2016-03-30, 08:33
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Hörde en vänsterfeminist som vill att det skall vara separerade badtider och även separata tider på gym mellan kvinnor och män detta för att hon fått nog av alla svennar som hon sade stod och glodde på tjejerna samt gav fräcka kommentarer.

Nu till frågeställningen: Tycker ni kvinnor att hon har rätt i det hon säger? Är det bra om vi får ett samhälle där vi separera på män och kvinnor på badplatser och gym?

(hittade ingen tidigare tråd om detta)
Vilken vänsterfeminist hörde du säga detta? En i de kretsar där du umgås eller ett offentligt uttalande?
Citera
2016-03-30, 09:34
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Är det bra om vi får ett samhälle där vi separera på män och kvinnor på badplatser och gym?

Om det ska separeras på män och kvinnor sådär så vill jag separeras från icke-svenska män med, för jag känner ingen lust att bada och gyma med enbart en massa andra män som det är, och allra minst med en massa invandrare. Jag hade trivts bäst i grupperna där det enbart var kvinnor.
Citera
2016-03-30, 10:03
Medlem
Citat:
Hörde en vänsterfeminist som vill att det skall vara separerade badtider och även separata tider på gym mellan kvinnor och män detta för att hon fått nog av alla svennar som hon sade stod och glodde på tjejerna samt gav fräcka kommentarer.

Nu till frågeställningen: Tycker ni kvinnor att hon har rätt i det hon säger? Är det bra om vi får ett samhälle där vi separera på män och kvinnor på badplatser och gym?
Det är uppenbart att hon är 5:te kolonnare, arbetar för ockupationsmakten.

Om hon är svenska är hon landsförrädare eller duktig idiot.
Huruvida hon själv är medveten om det vet vi inte.
Uppenbarligen vill hon inte ha män i närheten när hon tränar men ockupationsmakten tillåter inte att hon säger sanningen, att det beror på icke-svensk kultur.

Däremot uppmuntras vi att smutskasta våra egna män.
Så hon löser sitt problem, samtidigt som hon får ryggdunk av andra 5:te kolonnare, landsförrädare och duktiga idioter.

Själv fasade jag för scenariot att en icke-svensk man skulle närvara när jag födde barn.
Men det visste jag ju att jag inte kunde säga.
Så jag sa att jag inte ville ha några män närvarande öht.
Citera
2016-03-30, 10:19
Medlem
Finns det nåt ställe som känns fullständigt tryggt så är det väl gymmet. Hela stället består ju av beskyddande muskler så det vore ett korkat val av ställe att ofreda någon på. Och om någon tittar på mig och ler när jag är genomsvett och flåsar så är det helt ok för mig.

Jag har bara mött respektfull uppskattning på badhuset också, men uppenbarligen så har tjejer blivit ofredade på badhus. Lösningen på det tycker jag inte är att porta vanliga män, utan att ta i rejält mot idioterna.
Citera
2016-03-30, 10:31
Medlem
Skulle förvisso inte ha något emot att träna på ett gym för endast män. En företagare som driver ett gym borde utan tvekan kunna göra den diskrimineringen om han vill och anser att det är hans affärsidé. Kvinnor kan vara ett distraktionsmoment när man tränar.
Citera
2016-03-30, 11:22
Bannlyst
Så segregation och könsuppdelning är lösningen på problemen i det nya Sverige? Vi går verkligen mot rätt håll.
Citera
2016-03-30, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Varför heter det då Feminism? Vet du vad ordet betyder?

Förlåt, Feminism För Mig.
Citera
2016-03-30, 11:32
Bannlyst
Det är ju alldeles uppenbart att denne vänsterpartist projicerar sina egna fantasier på svenska män, kan tänka mig att hon drömmer om att få ha en massa nakna kvinnor ensam för sig själv. Hon kommer med största sannolikhet börja taffsa på kvinnorna när hon är ensam med dem.
Citera
2016-03-30, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runju
Tycker det vore en lämplig idé... Finns ju onekligen tjejer som känner sig väldigt osäkra och utsatta när dom besöker gym och badhallar...

Vad det beror på kan vi ju bara spekulera i...

Mer separation i samhället hade inte varit helt fel... pojk- och flickskolor tror jag starkt på tex... kanske tjejer, som är det utsatta könet och måste skyddas, inte bör få köpa alkohol... kanske borde införa nån typ av regler för hur man får vara klädd på offentliga platser... hmm känns lite bekant det här... nåväl Separera mera vi är så olika!

Jag är kvinna och håller med. Det bästa är när det finns blandat av både könssegregerat och flerkön.
När det gäller gym, simhallar och skolor.

Det är bortom all bevisning att tjejer presterar bättre i flickskolor, s
ärskilit i vetenskapliga ämnen.
Alltså går det EMOT kvinnors intresse att inte låta flickor ha separat undervisning i vetenskapliga ämnen.

