2016-03-29, 22:29
Medlem
Alla fula kvinnor som har svårt att få vita män, blir lesbiska hatfeminister, som vill göra livet surt för övriga kvinnor och män så de inte skall få träffas och ha mysigt ihop.

Släng ut alla babbar ur Europa, så är problemen lösta med våldtäkter osv.
Citera
2016-03-29, 22:35
Medlem
Lelianas avatar
- Feminister vill skilja sig från männen för att ha "tryggare platser".
- Islamister vill ha könen skilda för att skapa kontrollerade platser.

Enkelt beskrivet, olika drivkrafter men slutsatsen detsamma. Jag är personligen emot det för att svaga människor som inte klarar av verkligheten där det existerar män vid fria vikter och bikinis vid badhus ska inte få styra majoriteten om vad som är rätt eller fel. Jag kan dock erkänna att jag skulle vilja se ett mer konservativt samhälle där man är mer fokuserar på aktiviteten (bada, träna, etc) än att försöka få andras uppmärksamhet och försöka vara sexig. Men det är en annan fråga det.

Men men, konsumenter röstar med sina plånböcker; vill man ha separerade badtider och gym så kommer man betala för det och därmed ges det stöd för dessa påfund. Vad feminister och islamister beträffar bör deras inflytande kraftigt begränsas, men inte kan man stoppa vad konsumenterna röstar på. Vi har väl haft "tjejgym" ett tag nu, bara det säger sitt.
Citera
2016-03-29, 23:25
Bannlyst
Jag var medlem på ett tjejgym i några år för ett tag sen. I ett annat land.
Jättetrevligt!
Men det borde ju vara frivilligt för indivuella gym att bestämma om de vill ha eller inte.

Det kan man väl inte tvinga dem till!
Vad jag förstår är det inte vidare lönsamt att bara vända sig till ett kön. Många går till gymmen för att de tycker det är kul att spana in eller bli raggad på.

Jag har varit på Curves också - amerikansk kedja.

Generellt har tjejgym sämre maskiner men finare inredning.
Citera
2016-03-29, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Alla fula kvinnor som har svårt att få vita män, blir lesbiska hatfeminister, som vill göra livet surt för övriga kvinnor och män så de inte skall få träffas och ha mysigt ihop.

Skärp dig med din jävla ton och dina förolämpande kommentarer.
Jag är varken för feminism eller invandring - och jag är kvinna.

Men när man hör ifrån folk som dig så undrar man ju om inte Ali och Ahmed trots allt kan ha mer att erbjuda när det gäller civiliserat beteende.

Dessutom angår det inte dig vilken typ av gym som kvinnor går till!
Man går till gym för att träna och inte för att bli nedglodd av någon man, vare sig det är du eller en invandrare. "Ha det mysigt" får du väl göra hemma med din fru. Det är inte vad gymmen är till för.
Citera
2016-03-30, 02:12
Medlem
Grottgretas avatar
Judeskapelsen 'feminism' har verkligen slagit knut på sig själv nu, men de stackars indoktrinerade stollarna lär väl inte se slutdestinationen genom sina ideologiska glasögon.

Har vart på gym en gång. Aldrig mer.
Tar hellre en promenad eller springer i skogen.
Citera
2016-03-30, 02:37
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Brukar tänka på Gudrun när jag onanerar. Du med?

Rör inte Gustav Fridolin. Hon är mitt runkobjekt. Schyman har aldrig fallit mig i smaken. Fridolin däremot Feminint ansikte och kvinnliga former.
Senast redigerad av elliot1990 2016-03-30 kl. 02:50.
Citera
2016-03-30, 03:18
Medlem
Ja, eller varför inte låta gymföretagen bestämma själva? Är det verkligen en så galen idé?
Citera
2016-03-30, 05:11
Medlem
pponmms avatar
Jag är tvungen att betala lika mycket som kvinnorna på mitt gym trotts att jag bara får tillgång till ungefär 3/4 av gymmet! Resten är reserverat endast för kvinnor, man kan inte ens se in dit, men det är glas längst upp på väggarna så det syns att det är fullt av maskiner där inne.

Själv föredrar jag att träna med fria vikter, men fan jag hade gärna haft lite extra maskiner ibland. Jag kan inte för mitt liv förstå hur det kan vara lagligt att jag är tvungen att betala lika mycket som kvinnorna men få tillgång till mindre gym än dom. Det är såklart inte kvinnorna jag är arg på, det är gymmet och deras dumma idé att avgränsa ytan!

Ibland känns det som att kvinnorna som tränar på mitt gym glor på mig, men jag kan ju såklart bara inbilla mig. Hur som helst så tror jag att kvinnor glor lika mycket på män som män glor på kvinnor. Jag har ALDRIG hört någon man eller kvinna kläcka en fräck kommentar till någon annan. Ibland frågar man ju såklart om någon är färdig med sina stångar eller bänkar, inget konstigt med det.

Jag tycker att det är en hemskt dålig idë att fixa olika gymtider för män och kvinnor, varför då!? Kvinnorna som tränar på mitt gym tränar lika bra som männen, och vise versa. Det är inte sexuellt laddat alls, man fokuserar på sig själv - precis som alla andra som är där och tränar.

Med mitt kort kommer jag in på gymmet dygnet runt när jag vill, om detta ändrades hade jag sagt upp mitt gymkort på direkten och skitit i det! Det är illa nog som det är nu, när jag inte kommer åt hela gymmet bara för att jag råkar vara man.

Fick jag gissa så har kvinnan som kläckte den där idén aldrig varit på ett gym själv, hon har säkert bara tittat på för mycket filmer - för i verkligheten har jag som sagt aldrig sett någon ge sig på någon sexuellt på gymmet. Jag har inte sett någon störa någon annan överhuvudtaget!

Fjanteri säger jag! Fjanteri!
Senast redigerad av pponmm 2016-03-30 kl. 05:15.
Citera
2016-03-30, 05:32
Medlem
Runjus avatar
Tycker det vore en lämplig idé... Finns ju onekligen tjejer som känner sig väldigt osäkra och utsatta när dom besöker gym och badhallar...

Vad det beror på kan vi ju bara spekulera i...

Mer separation i samhället hade inte varit helt fel... pojk- och flickskolor tror jag starkt på tex... kanske tjejer, som är det utsatta könet och måste skyddas, inte bör få köpa alkohol... kanske borde införa nån typ av regler för hur man får vara klädd på offentliga platser... hmm känns lite bekant det här... nåväl Separera mera vi är så olika!
Citera
2016-03-30, 06:33
Medlem
Finns redan kvinnogym. Och bad tider för kvinnor blir allt vanligare. Laddat det där när
två kön ska samsas på ett bad
Citera
2016-03-30, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
Feminism Är När Man Ser Folk Som Individer Och Inte Bara Sina Kön.

Varför heter det då Feminism? Vet du vad ordet betyder?
Citera
2016-03-30, 08:02
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Hörde en vänsterfeminist som vill att det skall vara separerade badtider och även separata tider på gym mellan kvinnor och män detta för att hon fått nog av alla svennar som hon sade stod och glodde på tjejerna samt gav fräcka kommentarer.

Nu till frågeställningen: Tycker ni kvinnor att hon har rätt i det hon säger? Är det bra om vi får ett samhälle där vi separera på män och kvinnor på badplatser och gym?

(hittade ingen tidigare tråd om detta)

Vänsterfeminister or islamister har mycket gemensamt, även det att de vill leva i segregerade samhällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in