Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Får man komma nästa gång?? Jag tror jag avslutar kvällen med att slåss med hundarna om resterna men i övrigt ska jag försöka sköta mig!
Detta låter som en perfekt herrmiddag på alla plan - vet inte varför du ska reservera det för polarna, även om maten är grovhuggen som du säger - lägger man upp det fint och alla uppför sig någorlunda belevat så fixar man det med inramningen (se inlägget ovan).. Avslutar man med god dryck, cigarrer och konversation istället för dart och fireball så går det nog hem överallt.. (Utom hos de som vill kasta pil förstås..)
Hehe. Du hade kunnat varit välkommen
Då vi är lite till åren komna så brukar det inte bli så mycket fysiska aktiviteter när vi träffas om vi inte inräknar en lugn pokerrunda ibland på mycket måttliga pottnivåer med vinster som vid kvällens slut alltid hamnar hos någon av oss som håller på med någon välgörenhet ändå. Men oftast sitter vi mest och löser världsproblemen och de andra ljuger ohämmat över sina fiske eller jaktäventyr jag behöver aldrig ljuga om mina

eller något annat man kan hitta på en bra historia om och garva åt och så beklagar vi oss högt över ungdomens förfall. För när vi var unga

...
Och inramningen består endast av kompisar och vänner som dricker "måttligt" och som man har kul och trivs att umgås med, den bästa man kan tänka sig med andra ord imho. Då kan man servera havregrynsgröt eller Findus pyttipanna om så vore fallet och ändå ha det hur trevligt som helst. Det är gästerna som gör middagen i min värld (när man är välsignad med riktigt bra vänner), maten och drycken är bara det där lilla extra och behöver inte vara så där speciell. Blir mest till en tävling i hur svåra maträtter man kan komponera om man inte passar sig så tröskeln att bjuda in till lite krubb och avspänt umgänge blir lätt för hög om man inte passar sig. Därför kör vi alltid med god och vällagad +husman typ när vi träffas då kan man dra ihop gänget med någon timmes varsel utan att någon skall känna att det behövs något mer. Är minsta ungarna med när barnpassning inte kunnat ordnas är det grillad korv till dem och köpebröd som gäller och de är i sjunde himlen då de får äta hur mycket korv de vill och får leka med hundarna hela kvällen.
Men jag får råda dig att äta vid bordet först innan du ger dig i kast med hundarna om du vill få någon mat i dig över huvud taget, för vi har testat på att ha dragkamp med doggarna om matresterna och det vart typ 10-0 till dem då de fuskar ogenerat och springer iväg med maten så fort de kan eller brottas ohämmat med en om den och då min är en mastiff och en annan har en stor jävla grand danois så är utgången given även om man är stor som en björn som jag och insatsen är ett svinhuvud lol. Du har snabbt nästan 200 kg hund över dig som är fast besluten om att husse inte skall ha det där huvudet om så straffet blir torrfoder i en vecka efteråt så kosta vad det kosta vill lol lol lol. Jäkla byrackor