2021-07-07, 23:20
Medlem
vrzzs avatar
Har gjort slut på en 50% flaska och jag gick tillbaka till cannabislights premium olja av den enkla anledningen att olja som är baserad på ett växtextrakt funkar bättre för mig. Men den funkar absolut!
Citera
2021-07-19, 14:11
Medlem
Vilken olja funkar bäst mot smärta? Den jag har nu hjälper ingenting.
Citera
2021-07-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomchakalaka
Vilken olja funkar bäst mot smärta? Den jag har nu hjälper ingenting.
Det är samma skit i alla flaskor. Spelar ingen roll vilken du köper.
Citera
2021-07-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Falsk marknadsföring då med andra ord.

Jag får väl gå och köpa jävla ipren och alvedon istället då.
Citera
2021-07-20, 10:34
Medlem
zenitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelissaSweet
Nu blir ju jag genast väldigt nyfiken! Jag har ehler danlos syndrom (EDS) o har svår och svårbehandlad smärta. Har norspan plåster och morfin tabletter men smärtan är ett faktum 🥴 har aldrig testat cbd innan, testat att röka en joint eller två...men ja.. Så, hur kan man få detta lagligt?? Min läkare har aldrig nämnt något om nåt sånt? Och vilka droppar skulle du rekommendera som finns att köpa?

Evigt tacksam till den som kan komma med lite hjälp då denna smärta förstör ens liv

Hellu!
Jag har också EDS el hEDS är min diagnos och som vanligt med EDS så följer en jävla massa annat skit🤬
Tex underbara sjukdomen POTS 👎
Jag har seriöst testat många olika CBD oljor med "tillåten" THC halt och utan THC.
Men tyvärr så är det så att vi måste ha mer THC = medicinsk cannabis för att få riktig effekt.
Vet ett par st som använder både laglig och olaglig medicinsk cannabis och dom har riktigt bra effekt och slipper bla morfinskiten och antidepressiva giftet.
Jag hatar att ta alla mina syntetiska mediciner och vill verkligen ha medicinsk cannabis! Men för att ha ett drägligt liv måste jag...
Jag tar cbd olja varje dag även om min smärta mm finns kvar. Jag gör det för att vi behöver endocannabioiderna för vår kropp. Förr fick vi i oss det naturligt genom vår kost men dagens frukt och grönt innehåller knappt nåt pga vår överodling.
Jag rekommenderar även att köpa honung från en biodlare i din närhet absolut inte från typ billigaste skiten i matbutiken. En tsk om dagen och du kommer märka efter ialf 1 år att du är mindre förkyld bla.
Var förkyld för jämnan förr men ätit honung i över 8 år och är kanske förkyld 1-3 ggr per år istl för konstant förkyld okt-mars.
Det vi kan göra är att våga prata om att cannabis är inte bara knark och pundarskit. El jo skiten som säljs på gatan är det! Är den skiten som kommer minska drastiskt om cannabis blir legaliserad och vi får tillgång till alla hundratals (tusentals?) olika strains cannabis.
Finns ialf 10st strains som jag hittat som är framodlade för våra EDS symtom och brister i kroppen. Vi kommer inte bli friska men må så himla mycket bättre!
Citera
2021-07-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomchakalaka
Falsk marknadsföring då med andra ord.

Jag får väl gå och köpa jävla ipren och alvedon istället då.

Eller cbdbuds för det fungerar faktiskt
Citera
2021-07-21, 09:22
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:

Det är dock verkligen inte sant!

Har skrivit innan i tråden att det är viktigt att hålla koll på att man köper EXTRAKT-baserade oljor och inte oljor som är baserade på isolat!

Isolatoljorna är i princip en scam då de är gratis att göra själv med hampafröolja och isolat..

MEN man missar den extremt viktiga "entourage-effeketen" när man inte använder en olja som innehåller VÄXT-EXTRAKT!

Googla entourage-effekten, den är princip bevisad!

Och köp alltid från en pålitilig sida som har certifikat på alla produkter!! Branchen är ung i europa och det finns massvis med låstats märken som bara försöker lura dig på dina pengar!

Jag testade Qanoid.com i början på året och har inte bytt sedan dess! Har testat massor av oljor och det spelar faktiskt stor roll vad man köper! Dessutom finns Qanoid på CDON.com vilket gör det lite tryggare
Senast redigerad av Gorizia12 2021-07-21 kl. 09:26.
Citera
2021-07-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Det är dock verkligen inte sant!

Har skrivit innan i tråden att det är viktigt att hålla koll på att man köper EXTRAKT-baserade oljor och inte oljor som är baserade på isolat!

Isolatoljorna är i princip en scam då de är gratis att göra själv med hampafröolja och isolat..

MEN man missar den extremt viktiga "entourage-effeketen" när man inte använder en olja som innehåller VÄXT-EXTRAKT!

Googla entourage-effekten, den är princip bevisad!

Och köp alltid från en pålitilig sida som har certifikat på alla produkter!! Branchen är ung i europa och det finns massvis med låstats märken som bara försöker lura dig på dina pengar!

Jag testade Qanoid.com i början på året och har inte bytt sedan dess! Har testat massor av oljor och det spelar faktiskt stor roll vad man köper! Dessutom finns Qanoid på CDON.com vilket gör det lite tryggare

Citat:
A 2020 review of research found no entourage effect in most studies, while other reports claimed mixed results, including the possibility of increased adverse effects.[27] The review concluded that the term, "entourage effect", is unfounded and used mainly for marketing.[27]

Det finns inga bevis för någon entourage effekt. Har du känt det så är det förmodligen placebo.

CBD olja som CBD olja same shit digfrent name.

Personligen tycker jag om att snorta eller vajpa rena CBD kristaller
Citera
2021-07-22, 10:54
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Det finns inga bevis för någon entourage effekt. Har du känt det så är det förmodligen placebo.

CBD olja som CBD olja same shit digfrent name.

Personligen tycker jag om att snorta eller vajpa rena CBD kristaller

Källa på ditt citat?

Inom cannabis forskning är det vedertaget att endo-cannabinoida systemet svarar bättre på CBD när det intas i kombination med andra cannabinoider. Känns väl ganska logiskt också eftersom att mer Cannabinoider (CBD, CBN, CBG, THC) tillsammans är bättre än bara CBD.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6334252/

Citat:
Thus, it is best to refer to Cannabis types as chemical varieties, or “chemovars.” The current wave of excitement in Cannabis commerce has translated into a flurry of research on alternative sources, particularly yeasts, and complex systems for laboratory production have emerged, but these presuppose that single compounds are a desirable goal. Rather, the case for Cannabis synergy via the “entourage effect” is currently sufficiently strong as to suggest that one molecule is unlikely to match the therapeutic and even industrial potential of Cannabis itself as a phytochemical
Citera
2021-07-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenita
Hellu!
Jag har också EDS el hEDS är min diagnos och som vanligt med EDS så följer en jävla massa annat skit🤬
Tex underbara sjukdomen POTS 👎
Jag har seriöst testat många olika CBD oljor med "tillåten" THC halt och utan THC.
Men tyvärr så är det så att vi måste ha mer THC = medicinsk cannabis för att få riktig effekt.
Vet ett par st som använder både laglig och olaglig medicinsk cannabis och dom har riktigt bra effekt och slipper bla morfinskiten och antidepressiva giftet.
Jag hatar att ta alla mina syntetiska mediciner och vill verkligen ha medicinsk cannabis! Men för att ha ett drägligt liv måste jag...
Jag tar cbd olja varje dag även om min smärta mm finns kvar. Jag gör det för att vi behöver endocannabioiderna för vår kropp. Förr fick vi i oss det naturligt genom vår kost men dagens frukt och grönt innehåller knappt nåt pga vår överodling.
Jag rekommenderar även att köpa honung från en biodlare i din närhet absolut inte från typ billigaste skiten i matbutiken. En tsk om dagen och du kommer märka efter ialf 1 år att du är mindre förkyld bla.
Var förkyld för jämnan förr men ätit honung i över 8 år och är kanske förkyld 1-3 ggr per år istl för konstant förkyld okt-mars.
Det vi kan göra är att våga prata om att cannabis är inte bara knark och pundarskit. El jo skiten som säljs på gatan är det! Är den skiten som kommer minska drastiskt om cannabis blir legaliserad och vi får tillgång till alla hundratals (tusentals?) olika strains cannabis.
Finns ialf 10st strains som jag hittat som är framodlade för våra EDS symtom och brister i kroppen. Vi kommer inte bli friska men må så himla mycket bättre!

Endocannabinoider skapas genom korrekt fettsyre-intag.
Omega 3, omega 6, omega 7, omega 9 och lite annat bidrar till att skapa endocannabinoider i kroppen.
Citera
2021-07-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Kan varmt rekomendera Qanoid's CBD olja, bästa som jag testat hittills och gjort på extrakt inte isolat!

Inte sett detta märke innan, hittar inga labb-rapporter på sidan heller, ännu ett märke som kör isolatbaserade oljor?

Till alla nya som letar CBD-oljor - Stay educated!
1. Växtextrakt är alltid att föredra över isolatbaserade oljor (googla entourage-effekten)
2. Kolla alltid så att det finns labbrapporter!

Tackar för tipset på ett ställe där jag kan beställa lite vettig CBD olja, ska bli intressant och testa det

Hur doserar du om jag får fråga?
Citera
2021-07-23, 07:28
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onyx82
Tackar för tipset på ett ställe där jag kan beställa lite vettig CBD olja, ska bli intressant och testa det

Hur doserar du om jag får fråga?

Jag kör på "Premium CBD Drops 1500mg" och brukar ta 2-3 droppar på morgonen och sedan lika så på kvällen ca 1-2 timmar innan läggdags, ibland en eller två vid lunch också om jag har flaskan nära.

Men det är väldigt olika för alla har jag fattat det som, som någon skrev i tråden kan kroppen producera egna cannabinoider så det har ju med vad man har för kost och hur mycket man väger eller om man behandlar något speciellt. Vissa tar det för att komplementera kosten och bli "optimal" och behöver då inte mycket, vissa tar det mot större besvär och behöver då mycket mer..

Jag har utgått från doseringsguiden för Sativex-läkemedlet (finns på FASS.se), innehåller visserligen THC också men what to do in nazi sweden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in