• 1
  • 2
2016-03-28, 20:47
Medlem
Pungsnoppens avatar
http://www.expressen.se/gt/kalas-ura...lyktingboende/

Ett födelsedagsfirande på ett flyktingboende i Vitsand, utanför Torsby, har urartat.
– Man har skakat flaskor och sprutat ut dricka. När personalen sa till riktades hot mot dem, säger Eva Högfeldt, länsvakthavande vid polisen i Värmland.

Vad vet ni mer om boendet, brottet och området?
Citera
2016-03-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
http://www.expressen.se/gt/kalas-ura...lyktingboende/

Ett födelsedagsfirande på ett flyktingboende i Vitsand, utanför Torsby, har urartat.
– Man har skakat flaskor och sprutat ut dricka. När personalen sa till riktades hot mot dem, säger Eva Högfeldt, länsvakthavande vid polisen i Värmland.

Vad vet ni mer om boendet, brottet och området?

Tja, eftersom muslimer inte firar födelsedagar kan ju islamofoberna lägga ner denna gång åtminstone.
Citera
2016-03-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Tja, eftersom muslimer inte firar födelsedagar kan ju islamofoberna lägga ner denna gång åtminstone.

Men alla muslimer lever väl inte efter Sharia-lagar? Är du Islamofob rasistäckel??
Citera
2016-03-28, 21:31
Medlem
Gissar på att boendet är detta:

Brockenstrands vandrarhem
Det framgår inte riktigt av deras hemsida att de bytt inriktning på verksamheten, men denna länk:
Asylkaos
Tyder starkt på att så är fallet.

Med tanke på Vitsands ringa storlek kan jag inte tänka mig att det finns mer än ett asylhotell, men i dagens samhälle verkar det mesta vara möjligt.
Citera
2016-03-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanesang
Med tanke på Vitsands ringa storlek kan jag inte tänka mig att det finns mer än ett asylhotell, men i dagens samhälle verkar det mesta vara möjligt.

Och där hade jag tydligen fel... FB Asylboendet Vitsand Bua
Citera
2016-03-28, 22:11
Medlem
Nåväl det var i alla fall inte vägran av köp av lösgodis som låg bakom den här gången.
Citera
2016-03-28, 23:04
Bannlyst
Hur många bråk har det varit på asylboenden bara idag? Låter dock som ett milt bråk jämfört med andra.
Citera
2016-03-29, 01:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det skrämmande är att 3 polisbilar skickas dit.

Har det blivit så att larm på "boenden" går före allt?

Men denna typ av "händelser" är så vanliga att de har tappat nyhetsvärde.
Citera
2016-03-29, 04:40
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det skrämmande är att 3 polisbilar skickas dit.
Har det blivit så att larm på "boenden" går före allt?

Vad var detta "allt" som bortprioriterades i Torsbyområdet vid larmtiden?
Vet du hur länge de tre patrullerna stannade på plats?

Citera
2016-03-29, 05:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 788578
Vad var detta "allt" som bortprioriterades i Torsbyområdet vid larmtiden?
Vet du hur länge de tre patrullerna stannade på plats?

Det är extremt ovanligt att polisen har tid att rycka med endast EN bil när det gäller något annat vanligt ärende. Så JA detta är sinnessjukt och enormt slöseri med skattemedel och resurser
Citera
2016-03-29, 06:21
Medlem
Zikniks avatar
Polisen är väl tvungna att möta upp i grupp. Ett "kalas" kan snabbt få dödlig utgång och är det mer än en asylsökande på dåligt humör verkar en patrull dialogpoliser inte kunna hantera det.
Citera
2016-03-29, 09:39
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är extremt ovanligt att polisen har tid att rycka med endast EN bil när det gäller något annat vanligt ärende. Så JA detta är sinnessjukt och enormt slöseri med skattemedel och resurser
Det är snarare så att polisen inser allvaret i situationen. Det handlar om liv eller död.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in