnet.....

Med att "hålla Chockad om ryggen..." menar jag att du väldigt ofta (duger det istället för alltid?) håller på samma åsikter, eller frotterar dig i samma länkar som han gör, och istället för att avfärda det som trams som du borde göra om du har någon verklighetsförankring. Så envisas du att fråga andra som sågar dessa sidor som skitsidor, om hur de kan avgöra det. Detta är högst graverande, för har man svårt att inse att nåt som direkt ger skenet av en skämtsida eller liknande, som kryllar av vansinniga påståenden och rena faktafel, ja då har man stora problem....

Jag har försökt att läsa igenom vissa av de sidor både du och Chockad länkat till, men det är fan omöjligt att med fungerande hjärna få nåt vettigt ut av allt dravel de är proppfulla av. T ex. så finner jag föga nytta av att försöka läsa nåt av Icke, då det redan har presenterats vissa åsikter från honom, t ex. om ödlor skumma riter och annat nonsen. Därmed så är han totoalt ointressant som källa för sanningar, utan de söker man då på vettigare håll. Varför inte då bland den erkända vetenskapen, som faktiskt har rätt tuffa krav på sig innan de får påstå nåt.

Ang. inlägget du citerade från micke h.

Nej, jag far inte med osanning. I det inlägget så säger du att du tror att myndighetre/regering/Bush viste vad som skulle hända men sket i det. Samma sak har Chockad gång efter annan hävdat. Då är väl även detta lilla inlägg ett bevis på att du tänker på samma sätt som Chockad i det avseendet, och därmed stöder hans teorier. Är det svårt att förstå?

"DET BEVISAR ATT DU INSINUERAR! Du är så övertygad i "din sanning" att du VILL att jag ska vara som Chockad. Sorgligt och ganska så dumdristigt. Jag erkände ju att jag hade fel om lyktstolparna, i en gammal tråd, och faktum är att du gav mig en eloge för att jag avskrev missilteorin. Och gissa till vem? Jo, till självaste Chockad!"

Alltså, jag insinuerar inte, utan bara visar att dina och Chockads åsikter många gånger är de samma. Däremot så fattar jag inte ett jota av vad du menar med slutklämmen i det stycket. Vad då... "faktum är att du gav mig en eloge för att jag avskrev missilteorin. Och gissa till vem? Jo, till självaste Chockad!" Förklara gärna, för jag fattar då inte vad du menar och var Chockad passar i i det stycket!?

Visst finns det folk/grupper som tjänar på 9/11, men jag är inte så säker på att det är så självklart de som konspirationsstollarna tror. Det är i alla fall inte så enkelt. Politiken och ett lands styre i alla avseenden, är alldeles för komplext för att ett gäng flummiga tangentknackare skall kunna sitta inne med hela vetskapen om hur allt gått till och styrts eller varför. 99% av det de påstår är blinda gissningar mer styrda av USA-hat än sunt förnuft och fakta.

Jodå, jag är stöder att skippa pajkastningen, och att se vidare på det som hänt. Men det verkar vara svårt då många av de som ivrar för konspirationsteorier och revisionism, är så borta i det blå at de inte kan acceptera att det redan finns klara bevisade fakta om t ex. händelseförloppet runt 9/11. Se bara själv hur Chockad och du själv tramsade i en evighet om att det var märkligt om det skulle ha varit ett flygplan som kvaddade in i Pentagon. Du har ju tack och lov nu insett att så var fallet, och jag hoppas att du även inser att det var just den 757'a som det ju faktiskt var. Chockad däremot skulle ju hellre tro (och aldrig ge sig oavsett motbevisen) att det var en Viagrastyv daggmask som gjort hålet, på order av Bush såklart, än att erkänna at det var 757....

Det har många gånger snacats om att man ska ha öppna sinnen, ofta från revisionisters och konspirationsteoretikers sida. Visst ska man ha det, och även vara kritiskt mot saker och ting till det styrkt på ett godtagbart sätt. Men det är ju lustigt att det då just är revisionisterna och konspirationsteoretikerna som inte har öppna sinnen och är kritiska till påståenden. Utan sväljer det mest vansinniga påståendena som sanningar eller klara bevis på att nåt är fuffens och båg. 9 gånger av 10 så handlar det om saker som på mindre än en minut, bara genom att använda fysikens lagar, kända fakta eller enkel matematik mm. kan plaseras i fablernas värld. Detta klarar de inte utan tror på det och kallar de som inte tror på det för trångsynta och fan vet allt.

Nu när du klart och tydligt skriver att du inte stöder Chockad i alla hans påståenden, och samtidig vill ha en vidare debatt. Skulle vi då från din sida kunna få se att du lutar dig mer mot fakta som kan styrkas på ett godtagbart sätt. Istället för att få se dig envetet kräva av andra som lägger fram klara bevis från t ex. offentliga officiella myndighetssidor, att de skall bevisa varför just deras bevis skulle vara med sanningsenliga eller riktig än de som kan får på alla de obskyra sidorna som revisionister och konspirationsteoretiker hämtar sin inspiration och sk. fakta ifrån. Det finns nämligen en högst väsentlig anledning till att myndigheters fakta tas på större allvar än just dessa obskyra sidors sk. fakta. Myndigheter mm. kan oftast klart och tydligt styrka sian påståenden i flera led, och ge full källhänvisning mm.

Jag är fullt medveten att det ändå förekommer att myndigheter och regeringar frisserar information eller helt undanhåller den. Men det är ändå inget bevis för att allt är konspiration mm. Det handlar allt som oftast om fullständigt normalt förfarande inom politik och styre mm. Ja alla människor gör samma sak i stort och smått. Alla säger inte allt jämt utan säger det som de måste av olika anledningar.

Nu snackar jag ju om västvärldens myndigheter och regeringar, öst asien ocg många U-länder är nåt helt annat med stor problem med diktaturer och korruption.

Forts.....
2004-09-13, 00:57
Medlem
Del II

För att du skall förstå lite varför och på vilka grunder jag sågar de allra flesta av de sido som du och Chockad m fl. så ivrigt länkar till, så kan jag ju ge ett litet urval av de lögner de innehållit, som jag kan minnas nu på rak arm.

Chockad påstod att inga lyktstolpar slagits ner av planet, och länkade till en sida med bilder på detta.

Vid en snabb koll så kunde man lätt se att bilderna på sidan var tagna ur en helt annan vinkel, som inte visade planets faktiska färdväg, trost att de påstod det. Avsikten var alltså att lura folk att tro på det man påstod med fasla bilder och info.

Chockad påstod att inga vrakdelar fanns utanför Pentagon, och länkade givetvis till en sida som skulle bevisa det. Tyvärr så fanns det gott om vrakdelar på de bilderna om man tittade noga. Man påstod även att en vrakdel plötslig hade kommit på plats, utplacerad av folk från Bush eller pentagon, och visade en bild där de påstod att delen inte fans och en där den sen tydligt fanns med.

Tyvärr så var även denna gång bilderna tagna ur olika vinklar och på på väldigt olika avstånd. Men om man tittade noga på bilden där delen inte skulle finnas, så fanns den där, man kunde se skuggan av den men då man fotat från sidan så delen så "tunn" att den nästan försvann i bildens dåliga upplösning. Men den kunde ses om man kikade noga. Återigen ett solklart fall av medveten manipulation i syftet att sprida lögner och förleda folk.

Likande avarter har kunnat ses tämligen omgående i de allra flesta av de sidor som du Chockad och Sten b m fl. har länkat till i ämnet 9/11 och andra världskriget och judeutrotningen samt Anna Lindh-trådarna, för att nämna några.

Kan du då förstå att man tröttnat på att lusläsa de länkar som ni presenterar?? Då man helt enkelt tröttnat på att se all skit och lögner de brer ut som sanningar. Då är det väldigt befriande att gå in på en officiel sida, t ex. Pentagons, och få sina fakta där. Då kan man vara tämligen säker på att sanningshaletn är mycket hög, ja i alla fall oerhört mycket högre än på de sidor ni inspireras av.

Ärligt talat så ger era sidor som ni länkar till, samma dåliga smak i munnen som alla reklamsidor för allehanda trimprylar och fantastiska oljetillsatser som bedyras göra underverk på våra bilar. Påståenden som jag, med mycket gedigen kunskap om bilar och motorer kan såga på 1 sekund som just rena lögnerna då fysiken och andra vedertagna fakta säger att det inte går eller funkar som de påstår.

Nu vart det mycket skrivet igen, och jag hoppas att du inte kommer dragandes med att jag skall bevisa att det jag skruver är sant, om bilderna mm. utan jag förutsätter att du tror mig på mitt ord. Om inte så får du faktisk använda sökfunktionen och själv leta reda på dessa inlägg i trådarna, de finns där ute någonstans.

Lägg också märke till att jag försöker hålla en god ton, så jag förväntar mig detsamma från dig, utan att du vräker på med spydighetr och annat dumt.

Dr Tinnitus
2004-09-13, 15:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Kära doktorn,
Först vill jag tacka dig för din trevliga ton, det ska du ha en eloge för. Men så märker jag också att du är lite äldre än dom ungdomar här, som mer slänger pajer än diskuterar. Och det har varit alldeles för mycket pajkastning och naturligtvis har jag deltagit i den själv. Det blir oundvikligt, det är en slags försvarsmekanism som sätter in. I kombination med ilska och frustration.

När det gäller sanningen så tror jag inte speciellt mycket på vad "myndigheter" säger. Som exempel kan vi ta amalgamfrågan. I över 170 år, och än idag, har vi människor förts bakom ljuset genom ideliga påståenden att kvicksilver inte skulle vara farligt i munnen!!! Och då ska man veta att människans erfarenhet av Hg´s neurotoxiska effekter sträcker sig cirka 4000 år tillbaka i tiden. Och det bråk som pågick i USA under 1830-talet medförde ett 25-årigt förbud för amalgam. Och på den tiden, då människans kroppp ännu inte var kontaminerad med så mycket gifter, så såg man effekter av användningen på ett tidigt satium. Men ändå blev det så småningom det mest använda tandfyllningsmaterialet. Luktar lobbyism och konspiration lång väg enligt min mening. Och detta är bara ett exempel på lögner och spel för galleriet.

Du använder ett ord som jag sett många, i brist på argument(?), använder här på FB, nämligen USA-hat. Vad mig anbelangar så ogillar jag deras utrikespolitik i allra högsta grad, så visst finns det skäl till detta hat. Men i mitt fall är sanningssökande ett bättre ord. Det finns inget annat land som haft sitt finger i andras soppa på det viset som USA. Man talar idag om terrorism. Men dagens terror har sitt ursprung i den terror väst har utsatt 3:e världen för under lång tid i form av utsugeri och manipulation. Och idag är det USA som står för större delen av detta barbari.

När det gäller "obskyra" siter så kan dessa naturligtvis innehålla fel och brister, men man får lära sig genom erfarnhet att sålla bland all den information man hittar. Därför måste man också kunna ändra sig om det visar sig att infon var felaktig. Men myndighetsinfo är också långt ifrån felfri vilket mitt exempel här ovan tydligt visar. Det gäller även,exempelvis massmorden i Auschwitz, där man först påstod att 4 miljoner människor dödades enligt museets infoskylt där. 1994 eller -96 skrevs siffran ner till 1,5 miljoner och skylten byttes ut. Var tog 2, 5 miljoner döda vägen? Ej heller gjorde man tvål eller lampskärmar av människokroppar. Ändå spreds det som sanningar. Varför? Man vill naturligtvis åstadkomma nånting med det. Det finns i allmänhet ett syfte bakom det mesta och bakom lögner i synnerhet. Och när det gäller Pentagon, var är svarta lådan? Och varför släpps inte dom beslagtagna filmerna. Visar dom en 757:a så är saken biff. Och jag skulle erkänna att jag haft fel utan krussiduller. Men så länge så inte sker, tvivlar jag.

Jo, du gav mig en eloge när jag påtalade för en debattör att missilteorin var nerlagd. Och den debattören var ingen mindre än Chockad!

En sak som övergår mitt förstånd, som är fullt funktionsdugligt, är varför man stannar kvar och läser något man tröttnat på? Tycker jag att ett TV-program eller en bok inte ger mig något så slutar jag väl titta respektive läsa. Eller hur? Ändå hänger folk kvar här och slår sönder debatten. Sorgligt och ofattbart. Och det som ger mig dålig smak i munnen är hur många som inte kan acceptera att en människa har en annan synpunkt. Och att, enligt min mening dessa människor ofta hävdar att dom är minsann väldigt kritiska och granskar noga all info dom får. Och sen visar det sig att dom inte läst ens hälften av den info dom fått. Ta tex David Icke, varför snöar alla in på hans reptilteori? Istället för att ta till sig det han skriver som åtminstone jag ser som sanningar?! Kanske använder han uttrycket reptil bara för att beskriva girighet? Och du avfärdar väl inte Aftonbladet/Expressen för att dom skriver nonsens om exempelvis Big Brother-Linda?

