U.S. Capitol Police are responding to reports of shots fired at the U.S. Capitol Visitor Center in Washington, D.C. EMS units are reportedly on the way to treat multiple injuries. Workers on the Capitol were told that a lockdown is currently in place.
Flera källor rapporterar om att det utbrutit skottlossning vid Capitol Hill, USA:s kongressbyggnad.
Enligt journalisten Ellison Barber har polisen tagit en skytt, uppger hon på Twitter
Spontant tror jag mera då på en självmordsbombare, istället för att skjuta. Dessutom har det inte hörts/rapporterats några stridsrop med : "Allans snackbar"
(om det skulle vara en islamist)
Senast redigerad av Snapcount 2016-03-28 kl. 21:18.
Spontant tror jag faktiskt på en vit ultranationalist som hyser enormt hat mot etablerade politiker och deras handlingsförlamning. Rädd för att vi kommer få se sånt i Europa snart nämligen. Ultranationalistiska vansinnesdåd föreställer jag mig riktas mot politiker eller andra makthavare och inte civila
Senast redigerad av Sqrbanken 2016-03-28 kl. 21:24.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!