Citat:
Ursprungligen postat av
MelissaSweet
Nu blir ju jag genast väldigt nyfiken! Jag har ehler danlos syndrom (EDS) o har svår och svårbehandlad smärta. Har norspan plåster och morfin tabletter men smärtan är ett faktum 🥴 har aldrig testat cbd innan, testat att röka en joint eller två...men ja.. Så, hur kan man få detta lagligt?? Min läkare har aldrig nämnt något om nåt sånt? Och vilka droppar skulle du rekommendera som finns att köpa?
Evigt tacksam till den som kan komma med lite hjälp då denna smärta förstör ens liv
Hellu!
Jag har också EDS el hEDS är min diagnos och som vanligt med EDS så följer en jävla massa annat skit🤬
Tex underbara sjukdomen POTS 👎
Jag har seriöst testat många olika CBD oljor med "tillåten" THC halt och utan THC.
Men tyvärr så är det så att vi måste ha mer THC = medicinsk cannabis för att få riktig effekt.
Vet ett par st som använder både laglig och olaglig medicinsk cannabis och dom har riktigt bra effekt och slipper bla morfinskiten och antidepressiva giftet.
Jag hatar att ta alla mina syntetiska mediciner och vill verkligen ha medicinsk cannabis! Men för att ha ett drägligt liv måste jag...
Jag tar cbd olja varje dag även om min smärta mm finns kvar. Jag gör det för att vi behöver endocannabioiderna för vår kropp. Förr fick vi i oss det naturligt genom vår kost men dagens frukt och grönt innehåller knappt nåt pga vår överodling.
Jag rekommenderar även att köpa honung från en biodlare i din närhet absolut inte från typ billigaste skiten i matbutiken. En tsk om dagen och du kommer märka efter ialf 1 år att du är mindre förkyld bla.
Var förkyld för jämnan förr men ätit honung i över 8 år och är kanske förkyld 1-3 ggr per år istl för konstant förkyld okt-mars.
Det vi kan göra är att våga prata om att cannabis är inte bara knark och pundarskit. El jo skiten som säljs på gatan är det! Är den skiten som kommer minska drastiskt om cannabis blir legaliserad och vi får tillgång till alla hundratals (tusentals?) olika strains cannabis.
Finns ialf 10st strains som jag hittat som är framodlade för våra EDS symtom och brister i kroppen. Vi kommer inte bli friska men må så himla mycket bättre!