Nej du, jag har inte missat att du erkände att "höll med i allt" är ett generaliserande ord. Och det ska du också ha en eloge för att du vågade skriva. Och som jag skrev på annan plats så är det ofrånkomligt att jag och Chockad ibland hade samma åsikt, och det skulle lika gärna kunna ske mellan dig och mig. Men våra debatttekniker skiljer sig likt natt och dag. Jag tycker nog att ungdomarnas teknik är mer lik hans än min. Och faktum är att jag läser allt som skrivs i dom trådar jag är med i, både en och 2 ggr. Är det nödvändigt så läser jag också tråden från början innan jag postar ett inlägg. Den här tråden är ett exempel på en tråd som bör läsas från början.
Däremot är mitt minne ett minne blott, som jag brukar säga, och därför kan jag ha svårt att minnas vissa saker. Men det finns det ju folk som hjälper en med, inte sant?

Citat:
"Politiken och ett lands styre i alla avseenden, är alldeles för komplext för att ett gäng flummiga tangentknackare skall kunna sitta inne med hela vetskapen om hur allt gått till och styrts eller varför."
Det måste i så fall gälla oss båda, eller hur? Men i min bekantskapskrets är vi några stycken som diskuterar nyheter och information, som vi likt iglar suger i oss, flera ggr i veckan och är man en diskuterande grupp så får man en viss insikt i hur samhällssystemet fungerar.

Det här inlägget är nog det längsta jag skrivit här och har tagit mig halva dan så jag tänkte sätta punkt med en musiktext jag tycker passar på min syn på samhället. Mest för att jag kom att tänka på Robert Brobergs text: "Håll folk omedvetna om vad det är som sker, bakom det som synes ske".

Vid närmare eftertanke får jag nog posta ett nytt inlägg med texten så det inte strular till sig när jag ska posta.
Ha det!
2004-09-13, 15:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Looptroop - Prime Time

Citat:
Yah, Embee, Promoe, Prime-time
check it

*Don't hate the media, become the media
They already know we are
so why no't get louder and louder and louder.*

Prisoner code T.H.X, 1-1-3-8
I'm a break the chains and litigate Bill Gates.
And Ricki Lake type intruders of your private life
It's like they got a million private eyes in the public eye
That they publicize doubleized, In a love disguise,
Wolf in a sheep clothing, I just love these guys,
Talking about freedom of speech, freedom of the word,
It's a well-known fact you need cash to make your self heard with
,
Topics like this, they don't let litterarly to stop me,
But I'll be happy to sell 20 000 copies,
That don't make no revolution, so what I'm I to do then,
Rather die luging then get my message diluted,
Dilemma: either you say nothing to a lot of people
Or you try to kick some sense to a minority of equals
Who already know what you know and don't need to be schooled
But 85 % of the population keeps getting fooled

But the massmedia misleading ya,
all 'em press idiots gets greedier
chasing headlines and deadlines
the truth left behind us

it's primetime and the blind lead the blind
It's the massmedia misleading ya,
all them press eateries gets greedier,
the truth left behind us: primetime

Yah, They tried to drug me with TV
Dissever mislead me
But on the low though, I don't keep what they feed me
Believe me, I throw it up like a bulimic
Don't tell no one though they put me in a clinic
For brainwashing, they want to stop my guys
With money and lies, they got the troop monopolized
Manipulate and pollute the Mind State

Generations of mine rate
My voice echoed off the walls of Jericho and Berlin in the old days
Listen closer here and now
In your own hallways
It's your baby brother quoting me
He got all tapes, some youths of today
Want substances, not all saints
Massmedia don't wanna deal with the real issues
They want you to think, life is about chasing the riches
But that materialistic shit will fade away
Don't get caught up in the modern day slavery tray

It's only massmedia misleading ya,
all the press eateries gets greedier,
the truth left behind it's primetime
and the blind lead the blind
It's the massmedia misleading ya,
all them press eateries gets greedier,
the truth left behind it's primetime
and the blind lead the blind

Notice that that's the opposite of the standard view about democracy
It's a game for the elites, ehh, it's not for the ignorant masses

The unemployed no longer wants to be used
Modern day slavery, computers rules
In the school system, of miseducation
The entertainment business of ???
Capitalist interests, run the press 'n information

Hightway to hell approaching, the end-station
At a faster pace than formula 1 racing
Blaming the problems of society, on immigration
When in Sweden may guns export it to poor nations ( )
Causing wars and starvations
Killing africans and asians
Calling it "foreign relations"
And it's all an annihilations

Yo, you forced them to leave their homeland
For an unknown land[/b]
The look upon them, is more barbaric than Conan
They asking for work, and you say 'no man, you can't be trusted'
They walked down your street and get busted
By your so-called justice
Designed to change mines
To put you in the lead, and the others behind
Well I will never try your road again, never vote again
Cause you have used the mass-escape quote again
I'll rate your radio-show again, like once P.E.
Run up in your office screaming and raving
Blame me!
I got the hottest beats out there courtesy of embee
and rhymes with the message to set your mindstate free

RefrängX2

This is not a democratic soceity. Notice that that's the opposite of the
standard view about democracy. Nowhere else is people so addicted to information
and entertainment in printed words. Propaganda for democracy is what violence is
for a dictator ship. It's a game for the elites, ehh, it's not for the ignorant
masses.
Jag har "boldat" dom rader som överensstämmer med min syn på dagens samhälle. Hoppas denna text ökar din förståelse för mig och mina tankar.
Ha det!

Mod! Ursäkta att detta är väldigt OT men jag tror doktorn vill ställa en diagnos på mig!
2004-09-13, 15:53
Medlem
smartypantss avatar
Med utgångspunkt från ditt inlägg ovan coh dina tidigare inlägg så får man väl dra slutsatsen att du är socialist med den vanliga socialistiska oförmågan till rationalitet och slutsatser, kopplat med en ohälsosamt stark paranoia.

Det var ju inga nyheter direkt.
2004-09-13, 17:55
Bannlyst
Looptroop= kommunist-rock

Trenden fortsätter....
2004-09-14, 01:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Looptroop= kommunist-rock

Trenden fortsätter....
Säg något vettigt då........

http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=77744∓contrassID=/has%5C
2004-09-14, 23:02
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Med utgångspunkt från ditt inlägg ovan coh dina tidigare inlägg så får man väl dra slutsatsen att du är socialist med den vanliga socialistiska oförmågan till rationalitet och slutsatser, kopplat med en ohälsosamt stark paranoia.

Det var ju inga nyheter direkt.
!!Vem är det man ser här då i full färd med att värdera och klistra på andra en massa dåliga egenskaper?
2004-09-15, 00:08
Medlem
smartypantss avatar
Du tydligen lite problem med att förstå skillnaden mellan att hitta på fritt och dra slutsatser. Då kommer nog en veckas viloperiod inte att hjälpa är jag rädd, för då beror dina märkliga utspel inte på att du är sur, vilket var det jag misstänkte innan.

Ponera dessa två fall:

1: Kalle säger att arbetarklassen är förtryckt och måste göra revolution för att kasta av sig kapitalismens bojor. Kalle frågar Sven vad han tycker om det. Sven säger "Jag antar att du är kommunist".

2: Sven säger att han tycker han har bra betalt för sitt jobb. Kalle anklagar omedelbart Sven för att vara ett kapitalistiskt judesvin som arbetar för ZOG.

Skillnaden är att Sven har fog för sin slutsats, och blev dessutom efterfrågad en åsikt, medans Kalle inte har fog för sin slutats och inte blev efterfrågad en åsikt. När jag ovan konstaterar att BlizzardKing tycks vara socialist, att han inte klarar av att dra slutsatser och att han är ohälsosamt paranoid, då är detta saker som står att finna i det han säger.

Dina påståenden om vad jag tycker och tänker, och ofta säger, har dock inte någon grund i nånting, utan är rena fantasier från sin sida, ett möjligen ibland sammanblandningar med andra. Det är skillnaden, och det är därför jag tycker du skall sluta uttala dig om vad jag tycker och tänker, för det är fel, det finns ingen grund för det i det jag säger, i själva verket säger jag oftast precis det direkt motsatta, utan det är bara saker du som fantiserar ihop för att det passar dig.

Jag har dock inget hopp om att du skall göra detta. Jag har faktiskt mycket lite hopp om att du överhuvudtaget har kapacitet att förstå den här skillnaden, men det är värt ett försök.

Så sluta försöka uttala dig om hur jag funkar, för det kommer du nog aldrig att fatta. SKIT i att hoppa på mig i dina inlägg, och SKIT i att spekulera om mig. Håll dig till saken, så kan vi nog ha en debatt, du och jag.

Men så länge som du fantiserar ihop en gubbe som du kallar Smartypants, som inte har nånting med mig att göra, och envisas med att angripa honom istället för att angripa mig, då blir det ingen debatt. Så enkelt är det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in