2016-03-29, 21:22
Medlem
M Nordströms avatar
Hörde en vänsterfeminist som vill att det skall vara separerade badtider och även separata tider på gym mellan kvinnor och män detta för att hon fått nog av alla svennar som hon sade stod och glodde på tjejerna samt gav fräcka kommentarer.

Nu till frågeställningen: Tycker ni kvinnor att hon har rätt i det hon säger? Är det bra om vi får ett samhälle där vi separera på män och kvinnor på badplatser och gym?

(hittade ingen tidigare tråd om detta)
Citera
2016-03-29, 21:28
Medlem
JudasJesuss avatar
Det finns redan gym som bara tillåter kvinnor, tex rosa skrot (?), hon kan börja där.

Sen om hon nu vill segregera människor kan hon starta sitt egna rasistiska gym eller badhus. Istället för att tvinga på sin extrema åsikt på vanligt folk.
Senast redigerad av JudasJesus 2016-03-29 kl. 21:30.
Citera
2016-03-29, 21:31
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Hörde en vänsterfeminist som vill att det skall vara separerade badtider och även separata tider på gym mellan kvinnor och män detta för att hon fått nog av alla svennar som hon sade stod och glodde på tjejerna samt gav fräcka kommentarer.

Nu till frågeställningen: Tycker ni kvinnor att hon har rätt i det hon säger? Är det bra om vi får ett samhälle där vi separera på män och kvinnor på badplatser och gym?

(hittade ingen tidigare tråd om detta)

Vänsterfeminister brukar vara extra snygga och sexiga, kan tänka mig att hon blir lite för sexig i bikini. Såklart att killarna inte kan hålla ögonen borta från henne.
Citera
2016-03-29, 21:38
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Vänsterfeminister brukar vara extra snygga och sexiga, kan tänka mig att hon blir lite för sexig i bikini. Såklart att killarna inte kan hålla ögonen borta från henne.

När jag ser vänsterfeminister framför mig är bilden jag får upp Gudrun Schyman och Soraya Post Smaken är delad.

Intressant vändning. Feminister slogs för ett tag sen för kvinnor rättigheter för att nu slåss för segregering. Jag förväntar mig att feministerna kommer kämpa för samma rättigheter som Saudiarabien där män och kvinnor har olika delar av en restaurang. Feministerna står tysta redan nu när det gäller våldtäkter och ökande av barnäktenskap (Kalle Svensson på 30 har gått och gift sig med minderåriga i högre grad).
Citera
2016-03-29, 21:39
Medlem
franges avatar
Annars kan man ju gå all the way och köra rassegregering - det vill säga utestänga enbart vita svenska män från gymmet de tider kvinnor tränar och duschar där - eftersom det ju som bekant bara är vita svenska män som står för tafsandet, trakasserierna och våldtäkterna (enligt PK).

Då kommer ju alla tråkigheter kvinnor utsätts för som av ett trollslag försvinna, och kvinnor och de bruna barnen kan få träna lugnt, glatt och trevligt tillsammans utan de onda vita rasistsexistmännen. Det kommer ju bli jättebra! ...eller...?
Citera
2016-03-29, 21:40
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
När jag ser vänsterfeminister framför mig är bilden jag får upp Gudrun Schyman och Soraya Post Smaken är delad.

Intressant vändning. Feminister slogs för ett tag sen för kvinnor rättigheter för att nu slåss för segregering. Jag förväntar mig att feministerna kommer kämpa för samma rättigheter som Saudiarabien där män och kvinnor har olika delar av en restaurang. Feministerna står tysta redan nu när det gäller våldtäkter och ökande av barnäktenskap (Kalle Svensson på 30 har gått och gift sig med minderåriga i högre grad).

Obs! ironi i mitt förra inlägg.
Citera
2016-03-29, 21:43
Medlem
Frixys avatar
Citat:

Ja, visst är det märkligt? Först kämpa för att män och kvinnor INTE ska separeras, och därefter kämpa för att de SKA det!?
Citera
2016-03-29, 21:51
Medlem
Detta med feminism är verkligen komplicerat. Feminister kämpar ju för kvinnors rättigheter och jämställdhet. Men man kan ju diskutera vad som egentligen är bäst för kvinnor och där går tydligen åsikterna kraftigt isär.

Det som jag trodde en gång var att kvinnorna ville bli som männen. De skulle göra samma saker, gå i likadana kläder och dricka likadant. Jag trodde också att detta skulle innebära allt mer blandade arbetsplatser. Att kvinnor och män skulle gå i samma skolklasser, kanske tävla på lika villkor i idrott och så vidare.

Nu ser man dock en helt annan trend i dagens feminism. Den verkar vara mer influerad av Islam. Det är en feminism som går ut på att separera kvinnor och män. Kvinnor skall ha speciella kläder för att inte dra till sig männens blickar och kvinnor skall ha egna rum där de skall slippa blandas med män, egna gym, egna badhus och så vidare. Vi har till och med haft hijabuppropet där feminister satte på sig hijab för kvinnors rätt att bära detta muslimska plagg.

Var skall detta sluta? Kommer vi att få två grenar inom feminismen. En som strävar efter att kvinnor skall bli som mer lika män och en som strävar efter könsapartheid?
Vilken sida lockar lesbiska kvinnor respektive heterosexuella?
Citera
2016-03-29, 21:56
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:

I'm kind of daft. Ironi kan vara svårt att utläsa i text Där blev du kategoriserad som feministälskare Kan kränka även den bästa.

Feminister är svenska islamisters bästa vän. Feminister, nazister och islamister.
Citera
2016-03-29, 21:57
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
I'm kind of daft. Ironi kan vara svårt att utläsa i text Där blev du kategoriserad som feministälskare Kan kränka även den bästa.

Feminister är svenska islamisters bästa vän. Feminister, nazister och islamister.

Brukar tänka på Gudrun när jag onanerar. Du med?
Citera
2016-03-29, 22:20
Bannlyst
Nej Det Är Inte Bra.
Feminism Är När Man Ser Folk Som Individer Och Inte Bara Sina Kön. Man Kan Inte Förbjuda Folk Från Att Gymma Och Ha Fysiska Skillnader Som Argument.
Sen Tycker Jag Det Är Lite Hetero-Normativt, Säga Att Bara Killar Glor På Tjejer Och Att Lösningen Skulle Vara Att Separera Könen.
Dessutom Skulle Personer Som Inte Känner Sig Hemma Hos Någon Av Könen, Bli Utsatta.
Senast redigerad av legssadovsky 2016-03-29 kl. 22:39.
Citera
2016-03-29, 22:27
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Nähe?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera