Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 13:24
  #121
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Ok. Men,
Vem använder en debatthemsida för att ragga eller kontakta brudar?

Finns ju vanliga såna hemsidor för den som inte vågar gå till lokala vattenhålet/opiumhålan/biblioteket/
kyrkan/parken/ICA/whatever för att göra detta.

Nej.
Det är nog, den liksom flugor flockas runt skit, samma gäller users som inte kan skilja debatthemsida från raggarhemsida - då kommer, kanske, PM... om mottagaren är Mr eller Miss Obvious för sådana typer av ändamål/PM.

Självförvållat.
Och så är det med den saken.
Du förefaller aningen dum i huvudet. Är det självförvållat att som kvinna skriva i R&S eller E&S eller rentav Feminism och därmed få jävliga eller sexuella PM? Att visa upp sig på bild? Har en massa pervoäckel rätten att skriva snuskiga PM till dig då? Nej! Men de själva tycker alltid det. Precis som att en oönskad Dic pic skulle vara en komplimang.

Kvinnor får ofta stå ut med skit på nätet och IRL men enligt mansgrisar och pervon och många skenheliga fruntimmer får de skylla sig själva.
Citera
2017-02-28, 04:44
  #122
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Du förefaller aningen dum i huvudet. Är det självförvållat att som kvinna skriva i R&S eller E&S eller rentav Feminism och därmed få jävliga eller sexuella PM? Att visa upp sig på bild? Har en massa pervoäckel rätten att skriva snuskiga PM till dig då? Nej! Men de själva tycker alltid det. Precis som att en oönskad Dic pic skulle vara en komplimang.

Kvinnor får ofta stå ut med skit på nätet och IRL men enligt mansgrisar och pervon och många skenheliga fruntimmer får de skylla sig själva.
Good Morning Miss' Sunshine.

Jo.
Men det finns ju mellanting, nyanser av hur en user presenterar eller inte presenterar sig som självmarkerande mottagare för obskyra PM.

Ja.

Samtidig som det säkert finns de som absolut inte presenterar sin karaktär som så, vilka du skrev om i din rant.
Citera
2017-03-12, 02:10
  #123
Medlem
Jag lovade att återkomma och om det var så att Topic kom på skam.
Och det gjorde Topic. Och detta redan samma datum jag skrev detta.
Och han, den ende, återkom även sedermera. (etnisk svensk han).

Men i alla fall, och detta sammanfattningsvis, så nej, inga sexofredanden just på detta "hemska Flashback", nej?

Att någon(en/ 1 manlig) vill använda Flashback som dejtingsite må så vara.
Men som kvinna att kunna vittna om "icke- sexofredad" känns då JÄVLIGT sällsynt.
Och då detta "sällsynta" står då alltså detta "hemska Flashback" för.

Jag står verkligen INTE för allt vad detta Flashback står för, för det gör jag inte(med mina snart 25 varningar och allt och för er som vill veta) men jag står i alla fall upp för mig själv och där får jag fritt stå på Flashback vilket jag sällan och aldrig som kvinna i övrigt tillåts göra i detta Sverige.

Det var förbannat synd att han spräckte denna min bubbla, han den ende.
Men shit happens!
Men tag vara på Flashback ni män OCH kvinnor och som har vett och vettet till detta.
Citera
2017-11-19, 16:37
  #124
Medlem
Jessigirlies avatar
Det är VISST sexofredabden på fb, hela tiden faktiskt! Senast idag för mig på pm. Skulle kunna ta en skärmdump om nån moderator kan säga om det är okej att det görs då användarens nick kommer med?

Satt faktiskt o kollade HUR jag skulle anmäla detta till nån mod och hittade just denna tråd...

Kram//jessica
Citera
2017-11-19, 16:55
  #125
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessigirlie
Det är VISST sexofredabden på fb, hela tiden faktiskt! Senast idag för mig på pm. Skulle kunna ta en skärmdump om nån moderator kan säga om det är okej att det görs då användarens nick kommer med?

Satt faktiskt o kollade HUR jag skulle anmäla detta till nån mod och hittade just denna tråd...

Kram//jessica
Du kan rapportera PM precis som du kan rapportera inlägg som du misstänker bryter emot reglerna. Tryck på "rapportera" längst ned till vänster under PM:et så kommer en moderator att titta på det.
Citera
2017-11-19, 16:57
  #126
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du kan rapportera PM precis som du kan rapportera inlägg som du misstänker bryter emot reglerna. Tryck på "rapportera" längst ned till vänster under PM:et så kommer en moderator att titta på det.

Aah jaha Tack! 😊

Kram //jessica

Edit : testade just, men det finns ju ingen kategori ju? Det är ju knappast hot/personangrepp o så?
__________________
Senast redigerad av Jessigirlie 2017-11-19 kl. 17:01.
Citera
2017-11-19, 17:23
  #127
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessigirlie
Aah jaha Tack! 😊

Kram //jessica

Edit : testade just, men det finns ju ingen kategori ju? Det är ju knappast hot/personangrepp o så?

Trakasserier nämns även under 1.08 och det viktigaste är inte att du väljer rätt regel, moderatorn ifråga kan se om det är ett regelbrott även om du väljer fel regel.

Är du osäker så kan du alltid välja "0.00 Annat" och skriva en motivering.

Edit: Nu när jag tänker efter är jag inte säker på att 0.00 finns under PM, men 1.08 tar även upp trakasserier.
Citera
2017-11-19, 17:31
  #128
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Trakasserier nämns även under 1.08 och det viktigaste är inte att du väljer rätt regel, moderatorn ifråga kan se om det är ett regelbrott även om du väljer fel regel.

Är du osäker så kan du alltid välja "0.00 Annat" och skriva en motivering.

Edit: Nu när jag tänker efter är jag inte säker på att 0.00 finns under PM, men 1.08 tar även upp trakasserier.

Oki !
Tack så mkt för svar!😊

Kram //jessica
Citera
2017-11-19, 17:51
  #129
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessigirlie
Oki !
Tack så mkt för svar!😊

Kram //jessica
Instämmer med det ^Eaz skrev.

Om någon besvärar dig via PM kan du dessutom blockera framtida PM från den användaren genom att gå in på den användarens profilsida och lägga den på din ignorelista. Då trycker du på den lilla röda gubben med kryss på uppe till höger.
Citera
2017-11-19, 18:26
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är du osäker så kan du alltid välja "0.00 Annat" och skriva en motivering.

Edit: Nu när jag tänker efter är jag inte säker på att 0.00 finns under PM, men 1.08 tar även upp trakasserier.

Nej, i PM är det bara regler under 1, samt 2.03 Åldersgräns som är med i valen för anledningar till rapportering, inget under 0, inte heller Annat/vet ej, vilket diskuteras här.
Citera
2017-11-19, 18:31
  #131
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Instämmer med det ^Eaz skrev.

Om någon besvärar dig via PM kan du dessutom blockera framtida PM från den användaren genom att gå in på den användarens profilsida och lägga den på din ignorelista. Då trycker du på den lilla röda gubben med kryss på uppe till höger.

Jajamensan!
Fick veta det av en modern nyss i pm med tillhörande svar på att jag rapporterat,riktigt snabb och bra moderering måste jag säga!☺
Han är ignorerad numer!

Kram //jessica

Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Nej, i PM är det bara regler under 1, samt 2.03 Åldersgräns som är med i valen för anledningar till rapportering, inget under 0, inte heller Annat/vet ej, vilket diskuteras här.

1.08 fick jag veta o jag rapporterade där, o det funkade fint!

Kram //jessica
Citera
2017-11-19, 18:43
  #132
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Nej, i PM är det bara regler under 1, samt 2.03 Åldersgräns som är med i valen för anledningar till rapportering, inget under 0, inte heller Annat/vet ej, vilket diskuteras här.

Tackar och bockar, raderar alla PM jag får när jag svarat på dem och sen de jag skickar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback