Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-26, 21:39
  #1
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag diggar röd färg på speciellt bomullsskjorta OM det används lite laidback i ens annars helsvarta alldagliga outfit och svart jacka. Jag tycker att det ger en snygg kontrast, enkelt och snyggt.

Verkar dock vara svårt att hitta några riktigt helröda utan några mönster eller "glansigt" material.
Har varit på H&M, Brothers och Dressman under de senaste två veckorna men inte hittat något. Vill helst köpa i fysisk butik.

Har ni tips på affärer?

Tycker annars det verkar lite ovanligt att folk har på sig helröd skjorta?
Vad tycker ni? Är det svårt att bära upp?
__________________
Senast redigerad av Ass.Parade 2016-03-26 kl. 21:43.
Citera
2016-03-26, 22:31
  #2
Medlem
Europes avatar
Jag gillar röda skjortor. De livar upp om man annars är ganska mörkt klädd och det ser snyggt ut. Det ser för övrigt snyggt ut med annat också, t.ex. blå jeansjacka, om man nu skulle vilja ha det någon gång.

Det var ett tag jag inte kunde få tag på några enfärgade som inte är glansiga. Jag har dock senaste åren köpt några, bl.a. en från Filippa K, en från Tiger of Sweden och ett märke jag inte minns så här på rak arm (förutom att jag även har köpt några t-shirts och en långärmad, tunn tröja i mörkröd färg). Jag vågar inte gissa vad det finns nu, men jag skulle börja med att kolla runt på nätbutikerna, som t.ex. Zalando.
Citera
2016-03-26, 23:07
  #3
Medlem
Kan vara snyggt, om man väljer rätt nyans av rött, helst åt det ljusare hållet enligt mig. Skulle också tipsa om Zalando
Citera
2016-03-27, 00:44
  #4
Medlem
KungKebabs avatar
Köpte ett gäng skjortor från Zalando här om dagen... Så ja, jag skulle också rekommendera Zalando då de har ett stort utbud.
Citera
2016-03-28, 11:06
  #5
Medlem
Har själv två röda skjortor från Dressman. Annars kan jag föreslå NK, Volt, DO och MQ
Citera
2016-04-03, 22:01
  #6
Medlem
Ass.Parades avatar
Tack för svaren allihopa!
Citera
2016-04-03, 22:06
  #7
Medlem
KilledByProffsets avatar
Eton har haft :-)
Citera
2016-04-04, 01:07
  #8
Medlem
bradgardsindianens avatar
Har för mig jag sett Lindsay Buckingham i någon video med röd skjorta och i övrigt svart, rätt snyggt. The Shirt factory har åtminstone haft röda i lite glansig närapå satinvävd bomull (blir inte lika glansigt som syntetmaterial utan snarare ett dämpat skimmer). Fast jag måste erkänna att jag är osäker på om de finns i herrmodeller.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-04 kl. 01:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback