Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Konstig formulering i rubriken som jag ärligt talat har svårt att begripa. Men jag känner ganska många kristna, även ganska många som är rätt så hard core. Men alla som jag har talat med hittills tycker att hela den där grejen om Led Zeppelin bara var löjlig. Möjligt att det var annorlunda för 30+ år sen.
Ja vars. För en trettio år sen var kanske objektiviteten ens som den är i dag, om man kollar på dom fanatiska bland dom kristna om att idka djävulsutdrivning som vore det djävulen i allting utom dom själva. Beträffande den nämnda låten fanns ett exempel
här, på en som nu verkar ha makat sej till distans. Samma användare har även anklagat annat, bl.a. modernare låtar, t.ex.
den här av Justin Bieber. Där är anpassningen ännu inte gjord till oss som bevisar, ibland, att det är fel att se satan i alla andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
frevelm
Ja, det är förstås väl att åtminstone en och annan av dom många dömda för häxeri kunde statuera exempel om att dömandet skedde orättvist. ...
På det får jag denna kommentar:
Citat:
Ursprungligen postat av
saggeliten
är du dum i huvudet? när är det rättvist att mörda någon annan? att bränna dem på bål?
Det läskiga är att du alltså menar att det att vissa kan avslöja elakheter är detsamma som att elakheter sker! Eller vad menar du annars med att vantolka det jag skrev?