Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-29, 01:30
Avslutad
(rubriken konstruerad inom ramen för antal tecken).
Flashback med sitt dåliga rykte, men så dåligt är inte Flashback att man som kvinna får ständiga inviter på då T. EX PM med karlar som vill, o. s. v.
Detta vet jag händer på Familjeliv, också en stor site, och på Facebook, också en stor site.
Men på Flashback, det största(?) och där dessutom alla har den största, Flashback, det dåliga forumet då, så händer inte detta.
Har aldrig hänt mig här på Flashback att någon av det motsatta könet skriver flirtigt och/ eller ofredande. Har ALDRIG hänt och skulle det hända så skulle det chocka mig väldeliga och det så här fem år efter medlemskap.

Men när jag testat att som kvinna vara medlem på då både Familjeliv och Facebook så formligen haglar inviterna. Eller "inviterna", jag kallar dem faktiskt för ofredande, alla då dessa kontakterna och som man inte som kvinna bett om.
"Sexuellt ofredad", men det blir man som kvinna ständigt på de fina och de socialt accepterade sociala medierna som då Familjeliv och Facebook.
Men då aldrig här, på det hemska forat Flashback också då ett "socialt media".
Flashback med dödsknarkare och nazister och allsköns sjuka och störda människor, men ALDRIG någonsin har någon stört mig här på Flashback på detta sexuella viset och som jag blivit störd på, på då t. ex Familjeliv och Facebook.
Ändå röner just Flashback det allra värsta ryktet av dem alla.
Men som kvinna i alla fall så går jag fri här? Och dessutom blir jag lyssnad på här?
Men ändå är det fel på Flashback? Fel då på dem som söker sig hit/ på dem som är aktiva här.
Men då inte på socialt och allmänt ansedda Familjeliv och dito Facebook? Dessa är det visst inga fel på?

Vad beror det på att det är så?
Hemska Flashback, men lämnar sexuellt en kvinna ifred? Och inte bara det, hon blir även lyssnad på OCH respekterad?
Som människa uppskattar jag Flashback mycket och det just för att här blir man som KVINNA lyssnad på medan man på andra sociala medier mestadels blir som kvinna ansedd då mestadels som ett knullobjekt och spelar ingen roll där om man uppger sig som upptagen eller inte, men "vill du knulla", typ.
Men vad med detta ryktesvis "hemska Flashback" och som då inte är så hemskt egentligen jämfört då med dessa fina ryktesvis Familjeliv och Facebook?
Vad med Flashback som högernäste dessutom låter en kvinna(dessutom en vänstervriden sådan) både bli respekterad och lyssnad på och till och med uppleva kvinnofrid?
Och just kvinnofrid vill jag poängtera här, för den kvinnofrid och jag som jag upplever och fortfarande får uppleva på detta hemska Flashback upplever jag inte ens IRL och detta även innan invällandet av, o. s. v.
Men vad med Flashback och alla dessa hemska aktiva medlemmar när de inte ens ofredar en kvinna som då annars inte får vara med om annat än just sexuellt ofredande?
Citera
2016-03-29, 01:46
Medlem
Jag tror det är pga av att på flashback hänger det mestadels vita Svenskar.
Citera
2016-03-29, 02:15
Medlem
Jiiimboohs avatar
Om det nu är så att kvinnor inte blir ofredade lika ofta skulle jag snarare tro att kvinnor på Flashback inte har samma benägenhet att anmäla. De är gissningsvis mer hårdhudade och känner sig inte kränkta och/eller ofredade lika lätt. Att det bara skulle finnas vita män här är fel. Att männen på Flashback har bättre kvinnosyn än i samhället i övrigt kan vi nog tyvärr också utesluta, åtminstone om inläggen på feministforumet är representativa.

