2021-07-23, 07:33
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfasdffd
Jag beställde 3 st THC fria 20% CBD från R*worganics 3 st. 1.798,00 kr (erbjudande)

Relativt snabb order men jag såg nu på förpackningen att det står här contains "Below 0.2 mg THC"

Jag antar då att dessa produkter inte ens är lagliga om de innehåller THC? De gick tydligen igenom tullen ändå! Måste säga att jag känner mig lite lurad eftersom det stod solklart THC fri 0.00% THC men ändå innehåller THC..

Frågan är, kan jag använda dessa produkter utan att bli nojig? Blodprov som gäller om man blir stannad? Jag tycker dock alltid det är nojigt med CBD produkter som innehåller THC eftersom man kör så mycket bil... Fatta torska körkortet på CBD?? ;o

Jag har redan kontaktat dem angående det här, och väntar på svar! Har bara öppnat paketet men inte produkterna!

Jag söker förövrigt fortfarande en laglig, bra, potent CBD olja! Jag är inte super nöjd tidigare med R*worganics olja, men jag beställde den igen för den vart så pass billig med erbjudandet! Jag menar 6000 MG CBD för 1800: lät ganska billigt?

Jag såg dock nu den här "besten" och blev väldigt nyfiken på den! https://www.cbdbuds.nu/product/premium-cbdolja/
Cbd Olja 50% (5000mg)

• 30% CBD (3000mg)
• 10% CBN (1000mg)
• 10% CBG (1000mg)
• EKO Hampa frö-olja

• Storlek: 10ML
• Styrka: 25MG /droppe
• Antal droppar: 200-250
• THC FRI
Pris: 1,499.00kr

Någon som har erfarenheter med den?

Tacksam för svar!

Observera att dessa är Isolat-baserade oljor, dom kommer vara fullproppade med kristaller och kan vara klumpiga och jävliga..

Är du på jakt efter billigast mg CBD per krona tycker jag att du ska köpa isolat och blanda det med olivolja hemma istället - då blir det ännu billigare du kan få 1000mg cbd för någon hundring från staterna tror jag.

Men du bör googla entoruage effekten först då isolatbaserade oljor inte är att föredra!
Citera
2021-07-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Jag kör på "Premium CBD Drops 1500mg" och brukar ta 2-3 droppar på morgonen och sedan lika så på kvällen ca 1-2 timmar innan läggdags, ibland en eller två vid lunch också om jag har flaskan nära.

Men det är väldigt olika för alla har jag fattat det som, som någon skrev i tråden kan kroppen producera egna cannabinoider så det har ju med vad man har för kost och hur mycket man väger eller om man behandlar något speciellt. Vissa tar det för att komplementera kosten och bli "optimal" och behöver då inte mycket, vissa tar det mot större besvär och behöver då mycket mer..

Jag har utgått från doseringsguiden för Sativex-läkemedlet (finns på FASS.se), innehåller visserligen THC också men what to do in nazi sweden..

Okej, tackar för tipsen
Köpte den på 500mg till o börja med så man får se...
Jo jag är ganska tung just nu så kan nog behöva lite mera

Vad är de största skillnaderna du har märkt?
Citera
2021-07-26, 22:24
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som kört/kör med kapslar mot smärta i kroppen? Och är naturalhemplife att lita på nuförtiden?
Vilken skulle ni säga är bäst mot smärta, vape eller kapslar eller buds?
Citera
2021-07-27, 07:36
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som kört/kör med kapslar mot smärta i kroppen? Och är naturalhemplife att lita på nuförtiden?
Vilken skulle ni säga är bäst mot smärta, vape eller kapslar eller buds?

Den är att lita på!
Kör själv med buds och kapslar mot min ledvärk och det fungerar förvånansvärt bra
Citera
2021-07-27, 11:49
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-silver
Den är att lita på!
Kör själv med buds och kapslar mot min ledvärk och det fungerar förvånansvärt bra

Härligt, får bli en beställning i veckan då. Har prövat olja förr mot Nordic oils men fick svårare att andas med just sån så tänkte ge de ny chans i ny form. Buds är blir de nog med framöver
Citera
2021-07-27, 14:09
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Härligt, får bli en beställning i veckan då. Har prövat olja förr mot Nordic oils men fick svårare att andas med just sån så tänkte ge de ny chans i ny form. Buds är blir de nog med framöver

Rekommenderar dig att köpa en stor påse så du hinner känna effekten av det innan det tar slut
Citera
2021-07-27, 16:31
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Rekommenderar dig att köpa en stor påse så du hinner känna effekten av det innan det tar slut

Hur länge räcker 2g skulle du tro om man är nybörjare med korta rissla papper? Enbart cbd ingen tobak
Citera
2021-07-27, 16:50
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Hur länge räcker 2g skulle du tro om man är nybörjare med korta rissla papper? Enbart cbd ingen tobak

Max 10 risslor när jag började, nu kanske 5
Citera
2021-07-27, 18:55
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Max 10 risslor när jag började, nu kanske 5

Tack för svar. Får kanske gå på en 20a direkt då så man har hemma. Luktar de långa vägar? Tänker på om snuten ploppar upp? Dom tror ju de är annat utan tvekan
Citera
2021-07-27, 20:38
Medlem
Extremeflys avatar
Hur är de med e-olja? Kör ni rakt ner i lungorna direkt likt astma medicin eller mun till lunga som vanlig cigg? Kör man enbart e-olja i vapen eller ska den blandas ut med nåt annat?
Citera
2021-07-28, 09:44
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Tack för svar. Får kanske gå på en 20a direkt då så man har hemma. Luktar de långa vägar? Tänker på om snuten ploppar upp? Dom tror ju de är annat utan tvekan

Det luktar i stora drag som vanlig cannabis, det är lite hur du bor kanske inte ska stå mitt på någon gågata och röka det, men polisen har börjat inse att detta finns och är helt lagligt, i de större städerna har dom börjat bli tilldelade snabbtester (enl. utsago) syns ju även tydligt på en person om den röker detta eller cannabis
Citera
2021-07-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfasdffd
Jag beställde 3 st THC fria 20% CBD från R*worganics 3 st. 1.798,00 kr (erbjudande)

Relativt snabb order men jag såg nu på förpackningen att det står här contains "Below 0.2 mg THC"

Jag antar då att dessa produkter inte ens är lagliga om de innehåller THC? De gick tydligen igenom tullen ändå! Måste säga att jag känner mig lite lurad eftersom det stod solklart THC fri 0.00% THC men ändå innehåller THC..

Frågan är, kan jag använda dessa produkter utan att bli nojig? Blodprov som gäller om man blir stannad? Jag tycker dock alltid det är nojigt med CBD produkter som innehåller THC eftersom man kör så mycket bil... Fatta torska körkortet på CBD?? ;o

Jag har redan kontaktat dem angående det här, och väntar på svar! Har bara öppnat paketet men inte produkterna!

Jag söker förövrigt fortfarande en laglig, bra, potent CBD olja! Jag är inte super nöjd tidigare med R*worganics olja, men jag beställde den igen för den vart så pass billig med erbjudandet! Jag menar 6000 MG CBD för 1800: lät ganska billigt?

Jag såg dock nu den här "besten" och blev väldigt nyfiken på den! https://www.cbdbuds.nu/product/premium-cbdolja/
Cbd Olja 50% (5000mg)

• 30% CBD (3000mg)
• 10% CBN (1000mg)
• 10% CBG (1000mg)
• EKO Hampa frö-olja

• Storlek: 10ML
• Styrka: 25MG /droppe
• Antal droppar: 200-250
• THC FRI
Pris: 1,499.00kr

Någon som har erfarenheter med den?

Tacksam för svar!
Tror dom måste skriva below 0,2mg THC för det kan finnas spår av THC men du blir ju inte påverkad av så lite THC ens men hur det är om det visar på drog analys vet jag inte alls något om. Köp ett thc test det är billigt och kolla om det blir positivt men det tror jag inte. Ta CBD i en vecka innan du kollar för att se om det lagras för THC lagras ju i fettet men vet inte ens om det lagras i så små mängder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in