Det är skrattretande att tro att pojkar och flickor kan ha skolidrott på samma villkor. Resultatet blir pannkaka för ena könet eller mer sannolikt båda. Antingen får pojkarna sänka ribban i alla riktiga sporter och tvingas delta i gymping, rytmgymnastik eller tjejsporter. Eller också så får flickorna finna sig i att vara andra klassens deltagere med påföljande blåmärken skrubbsår och stigma när det spelas fotboll eller andra sporter. Det är ju löjligt att förneka det uppenbara!
Jag är skitbra på löpning - för en kvinna. Men jag är helt medveten om att jag inte har en chans mot en ganska medelmåttig manlig löpare. Sånt är livet. Jag kan massor som inte karlar kan. Swings and roundabouts, folks.

Jag har inga problem med blandade simtider - NORMALT. Men nu när baden är fulla med flykting "barn" så har jag faktiskt ingen lust att gå dit med mina vattenmeloner som t.o.m. svenska män har svårt att titta bort från. Jag har ingen lust att bli förnedrad av blickar från dessa typer som redan innan tycker att jag är en hora.
Jag tänker inte gå till bad i Stockholm såvida de inte inför separata badtider. Alternativt simmar jag på Centralbadet där jag antar att flyktingarna inte få komma in.

På gym - det är en jäkla massa flörtande på gym. Jag gillar det inte! Av gammal vana sen skolan så föredrar jag att sporta med andra kvinnor eller tjejer. Så är det. Det har inget med feminism att göra.
Det fanns ett tjejgym i Stockholm på 90 talet, på Kungsholmen. Det hette nåt grekiskt.
I resten av Europa och USA finns en niche för kvinnogym och de är trevliga att besöka. Där finns allt från kvinnor som av någon anledning skäms för sin kropp, till vanliga kvinnor som mig, blyga kvinnor, kristna kvinnor, kvinnor som anländer och går i helbeslöjat men gladeligen tar av sig i en helkvinnlig miljö.

Ni som har något emot det, vad är ert problem? Det kommer alltid finnas kvinnor som VILL gå till blandade gym, som gillar att bli raggade på när de tränar eller att bli inspanade.
Oroa er inte. Men det ska självklart också finnas ett alternativ för de kvinnor som av diverse skäl inte vill träna i en blandad miljö.

Lägg av att agera tankepolis för kvinnor i den här frågan!
Att ni har lust att ha något att titta på medan ni tränar har NOLL med kvinnors rättigheter eller feminism att göra. Vill du själv att din flickvän eller fru ska raggas på av Anabola Ahmed eller Gymkungen Johnny när hon är barklädd, svettig och ligger utvikt på bänkpressen?
Citera
2016-03-30, 14:58
Medlem
Om nu tjejer vill ha ett eget gym så låt dem då få det. Finns väl tillräckligt med gym över för oss killar ändå. Förstår helt och hållet hur det är att vara tjej i Sverige/Europa idag. Utomlands verkar dock killar rent generellt ha mer respekt för tjejer som tränar. Men det beror kanske mer på att de inte har fått tagit del av det klientel som får sina gymkort betalda av migrationsverket :/
Citera
2016-03-30, 15:39
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Ja, visst är det märkligt? Först kämpa för att män och kvinnor INTE ska separeras, och därefter kämpa för att de SKA det!?
Och det ännu märkligare är att dessa båda strider pågår samtidigt, av samma personer.
Citera
2016-03-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
När jag ser vänsterfeminister framför mig är bilden jag får upp Gudrun Schyman och Soraya Post Smaken är delad.

Intressant vändning. Feminister slogs för ett tag sen för kvinnor rättigheter för att nu slåss för segregering. Jag förväntar mig att feministerna kommer kämpa för samma rättigheter som Saudiarabien där män och kvinnor har olika delar av en restaurang. Feministerna står tysta redan nu när det gäller våldtäkter och ökande av barnäktenskap (Kalle Svensson på 30 har gått och gift sig med minderåriga i högre grad).

I Malmö har jag aldrig stött på någon feminist och vänsterradikal som har varit snygg. De är alla fula som stryk och så länge man bjuder så spyr de inte ur något manshat. I deras ögon är det bra med öppna gränser men de vågar sig inte ut om nätterna av rädsla för att bli våldtagna eller rånade (av någon muslim). Feminister är inte de smartaste på denna planeten och i deras repetoar är det alltid vita män som står för all kriminalitet och det som är fel. Att de lägger sina röster på partier med korrupta och inavlade pariledare som tar beslut som vänder upp och ner på samhället klarar de aldrig av att diskutera för det skulle avslöja hur osmnarta de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in