Du skriver att du som kvinna inte får inviter på Flashback, men har du då ett foto som på Facebook?
Senast redigerad av Jiiimbooh 2016-03-29 kl. 02:20.
Citera
2016-03-29, 02:17
Medlem
Tar du den i 2:an är en standardfras här, men riktad till såväl man som kvinna. Det finns säkert ett stort antal kvinnor och "hen" som blivit skrämda på den här sajten.

"Mörkertalet är stort" - aftonbladet
Citera
2016-03-29, 02:22
Medlem
BigFatCones avatar
Det är ju svårt att veta vem som är kvinna eller man på ett forum där dom flesta användarna är måna om sin anonymitet.
Citera
2016-03-29, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju svårt att veta vem som är kvinna eller man på ett forum där dom flesta användarna är måna om sin anonymitet.
Det.
+Man har inga bilder.
+Flashback känns inte som en sida attraktiva tjejer hänger på, även om det säkert finns en del.
Citera
2016-03-29, 02:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1april
Det.
+Man har inga bilder.
+Flashback känns inte som en sida attraktiva tjejer hänger på, även om det säkert finns en del.
Jag känner rätt många snygga tjejer som hänger här faktiskt.
Citera
2016-03-29, 02:45
Medlem
Flashback är ett diskussionsforum och försöker inte vara något annat. På så sätt kan du öht inte jämföra med Facebook. Det är något helt annat.

Familjeliv är visserligen mer av ett diskussionsforum, men jag hänger inte där så jag vet inte exakt hur det är. Om jag får komma med lite fördomar skulle jag gissa att det är betydligt mer communitykänsla än här.
Citera
2016-03-29, 02:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Men som kvinna i alla fall så går jag fri här? ...

Vad beror det på att det är så?

Tja, en av anledningarna kan ju vara att de som potentiellt skriver pm av flirtig eller sexuell karaktär inte har en jävla aning om vad för kön du har?

Kollar man i tråden
(FB) Era skummaste/roligaste/konstigaste pm?
så verkar det som att det i alla fall förekommer sådant på flashback.

Drar lite exempel som folk postat i den tråden (så vitt jag förstår är det kvinnor som varit mottagare av dessa pm)

Citat:
Åh du stygga flicka! Jag vill mer än gärna penetrera ditt "förbjudna" hål. Jag vill att du suger av mig först så jag blir riktigt stenhård medans jag smörjer in ditt hål och stoppar några fingrar i det. Sen vill jag att du kollar mig i ögonen för att sedan vända dig om sakta. Jag stoppar in min stenhårda kuk sakta till en början medan jag hör dig stöna ut ett "aj!" för att sedan gå igång riktigt ordentligt och kör den in och ut skoningslöst tills jag säger åt dig att vända dig om igen och jag kommer i din mun.

Citat:
HAHAHAHHAHAHA ok.. hur mycket ska vi slå vad om att jag är snyggare än vad du är?!?!? VI KAN GÅ UT OCH FRÅGA MOTSATTA KÖNET VEM SOM ÄR SNYGGAST
DU ELLER JAG
OM JAG ÄR INTE ÄR SNYGGARE ÄN DIG
SKA DU FÅ 100.000 AV MIG

JAG ÄR SNYGGARE ÄN DIG!! DU ÄR PÅ RIKTIGT INTE TILLRÄCKLIGT SNYGG FÖR MIG DIN FULA KOSSA
vem FAN TROR DU ATT DU ÄR!??!
DU HAR INTE ENS SETT MIG ÄCKEL
VISA DIN BILD PÅ MSN SÅ VISAR JAG MIN

Citat:
Om du någongång vill bli taget hårt av en snygg ung kille med en härlig kuk så är det bara att skicka PM

Citat:
Hej du vackra kvinna!!!

Skulle du kunna tänka dig att bo med mig på hotell över en weekend? Vi behöver inte göra något sexuellt, jag vill bara vara i din närhet och ta hand om dig. Du intresserar mig så väldigt mycket, det finns förmodligen mycket få kvinnor som är som dig.

Vad tror du om att bo på Berns, Strand, Rival, Sign eller Grand över ett veckoslut och vara i varandras sällskap? Äta och dricka gott och prata och umgås? Vilket hotell fördrar du? Har du kanske någon favorit som jag inte har tänkt på? Vill du kanske hellre bo på en herrgård utanför stan?

Jag är en man i passande ålder även om jag tror att jag är något yngre än dig. Är snygg och vältränad och har bra jobb och utbildning. Har ett mycket aktivt liv men jag saknar en kvinna som du.

Är du intresserad så kan vi bli vänner på facebook och sedan prata i telefon?

Mvh

Jag har aldrig haft konto på varken familjeliv eller facebook och följaktligen inte heller uppgett mig vara kvinna, så jag kan inte uttala mig om huruvida det skulle vara värre där än här. Men det ser ut som att flashback knappast är befriat från sådant.
Citera
2016-03-29, 03:08
Medlem
Trashtextats avatar
Alltså jag har varit jäkligt framåt under annat nick och har fått några pm. Någon ville huxflux bara dominera mig i sitt hem på mer sexuellt vis. Bland annat skulle jag inte få bära trosor, byxor skulle helt slopas vi ersättas med klänningar och kjolar.

Någon form av sexualförbrytare skrev till mig och ville att jag skulle skriva i hans tråd angående hans problematik. Jag svarade tufft men rättvist, då jag användes som en slags exhibitionism för honom. Men vi surrade ett tag i vänlig ton utan några konstigheter.

Någon skrev som sex/förhållande invit till mig men fattade vinken jag gav.

Så ett par insinuerade till direktare pm har iaf jag fått gällande sex. Tror bara typ ett varit mer hotfullt. Men jo, förvånandsvärt få pm under de år jag satt o skrev under ett annat nick, innehöll något att kunna anmärka på, och då har jag varit jäkligt stöddig som spydig, öppen och så. Även haft kontakt med ett gäng från forumet, kortare som längre tid och trots spritt olika personligheter enbart ansett att en hade sämre attityd mot mig. Då sitter en annan och skriver rätt mycket som exempel nedvärderar mycket som skulle kunna beröra mig, dvs liknande personlighetstyper som mig osv och går mycket hårt fram med sina negativa åsikter. Hade alltid en mycket god ton mot mig och uppträdde exemplariskt, om inte till och med stöttande som någon gång när jag hade grov och svår ångest pga något som jag lidit mycket av i mitt liv, komplex. Fick bara stöttning där då. Aldrig ett uns av negativitet riktad mot mig personligen och tycktes undvika mina inlägg, då vi var av olika åsikter.

Så jag håller med om att tonen faktiskt ofta är mycket bättre på Flashback. På Facebook t.ex kan jag iofs ryka samman med folk också för att vi sedan när vi tar resten via pm, har en tolerant och trevlig ton. Men Flashbackare förolämpar eller går till angrepp i inläggen. Det stannar där och jag tror inte de som då kontaktat mig av mer intresse menat annat än intresse och inte att förolämpa eller ofreda mig.

Fler skumma och/eller otrevliga kontakter har sökt upp mig från Facebook. De jävligaste här har tagit det i inläggen och även om jag brusat upp, varit grym eller dramatisk så har de hållit sig till tråden.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-03-29 kl. 04:06.
Citera
2016-03-29, 03:13
Medlem
Psyko Dads avatar
Antagligen för man inte riktigt vet vem som är kvinna eller man.
Finns ju de som spelar kvinnor men är män.
Sen kan jag tänka mig att de tjejer som lagt ut lite bilder som visar hud eller bara att de ser bra ut, att de kan ha fått en del inviter.
Plus att hur skulle man bli sexofredad här? Via ngt sabla pm? Bryr man sig ens då?
Citera
2016-03-29, 03:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Jag tror det är pga av att på flashback hänger det mestadels vita Svenskar.

Du menar den hemske och vite mannen nu?
Han, den vite mannen, och som det är bara skit med?
Ditt svar nog inte helt värde...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in